Toon posts:

pc blijft resetten :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey twiekers ;),

Ik heb hier thuis de pc van mijn oom staan, en die mag ik gaan maken :). Probleem: Hij blijft opstarten, en das nog niet het ergste; hij gaat ook steeds uit.. Ik kom niet in windows, en de ene keer dat ik wel in Windows kwam, resette ie meteen weer..

Ik heb de harde schijf losgekoppeld, en dat maakt nix uit.. Ik heb gedacht aan het batterijtje op het moederbord, misschien is dat het? Ik heb hier een beetje zitten zoeken wat het zou kunnen zijn maar ik ben niet echt veel wijzer geworden. Het beeld blijft zwart en daarom kan ik niet info van de pc zien, maar ik geloof dat er een Geforce 2 mx in zit, 1Ghz processor (ik geloof AMD). 128 of 256MB Ram en het mainboard is van Chaintech? Het is een laser computer...

Heeft iemand wat ideetjes voor wat ik zou kunnen proberen om het te fixen :) ?
Alvast hartelijk dank!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 16:40

Reptile209

- gers -

Klinkt als een BSOD terwijl je een vinkje hebt staan bij "opnieuw opstarten na een STOP error" -> kijk ff in de properties van My Computer bij Startup and Recovery. <- nevermind :)
Welke windows trouwens? :X

Standaard werkwijze: alles afkoppelen, behalve keyboard, muis, video, monitor. En dan een voor een toevoegen. (harddisk en geheugen ook laten zitten he :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Reptile209 op 31-03-2003 17:01 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik zou zeggen begin eens met de FAQ voor hardware trouble shooten.
De info hier is naar mijn indruk erg vaag en ik zie niet hoe iemand je moet helpen.
Schroef hem open en je weet bv. wat erin zit.......dat ik geloof kan ik niets mee.

Zie de FAQ : Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd

Topicstarter
Reptile thx iig, opengeschroefd heb ik hem al, maar stel dat het een simpel probleempje is, dacht ik; wellicht kunnen jullie helpen :P
Ik zou niet weten hoe ik aan een processor kan zien wat het er voor een is precies, er zit iig een PIRE cooler op.. ik ga eerst nog ff wat proberen van die BSOD, maar Windows is dus nog niet opnieuw opgestart heh.. ik zit nog in bios.. thx alvast ;)

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Je bootberichtjes zeggen op de 3e (4e? 5e?) regel van je bootscherm - net voor of na de geheugencheck - precies wat voor rekenbeest er in zit. Da's een stuk makkelijker dan demonteren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 31-03-2003 16:57 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:33
Reptile209 schreef op 31 maart 2003 @ 16:47:
Klinkt als een BSOD terwijl je een vinkje hebt staan bij "opnieuw opstarten na een STOP error" -> kijk ff in de properties van My Computer bij Startup and Recovery.
Welke windows trouwens? :X

Standaard werkwijze: alles afkoppelen, behalve keyboard, muis, video, monitor. En dan een voor een toevoegen. (harddisk en geheugen ook laten zitten he :) )
"kijk ff in de properties van My Computer bij Startup and Recovery."

Ik dacht dat hij niet in windows kwam...

• Reptile209

Reptile209

- gers -

FairFox schreef op 31 March 2003 @ 16:58:
[...]
"kijk ff in de properties van My Computer bij Startup and Recovery."
Ik dacht dat hij niet in windows kwam...
fixed... ik nam het "een keer wel" wat te letterlijk denk ik. |:( Tweede alinea blijft wel een aanbeveling.

[ Voor 5% gewijzigd door Reptile209 op 31-03-2003 17:02 ]

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:32

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Wordt je CPU te heet? Dan wil ie er wel eens mee nokken...

:D

Verwijderd

Topicstarter
mjah dat kan k dus niet zien :). Ik kom ook niet echt tot aan de 4e regel van het booten, ik zie alleen iets van nvidia Geforce en dan: reset...
sucky shit :)

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
pff, format c, om zulk probleem nog gaan te 'herstellen' heb je veel meer tijd nodig dan even een verse install te doen...
Ram de hdd desnoods even in een andere pc en kopieer alle belangrijke files...

/edit: dacht dat je in windows kwam...

Zoek dan maar in de hardware, gooi er alles uit behalve de videokaar, load de 'fail save' settings in de bios.

