Toon posts:

Gigabyte GA-8IHXP, alternatief of....??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede- pc’ers

Het volgende probleem heb ik sinds meer dan een maand en ik kom er echt niet meer uit :'( :?
Nu heb ik de “Dit graag lezen eer je een topic bevind” gelezen en ik hoop dat ik niet meteen gekickt wordt…

In november heb ik bij een niet nader te noemen internetwinkel pc-onderdelen besteld. Op een aantal onderdelen na heb ik deze onderdelen (veel te laat :( ) gekregen. De rest wat ik nog niet heb heb ik bij een ander internet bedrijf besteld. Nu heb ik de volgende onderdelen:
P4 2.4 Gig, 533 fsb
2 x 256 Mb RD-RAMM PC-1066
2x WD 80 Gig
Ti 4200 128 MB
A-Open 600 Behuizing
DVD
CDR

Het enige wat ik nog niet heb, is mijn moederboard: Gigabyte GA-8IHXP

De specificaties van het moederboard spraken mij erg aan:
1. Socket 478 for Intel® Pentium®4 processor
2. Intel 850E/ICH4 chipset
3. Supports RAMBUS memory
4. Creative CT5880 audio chip
5. Promise 20276 RAID chip
6. RealTek 8100 LAN chip
7. NEC USB2.0 chip
8. ATX form factor
de specs. die eerst op de website stonden waren specifieker, maar goed, nu vind ik alleen nog deze link:
http://www.giga-byte.com/...s/Products_Intel+850E.htm

De reden dat ik voor RD- Ramm heb gekozen ipv van het nu (helaas) in overvloede aanwezige DDR is de site van Tomshardware:
http://www6.tomshardware....rd/20020624/i850e-11.html
Hier krijgt het mobo dat ik wilde bestellen een erg goede recensie. Het komt er op neer: het geheugen is iets duurder, maar je hebt wel een goed mobo dat erg stabiel is.

Alleen het is niet meer te krijgen in NL! Ik heb het al bij een x aantal online zaken geprobeerd. Laatst zelfs naar de Vobis geweest, en zowaar, ze hadden het! :*) Of ze konden het bestellen. Nu kreeg ik na een week een belletje, werd toch iets anders, de originele prijs van 239 Euro wordt 299!! 8)7
Tja, wat is nu wijsheid? Ik heb dus inmiddels al 4 maanden geen pc. Heb ALLES staan behalve mobo. Nu kan ik voor een ander merk gaan, maar als ik die recensies lees, dan zie ik toch de kwaliteit er niet in terug die het Gigabyte mobo wel had…??
Wie weet een oplossing? Ik heb ook al gekeken of ik niet in de US kan bestellen. Daar zijn ze nl genoeg op voorraad. Maar dan zit je met verzendkosten en garantie. Indien het product niet in juiste vorm aankomt heb je 15 dagen om het terug te sturen ( vanaf de dag dat ZIJ het verstuurd hebben!!).
Als er iemand is die mij verder kan helpen met dit probleem, graag! Ik wil heel graag m’n systeem eindelijk eens in elkaar zetten. Het leek zo’n leuk project in november :?
En ja, het woord waardevermindering komt ook bij mij naar boven... :(

Groet, Bas

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Gegroet, lees eerst even de FAQ door aub :)

http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Want je begint al met wat kleine foutjes..

Op zoek naar een Asus P4t533 mobo :? Dat lijkt me een goed alternatief.

En je linkje naar de Gigabyte site is net niet helemaal compleet :)

[ Voor 61% gewijzigd door Hoyden op 31-03-2003 21:04 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45
Schijnbaar heb je “Dit graag lezen eer je een topic bevind” ook niet gelezen want volgens mij staat daar in dat groeten en je naam vermelden niet gewens is. Niet dat ik “Dit graag lezen eer je een topic bevind” wel heb gelezen :D

Overigens heeft een vriend van mij die Asus en is daar erg tevreden over volgens mij.

[ Voor 18% gewijzigd door XoReP op 31-03-2003 23:09 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Master Tweaker schreef op 31 March 2003 @ 23:08:
Schijnbaar heb je “Dit graag lezen eer je een topic bevind” ook niet gelezen want volgens mij staat daar in dat groeten en je naam vermelden niet gewens is. Niet dat ik “Dit graag lezen eer je een topic bevind” wel heb gelezen :D

Overigens heeft een vriend van mij die Asus en is daar erg tevreden over volgens mij.
Nee, hij heeft de GoT faq niet gelezen, daar staan al die dingen in. Overigens zou hij ook moeten weten dat kicken niet hetzelfde is als ergens een slotje op gooien.