Toon posts:

[XP] Even Log: Userenv Event ID 1090?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kom plots tot de vaststelling dat ik om het uur de volgende foutmelding terugvind in het eventlogbook van de Toepassingen:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1090
Datum: 30/03/2003
Tijd: 17:52:43
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: AMD
Beschrijving:
Windows kan de RSoP-sessiestatus (Resultant Set of Policies) niet registreren in het logboek. Een poging tot het maken van een verbinding naar WMI is mislukt. Er zal geen registratie in het RSoP-logboek meer plaatsvinden voor deze toepassing van het beleid.

Iemand enig idee wat het is, of beter nog, hoe het te verhelpen is?

Thanks!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Al in de knollentuin gekeken van Microsoft? www.technet.com

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Iemand die op dit oude onderwerp al een antwoord heeft? Ik heb namelijk al drie dagen de dezelfde fout.

De Knowledge Base en TechNet hebben er niks over.

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.winnetmag.com/...m?catid=36&threadid=61956

lijkt me een probleem met een system policy ergens, als ik die draad bekijk..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Servicepack installeren kan misschien helpen? Hierin zit wel een hotfix verwerkt voor de WMI. Al las ik net dat windows 2003 server het zelfde probleem bezit. Zet anders de debuglogging aan en kijk of in die logging meer is te vinden.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:48

Jimbolino

troep.com

misschien een paar services gestopt ? oa de WMI service? (windows management instrumentation)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• stylezzz99
Zal ik doen. We kunnen het beste verder gaan in dit topic: Hier

Misschien een idee om een "verzamel"en overleg topic te houden over systeemlog probemen? Ik snap het soms wel en soms ook niet. Dus om steeds een topic te openen... Wat mijn ook opvalt is dat mensen vaak dezelfde problemen hebben. Dcom errors, systen event errors enzovoort.

Dus misschien een idee?

• stylezzz99
Servicepack installeren kan misschien helpen? Ik heb service pack 1a geslipstreamed.

Hierin zit wel een hotfix verwerkt voor de WMI. Alle cruciale hotfixes heb ik al gedownload.

Al las ik net dat windows 2003 server het zelfde probleem bezit. Klopt heb ik ook gezien.

Zet anders de debuglogging aan! Hoe?

misschien een paar services gestopt ? oa de WMI service? (windows management instrumentation) Nee.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb exact dezelfde symptomen als de gebruiker die dit postte.

Ik heb net een chat sessie met Microsoft achter de rug, die wisten het niet precies, raadde een clean boot aan (alle services e programma's uitzetten tijdens opstarten), maar dat hielp niets. Ik heb alle security en hotfixes geinstalleerd. Dit alles nadat ik 5 dagen geleden een complete clean install heb gedaan :(

Ik ga morgen Microsoft nog es bellen, misschien weten die een oplossing. Bij Microsoft is er ook inderdaad niets te vinden :(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Hi, I strongly dissagree about pirat version, I run a legal version and got the same problem as you. To solve your problem do the following: To correct this error: Go to Start/Run/CMD and type in: net stop winmgmt. Then delete the %windir&\system32\wbem\repository directory. Once done go back to Start/Run/CMD and type in: net start winmgmt mail me if you have any questions Thanx John
Dit alles gesloopt deze thread klik hier

Staat de Remote Registry Service ook aan?

[ Voor 5% gewijzigd door mutsje op 17-09-2003 09:54 ]

Verwijderd

Hoe je de debugger aan zet is niet zo een probleem.
Je moet alleen wel weten welke je aan moet zetten.
Probeer de User Environment Debug Logging eens.
De logfile kan je vinden in de directory 'C:\WINNT\Debug\UserMode'
Zet hem wel op logging in plaats van debugging.
Hieronder staat hoe.

Use Registry Editor to add the following registry value (or modify it, if the value already exists):
Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Value: UserEnvDebugLevel
Value Type: REG_DWORD
Value Data: 10002 (Hex)

UserEnvDebugLevel can have the following values:
NONE 0x00000000
NORMAL 0x00000001
VERBOSE 0x00000002
LOGFILE 0x00010000
DEBUGGER 0x00020000

Verder wacht ik graag deel twee van Anchorman af. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 10:44 ]