[ Voor 30% gewijzigd door Dikke Foaf op 31-03-2003 17:14 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Dikke Foaf schreef op 31 March 2003 @ 17:12:
pff, format c, om zulk probleem nog gaan te 'herstellen' heb je veel meer tijd nodig dan even een verse install te doen...
Ram de hdd desnoods even in een andere pc en kopieer alle belangrijke files...
|:( je lijkt mij wel... [nofi]. Als je dus al niet eens door de eerste pagina na de POST heenkomt, heeft een format C ook geen zin...

@jpschadde: heb je nou alle kaartjes eruit gehaald en alles afgekoppeld? Als eens met een andere video-kaart? Ander geheugen? Het ligt dus (waarschijnlijk) niet aan je HD ofzo, want dan komen de problemen pas veel later.
Voeding, geheugen en video zijn de beste kandidaten voor je probleem, daarna proc en mobo.

Verwijderd

likkie schreef op 31 maart 2003 @ 17:10:
Wordt je CPU te heet? Dan wil ie er wel eens mee nokken...

:D
Het is niet nodig om alle mogelijke dingen die een crash kunnen veroorzaken hier te posten. Al deze dingen staan al in de linkjes die moesasji1975nl en Reptile gaven.

Verwijderd

Topicstarter
Zo ben ik weer..

Na lang kijken wat het zijn kan, nog niets gevonden. Het is Windows ME BTW, dat zag ik net ;). AMD 12*100Mhz is het, allemaal leuk en aardig. Vanuit een koude start kom ik vaak wel in Windows. Na 1 minuut restart ie, en dat heeft iets met standby te maken als ik het zo snel kan zien.
Ik ga nu ff bekijken wat er in die Windows FAQ staat, maar na 1 keer in Windows te zijn geweest kom je er niet meer in. Hij blijft dan maar restarten, al bij het booten..

Mocht ik het gevonden hebben komt er nog een reactie ;) Mochten jullie nog iets weten; alle hulp is welkom :) !

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 17:17:
Zo ben ik weer..

Na lang kijken wat het zijn kan, nog niets gevonden. Het is Windows ME BTW, dat zag ik net ;). AMD 12*100Mhz is het, allemaal leuk en aardig. Vanuit een koude start kom ik vaak wel in Windows. Na 1 minuut restart ie, en dat heeft iets met standby te maken als ik het zo snel kan zien.
Ik ga nu ff bekijken wat er in die Windows FAQ staat, maar na 1 keer in Windows te zijn geweest kom je er niet meer in. Hij blijft dan maar restarten, al bij het booten..

Mocht ik het gevonden hebben komt er nog een reactie ;) Mochten jullie nog iets weten; alle hulp is welkom :) !
Hou voor de grap eens een ventilator boven de koeler, koud opstarten en dan langer doorgaan, en als ie 'warm' is dat ie gelijk stopt, klinkt als een warmte probleem (misschien).

Kan je de heatsink die op de proc zit aanraken? is hij het? lauw? koud?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ventilator hier in huis :P Maar de heatsink is dus niet heet ofzow.. Als ik bij mijn AMDtje aan de heatsink zit verband ik haast mijn fikken, deze is eigenlijk gwoon koud :S. Ik dacht ook meteen aan warmteprobleem, maar kennelijk dus toch niet :S? De pc doet het trouwens in dezelfde configuratie al een jaar WEL :S

Verwijderd

Het lijkt mij wat raar, maar misschien toch een temp probleem. Voeding of proc. Doe eens je kast open, controleer of alle fans wel draaien. Probeer anders een een gewone tafelventilator erbij te zetten.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 17:23:
Ik heb geen ventilator hier in huis :P Maar de heatsink is dus niet heet ofzow.. Als ik bij mijn AMDtje aan de heatsink zit verband ik haast mijn fikken, deze is eigenlijk gwoon koud :S. Ik dacht ook meteen aan warmteprobleem, maar kennelijk dus toch niet :S? De pc doet het trouwens in dezelfde configuratie al een jaar WEL :S
draadjes die tegen de kast aanliggen?/ die eventueel kontact kunnen maken, misschien ergens een gestript draadje?

Als je mobo + vga + mem uit de kast haalt, en je legt die op een plank oid, voeding erop, en kijken of hij dan wel normal werkt, misschien maalkt hij contact met de achterkant van je kast.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Lijkt mij brak geheugen, ik had het zelf namelijk vorige week ook.

Ik had 2 reepjes en 1 ervan was blijkbaar brak want als ie erin zat dan zag ik ook niets op me scherm en startte hij dus ook niet door.

Haalde ik hem eruit en alles werkte weer als een zonnetje!

