[XP] buitengesloten in bepaalde dirs

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14
Hey, ik heb de search en de microsoft support doorzocht maar kon niets vinden over mijn probleempje.

Het zit namelijk zo, ik was de user rights op mn 2e partitie zo aan t instellen dat ik alleen de schijf op kon en huisgenoten niet. En toen ik daarna rebootte bleek dat ik alleen nog maar n deel van de directories in kon, de rest stond er doodleuk toegang geweigerd , (waaronder mn persoonlijke map) terwijl ik toch de rechten over de hele hdd had ingesteld.

Maar t wordt og gekker , daarop zette ik de hele hdd weer open , ik kon er echter nog steeds niet in, zelfs nu alles op volledig beheer staat kom ik er niet in , ook met de administrator account niet.

En als ik de rechten wil bekijken met de administrator of mn eigen account staat er dat de eigenaar niet vastgesteld kon worden.

Ook als ik mn bij mn hele hd de rechten voor de eigenaar / maker van de dir op volledig beheer zet onthoud ie dat niet om de een of andere reden. Geen foutmeldingen bij toepassen en als je dan weer kijkt is geen enkel hokje aangevinkt.

Ik gebruik windows XP sp1 , filesystem ntfs op een seagate 40 gig hdd, amd xp 1800 en asus a7v333

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

En als ik de rechten wil bekijken met de administrator of mn eigen account staat er dat de eigenaar niet vastgesteld kon worden.
"take ownership" al een keer geprobeerd? kon dat helaas niet helemaal wijs worden uit je post :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 09:16

[Jules]

Confusion in confusion

Lukt het echt niet meer zoek dan even naar admnalow.exe op deze pagina.
In 1 klap toegang tot je gehele schijf of directories...
Overigens wel weten wat je doet met deze tool...

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Deze al gelezen :? krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map
Indien je bijvoorbeeld een (oud) gebruikersaccount hebt geimporteerd, bestaat dat kans dat je een melding krijgt dat je niet gemachtigd bent om de documenten te bekijken. Om alsnog deze documenten te kunnen bekijken dien je de stappen uit dit Microsoft artikel op te volgen: HOW TO: Take Ownership of a File or Folder in Windows XP.
Om Simple File Sharing in te schakelen kun je ook onder deze FAQ kijken: Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP?.
Dit staat letterlijk in de FAQ :)

Suc6 :)

* aReaRe gaat maar eens offline en :z :z :z

[ Voor 45% gewijzigd door aReaRe op 02-04-2003 00:35 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14
Gelukt :D

Bedankt allemaal voor de tips..

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2007

GaveGozer

That's Me

Hoe heb je het nu gedaan?

is misschien wel interesant voor mensen met het zelfde probleem.

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

GaveGozer schreef op 02 April 2003 @ 12:35:
Hoe heb je het nu gedaan?

is misschien wel interesant voor mensen met het zelfde probleem.
Zie deze post :) [rml]Riemer Reinalda in "[ XP] buitengesoten in bepaalde dirs"[/rml] en kijk eens wat vaker in de WOS FAQ ;)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zie reply Riemer Reinalda dus, is al redelijk vaak voorbij gekomen.
[search=toegang geweigerd]
En natuurlijk de WOS-FAQ :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.