Toon posts:

Zwart-wit beeld bij tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, nieuwe poging.

Ik heb bij andere topics gekeken en bij de FAQs gelezen, maar ik kom er nog niet uit. Als ik mijn comp op mijn tv aansluit krijg ik maar geen kleur. Kan iemand mij hier misschien mee helpen?

Misschien dat mijn tv geen S-VHS aankan, maar in de handleiding (heb ik nog!) staat het niet en op internet kan ik alleen tsjechische of slowaakse sites vinden (mijn tsjechisch en slowaaks is niet je van het ). Iemand hier misschien tips?

Videokaart: GeForce4 MX440
TV: Samsung CB-3351xta
Systeem: Windows XP

Eigenlijk zijn alle (behalve het z/w beeld) instellingen goed (of er moet een manier zijn om de zwarte balken bij een film weg te werken, maar dat lijkt me niet).

Wat het verder niet kan zijn (wat ik dus al verholpen heb):

nView staat op kloon
weergave staat al op PAL-B
'beeldschermen detecteren' heb ik ook al een paar keer gedaan

Ik denk overigens niet dat het aan de tv ligt, bij een andere tv (Sony) kreeg ik ook geen kleur.

Wellicht ook van belang: type TV-encoder is: NV17 intern (MV)

EurOtiC vroeg welke detonator drivers ik had, maar dat zou ik zo niet weten :? Waar kan ik dat vinden?

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Kijk bij Beeldschermeigenschappen en dan bij GeForce 4 MX440. Daar staat welke drivers je hebt. Ik krijg ook zwart beeld en bij mij helpte het dat ik oudere Detontators moest installeren.

Is een vaag probleem dat ik vaker heb gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn dat die dll-tjes?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik trouwens een plaatje in een reply, kan ik misschien een screenshot hier neerzetten

Verwijderd

heb ik ook gehad,
het werkte bij mij, toen ik de beeldscherm (tv monitor dus) instellingen op NTSC zette, en een willekeurig land daarbij...

try it...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe je plaatjes invoegst staat hier uitgelegd: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

En gebruik ajb ook even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv meerdere berichten na elkaar te plaatsen :)

Verwijderd

Topicstarter
NTSC werkt bij mij ook niet (heb twee willekeurige landen geprobeerd)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'samengestelde video-uit' geprobeerd ipv automatische selectie, en het werkt!
Dank voor iedereen!!!!

Verwijderd

oke, dan word het byzonder... wat voor kabel gebruik je, composit of svhs ?

Verwijderd

Topicstarter
svhs

Wil ik eigenlijk nog 1 ding weten: is het mogelijk om het allemaal zo in te stellen dat mijn (avi) films full-screen worden afgebeeld op mijn tv (ipv met zwarte balken)?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 21:56 ]

Verwijderd

Heb je de tv aangesloten via scart? Dan krijg je idd Z/W, je moet nl via de S-Video ingang werken van je tv. Heb je die niet dan heppie pech.

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 21:59:
Heb je de tv aangesloten via scart? Dan krijg je idd Z/W, je moet nl via de S-Video ingang werken van je tv. Heb je die niet dan heppie pech.
das onzin :7, mijn tv heeft geen s-video in en heb toch echt kleur.
zelfs de topicstarter heeft het voor elkaar :)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:23

Maartenvs

For Sale

Dit is al veel vaker voorbij geweest:D

Nog een keer dan.. Sony tv's hebben meerdere kanalen voor input (ik dacht 3) 1e kanaal is scart ofzo, 2e kanaal is jou pc z/w en dan nog een keer verder dan heb je je pc beeld in kleur

ps sMACKiT scart geeft ook gewoon kleur hier bij mij dus ??? moet gewoon kunnen

Verwijderd

:+ verbazingwekkend, hoe lang ken dit zo, vroager was dit niet mogenlijk, (ik word oud) O-)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Dit is al vaker voorbij gekomen. Search al gebruikt ?
N.m.m. hangt dit samen met de kwaliteit Scart-kabel:
je moet er één gebruiken met 21 aders. (Gebruik anders de search 's).

eagle

Pagina: 1