Dus wissel je geheugen maar eens en kijk wat hij doet (als je dit al gedaan hebt ben ik eroverheen gelezen).

Verwijderd

Probeer eens alle heatsinks in de pc (northbridge, CPU, videokaart) aan te raken, en kijken of ze te heet zijn.
Dat wel booten als hij koud is, en niet meer als ie warm is, bevalt me niet, en lijkt mij toch op hitteproblemen te lijken.
Probeer anders eens in het BIOS uit te lezen hoe warm hij is bij een koude boot (je zei dat ie dan ff loopt), dan kan je misschien kijken of de temp heel snel oploopt.

Of misschien is het de voeding, dat die 't begeeft als de pc ff draait... (worden er meer onderdelen aangezet)

/edit: F5'en voor submit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 17:31 ]

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Als de heatsink koud blijft zou het in principe JUIST een warmteprobleem kunnen zijn. De CPU wordt namelijk sowieso wel heet en geeft die warmte af aan de heatsink. Blijft de heatsink koud dan is er dus ergens een probleem in het afgeven van de warmte wat dus resulteert in een enorm warme CPU en eventueel dus een spontane reset

Rookworst zonder R is ook worst.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 14:12
Dat klinkt niet goed. Die oude duron dingen horen nogal warm te worden... Misschien maakt die heatsink niet goed contact.

Zet jou koeler eens op die AMD. Kijk of ie dan nog (of minder snel) vastloopt.

Voor de rest zou ik het geheugen nog even nakijken met memtest86. :)

edit: BazurK was me voor ;(

[ Voor 3% gewijzigd door iets op 02-04-2003 17:37 ]

tvw

Verwijderd

Topicstarter
hehehe, thx 4 alle snelle replies alweer :). memtest86.. mjah, dat moet je in windhoos starten geloof ik heh? Ik zal strax ff ergens een reeplje RAM halen, heb hier thuis alleen nog maar DDR. De heatsink is niet helemaal koud, maar allesbehalve warm. Hij heeft nu een kwartier lang aan en uit staan gaan, en het is dichter bij de processor iets warmer.. niet zo heet als in mijn kast :). De videokaart wordt ook niet te heet. De coolers draaien gewoon. Ik vind het zo vreemd dat ie t altijd gedaan heeft, en ineens niet meer..

Dat van contact maken met achterkant zou kunnen, de kast is denk ik net te klein, alles zit nogal op elkaar gepropt....

Verwijderd

Als je cooler van je CPU niet warm is zit alle warmte dus in de CPU, als je cooler warm is zit de warmte in de cooler, heeft hij er wel pasta tussen zitten.
Zou ik ff naar kijken

Zeker een temp probleem als je het mij vraagd

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zit er wel pasta tussen zitten, maar ik weet het niet zeker. Cooler is nou van processor af, ik weet niet psies wat die pasta nou eigelijk is? Er zit een wit spulletje op, niet echt veel, en een paars vierkantje. Wat is nou wat? En is die coolpasta wel echt zo nodig? Vooral omdat ie t toch al een jaar WEL doet..

Als ik de pc aanzet met all1 een dingetje geheugen erin doet ie het ook niet.. Zodner videokaart piept ie, met videokaart gaat ie gwoon verder. What the hell doe ik fout? Of wat is er nou kapot ;) ?

Verwijderd

Topicstarter
PC weer een kwartier aangehad, ditmaal 10mins zonder problemen. Heb gezocht naar opties met standby in Windows, niet gevonden. Misschien staat er nog iets met restarten in het BIOS? Is een BIOS met Energy aan het begin :S.

Ik heb nadat de pc een kwartier aanstond, de cooler van de processor afgehaald. De processor is niet warm? Nogal vaag, maar het is zo.. Geheugen ga ik strax ff halen, dat is het enige volgens mij wat nog kan? Gekke bak is het in ieder geval wel...

Verwijderd

Waarom run je nu niet gewoon even memtest86 zoals al vaak gesuggereerd.

Je kunt het gewoon downloaden, flop of CD erin en opnieuw booten.
En je weet binnen 10-20 minuten of je geheugen problemen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, dit heb ik nu dus gedaan, heb ook een thread geopend in PMG, maar hij doet het nog steeds niet. Ik kan in Windows komen, maar hij blijft met standby modus-iets komen. De site van LASER europe is weg lijkt wel :S. Ik verwacht dat het de processor is, ik zou het anders niet weten :S.
Computers van anderen zijn een bron van inspiratie :S
Pagina: 1