Hulp bij keuze van router adsl combo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Hallo,

Ik zou graag jullie advies hebben voor de aankoop van een router met ingebouwde adsl modem en switch.
Na lang zoeken heb ik mijn keuze laten vallen op de alcatel 510, maar blijkbaar is deze heel moeilijk te verkrijgen hier dus ben ik verplicht naar een andere op zoek te gaan.
Het moet in ieder geval een toestel zijn dat gemakkelijk is in te stellen via html, maar ook via telnet.
Liefst met upnp, om problemen met programma's zoals messenger en online gaming te voorkomen.
Ik heb een toestel nodig voor pstn.

Hulp zou erg op prijs gesteld worden en hopelijk krijgt deze topic niet direct een slotje opgelegd.
Na een maand van niets anders dan zoeken naar leveranciers ben ik stilaan wel ten einde raad.

One Man Can Make A Difference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.speedtouchdslshop.nl/

Das de officieële shop van SpeedToutch voor Nederlandse klanten, wordt onder rembours verstuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hulp zou erg op prijs gesteld worden en hopelijk krijgt deze topic niet direct een slotje opgelegd.
Misschien had je even een ander topic over adsl routers kunnen lezen? Volgens mij zijn er namelijk zat topics te vinden met info over dit adsl modem, de e-techs en de andere opties.

Verder is die st510 snel leverbaar via www.kpn.com (binnen drie dagen in huis, ook zonder adsl abbo)

topics over adsl routers met exact dezelfde vraag die je gewoon had kunnen lezen:
[rml][ ADSL] Op zoek naar een ADSL-modem[/rml]
ADSL modem/router overzicht?
[rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml]

Maar als je zo ten einde raad bent, dan ga je toch gewoon naar een winkel ofzo? Als je hier een topic opent, wordt toch verwacht dat je op z'n minst een paar andere topics opzoekt, zodat je niet naar dingen gaat vragen die al talloze malen gevraagd zijn ("welke moet ik kopen")... http://gathering.tweakers.net/forum/faq Ga deze eens doorlezen en probeer je er een beetje aan te houden...

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 01-04-2003 11:12 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
Bedankt voor het antwoord.
Ter informatie ik woon in België, dus met shops die in Nederland gevestigd zijn ben ik niet veel.

Naar de winkel gaan is gemakkelijk gezegd. Ik stel meer vertrouwen in online shops dan in de veel te dure winkels die in de buurt gevestigd zijn.

Ik heb al heel wat opgezocht ondertussen en ben er al een tijdje mee bezig. Nu had ik idd wel die topics kunnen lezen na nog wat zoekwerk had ik misschien wel de juiste gevonden, maar ik had eigenlijk ook gehoopt op een beetje een persoonlijk advies naar mijn wensen gericht.

Ik heb hier in het verleden nog al problemen gehad op GOT in die zin dat er een slot op mijn topic werd geworpen, maar erg behulpzaam vind ik die teksten van "Je kan ook de search gebruiken" niet.
Dat vind ik toch wel wat jammer aan GOT zeker omdat hier mensen verzameld zijn die verstand van zaken hebben, zodat mensen met problemen of vragen wel zouden kunnen verder geholpen worden door hen, ook al is de vraag al eens gesteld geweest.
Regels zijn regels natuurlijk, en die zijn er om nageleefd te worden, maar ik wou het toch even kwijt.

In ieder geval bedankt voor het verstrekken van de informatie.
Ik ben hiermee toch enigzins een stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is geheel offtopic maar ik ga hier toch op reageren:
Ik heb hier in het verleden nog al problemen gehad op GOT in die zin dat er een slot op mijn topic werd geworpen, maar erg behulpzaam vind ik die teksten van "Je kan ook de search gebruiken" niet.
Dat vind ik toch wel wat jammer aan GOT zeker omdat hier mensen verzameld zijn die verstand van zaken hebben, zodat mensen met problemen of vragen wel zouden kunnen verder geholpen worden door hen, ook al is de vraag al eens gesteld geweest.
Regels zijn regels natuurlijk, en die zijn er om nageleefd te worden, maar ik wou het toch even kwijt.
Juist doordat wij willen dat mensen eerst eens wat zoeken, en eerst proberen zelf uit te zoeken heb je niet dat het forum elke dag volstaat met topics met dezelfde inhoud en simpele vragen. Als dat wel zou gebeuren zouden die mensen met kennis hier niet meer komen omdat je die vragen wel HEEL snel gezien hebt... En dan heb je er ook niets meer aan. Nu is het een goede kennisbank waarin je echt bijna letterlijk alles kan vinden...

