Chello met router

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Bij voorbaat mijn excuses voor een dubbele vraag, maar ik heb het antwoord niet kunnen vinden: kan ik een netwerk met een router op Chello aansluiten en moet ik op bepaalde specs letten bij aanschaf van het router?

Wat ik al gelezen heb is dat Chello niet echt controleert op een netwerk achter een aansluiting, hoewel het officieel niet mag. Ik wil het echter niet met buren delen ofzo, maar gewoon alle compu's in huis onafhankelijk van de digitale snelweg voorzien. Daarmee overtreed ik de regel in de wetenschap dat het naar "de geest" van de regel vast wel mag. ;)

Verder las ik over controle van MAC-adressen van NICs. In geval van Router heeft de router een MAC en zou er dus geen probleem zijn?

Kan ik op alle computers in het netwerk p2p-toepassingen draaien? Het "belangrijkst" is dan eigenlijk: op alle compu's een MSN/ICQ-account?

Thanks in advance!

PS: Overigens heb ik via via vernomen dat @Home (Essent) binnenkort een netwerk echt onmogelijk maakt. Als ik meer weet horen jullie het!

[ Voor 10% gewijzigd door Velthuis op 31-03-2003 15:33 ]

Verwijderd

Alle elcheapo Routers werken wel met Chello. MAC address kun ghosten en MSN p2p etc werkt gewoon.

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Velthuis schreef op 31 maart 2003 @ 15:31:
Bij voorbaat mijn excuses voor een dubbele vraag, maar ik heb het antwoord niet kunnen vinden: kan ik een netwerk met een router op Chello aansluiten en moet ik op bepaalde specs letten bij aanschaf van het router?

Wat ik al gelezen heb is dat Chello niet echt controleert op een netwerk achter een aansluiting, hoewel het officieel niet mag. Ik wil het echter niet met buren delen ofzo, maar gewoon alle compu's in huis onafhankelijk van de digitale snelweg voorzien. Daarmee overtreed ik de regel in de wetenschap dat het naar "de geest" van de regel vast wel mag. ;)

Verder las ik over controle van MAC-adressen van NICs. In geval van Router heeft de router een MAC en zou er dus geen probleem zijn?

Kan ik op alle computers in het netwerk p2p-toepassingen draaien? Het "belangrijkst" is dan eigenlijk: op alle compu's een MSN/ICQ-account?

Thanks in advance!
in princiepe kan het wel. ik heb een repotec en da gaat allemaal prima. kheb verder geen idee wat MAC adresen zijn, daarvan moet je van een ander antwoord krijgen.
en ja, msn en zo werkt er gewoon om maar je moet wel uitkijken, met sommige routers werkt direct-transfer niet! ps: bij die van mij werkt direct-transfer wel :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat dat mac adres betreft: Je netwerkkaart heeft er één en je router heeft er één. Deze zijn niet hetzelfde. Omdat Chello controleerd op mac-adres moet je het adres van je huidige kaart clonen naar je router. DIt kan bij elke huis tuin en keuken router.

p2p:
MSN en ICQ werken perfect, als je tenminste niet aan files versturen doet. Wil je dit wel? Dan moet je de poorten van ICQ/MSN "mappen" naar de pc waarvandaan dit moet gebeuren. Dit kan uiteraard maar vanaf één pc tegelijk.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 14:10
Vanaf dat Chello XBox live ondersteund is een thuisnetwerk achter Chello toegestaan.

Maar het aansluiten van een router gaat héél simpel (bij mij in ieder geval), gewoon chello op de router aansluiten, een paar minuten wachten zodat de router alles goed in kan stellen mbt IP's, DNS etc. en je PC's erop en gaan met die banaan.

Btw: Ik heb van chello Com21 en zit aangesloten via Rotterdam. M'n router was een simpele Edimax 4 poorts switch met router. Heb 1 x WinXP en 1 x Win2k Server, heb NIKS zelf in moeten stellen...

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Koop deze : http://www.linksys.com/Pr...p?grid=34&scid=29&prid=20 (is er ook in draadloze versie)
en jij hebt binnen 5 minuten jouw inter/netwerk in de lucht...

Geloof zelfs dat chello tegenwoordig wel routers toestaat

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 15:46 ]

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
klopt het mag allemaal tegenwoordig. ik zelf heb hier een sitecom routertje, en die draait als een speer!

Mijn rig

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
jadjong> Is dat de Repotec RP-IP515LM? Schiedam en dus CrazyPC is voor mij goed te bereiken (69 euro). Of is de E-tech beter? Dit ook ivm eventueel ADSL in de toekomst.

Herr_Onkel> Je link werkt niet. Waar vind ik die Linksys?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

De technische kant van het sharen hoort in NT. Maar, over het sharen van Chello m.b.v. een router is in NT al genoeg te vinden, dus move ik 'm niet. Over het wel/niet toegestaan zijn:
[rml][ Chello] Eindelijk Legaal Een Netwerk aansluiten[/rml]
En ook even letten op: [rml]JvH in "[ Chello] Eindelijk Legaal Een Netwerk aa"[/rml]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.