Alles wat je makkelijk kan vinden (ik heb gezocht op 'adsl router' en kwam die topics binnen 5 minuutjes tegen) hoeft niet gevraagd te worden. Als we die policy niet naleven, wordt het een zooitje. En wat is er mis met iets opzoeken in plaats van het zelf vragen? Als anderen al precies dezelfde vragen gesteld hebben ("welke moet ik kopen") is het totaal nutteloos om er weer een topic over te starten... En zie ook mijn signature, je MAG best dingen vragen, maar niet zonder dat je eerst eens wat gezocht hebt, en dat ook duidelijk en specifiek aangeeft wat je probleem nu dan nog wel is...

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 01-04-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Jvs, (adsl) routers die volledige upnp support hebben die zijn nog niet echt veel aanwezig. Zoals je ook kan zien bij de specificaties van de ST510(i) dan zie je dat de upnp support niet 100% is, daar komt ook nog een bij de de TS een router zoekt met vpn passtrough wat ook de keuze minder breed maakt. Als je met dat soort specifieke eisen op GoT komt (wat niet zou mogen) en als je dit soort dingen niet weet... waarvoor zou je hier dan nog wel moeten komen ?

Dat ik (lees: wij) al zoveel dingen gezien hebben dat het allemaal dezelfde vragen worden dat wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is. Ik heb ook een tijd gehad dat ik dacht dat alles wel makkelijk was, maar ik ben uiteindelijk toch wel tot de conclusie gekomen dat niet de onderwerpen makkelijker zijn geworden, maar dat ik door de loop van tijd meer kennis heb op gedaan.

Maargoed, dit was vreselijk off-topic.

De enige adsl router met full upnp support die ik gevonden heb is de volgende:
http://www.draytek.co.uk/products/vigor2600.html
Dit is opzich best een bekend merk, dus daar is ook wel veel informatie en documentatie over te vinden. Dan zou ik opzich wel geneigd zijn om zelfs deze te halen.

Ik vond ook nog een linkje naar de volgende:
http://www.dynalink.co.nz/products/rta220.htm

Wat ik dus niet zou doen is om de 510(i) te halen, aangezien de upnp support niet compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
@ [Airwolf] Heel erg bedankt voor je tips! Hier heb ik echt wel wat aan gehad! Die Draytek ziet er inderdaad heel goed uit, en het zijn volgens wat ik hier gelezen heb goede toestellen.

Heeft er iemand persoonlijke ervaringen met die UPNP die toch nog steeds vrij recent is, maar vermoed ik, toch een groot gemak moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
Kort vraagje nog: aangezien ik hier heel moeilijk aan die Draytek aangeraak, zou ik hem willen aankopen op routershop.nl
Weet er iemand of die router/modem combo dan ook gaat werken voor Skynet ADSL in België? Ik heb namelijk hier: http://www.draytek.nl/router/2600isp.php?at=SKYNET gelezen dat er blijkbaar verschillende firmware versies zijn voor bepaalde providers. Ik heb al een mailtje gestuurd naar de importeur van deze modems/routers, maar blijkbaar reageren ze daar niet al te snel. (daar gaat mijn vertrouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

SkyNet (via Belgacom)
dat staat er toch? VCI/VPI instellingen, alles staat er bij. Waarom zou het dan niet werken als de instellingen er wel bij staan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
Deze procedure heeft alleen zin wanneer de ADSL-lijn correct functioneerd. Het ADSL-line lampje op de router moet continu branden. Brand het niet, dan kan dat de volgende oorzaken hebben:
Bij de analoge (Annex-A) routers foute modem-firmware, de a versie voor Versatel, anders de c (for Holland) verie die met (H) in de webpagina staat.)

Hierom dus ;)

Pagina: 1