[WinXP] gpedit.msc is leeg?

Pagina: 1
Acties:

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik heb nu al twee keer een lege gpedit.msc aangetroffen. Je kunt dus alles instellen behalve de computer en gebruker instellingen???
Weet iemand waarom?

Screengrap is mogelijk!

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Te weinig rechten om het te bekijken? Screenshot is inderdaad wel handig, maar ook onder wat voor account en wat voor voor rechten je bent ingelogd... Tevens meldingen uit het eventlog die op security problemen o.i.d wijzen zijn handig!

https://powershellisfun.com

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gebruik je toevallig Windows XP Home? Daar zit gpedit.msc namelijk niet in :)

They made me do it.

• stylezzz99
Te weinig rechten om het te bekijken? Ik ben ingelogd als administrator, dus ben de systeembeheerder.

Screenshot is inderdaad wel handig Net een nieuwe ghost gedaan, alles is weer terug. De boodschap luidt, dat er niets valt weer te geven. Het zal niet lang duren voordat het weer geberut, de teller ligt nu opp twee vandaag.

Maar ook onder wat voor account en wat voor voor rechten je bent ingelogd... Zoals bovenstaand, alle rechten, ik ben de enige gebruiker.

Tevens meldingen uit het eventlog die op security problemen o.i.d wijzen zijn handig! Systeemlog link

Ik heb een screengrab van het systeemlog gelinkt. Iemand een idee hoe het gehele systemlog te kunnen zien in een tekst formaat? Dus iets van een systeem.log bestand?

• stylezzz99
Tom S. schreef op 14 September 2003 @ 21:39:
Gebruik je toevallig Windows XP Home? Daar zit gpedit.msc namelijk niet in :)
Nee hoor, wel een tijd gehad, nu gebruik ik WinXP Pro SP1a.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

GuidoHuis schreef op 14 September 2003 @ 21:51:
Te weinig rechten om het te bekijken? Ik ben ingelogd als administrator, dus ben de systeembeheerder.

Screenshot is inderdaad wel handig Net een nieuwe ghost gedaan, alles is weer terug. De boodschap luidt, dat er niets valt weer te geven. Het zal niet lang duren voordat het weer geberut, de teller ligt nu opp twee vandaag.

Maar ook onder wat voor account en wat voor voor rechten je bent ingelogd... Zoals bovenstaand, alle rechten, ik ben de enige gebruiker.

Tevens meldingen uit het eventlog die op security problemen o.i.d wijzen zijn handig! Systeemlog link

Ik heb een screengrab van het systeemlog gelinkt. Iemand een idee hoe het gehele systemlog te kunnen zien in een tekst formaat? Dus iets van een systeem.log bestand?
Ik zie in het linkje een hoop Informationals en weinig errors, heb je geen errors staan in je security log? Je kunt de eventuele meldingen hier gewoon in pasten...

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Schiet me net iets te binnen... Heb je onder Administative Template in het contextmenu View/Filtering soms aangezet dat je alleen configured settings wilt laten zien o.i.d?

Zou je eens kunnen kijken of er soms iets wordt gefiltered, het kan zijn dat je zoveel, perongeluk, filtered dat je niets meer ziet ;)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Dat ene eventid als eens nagetrokken toevallig :?

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=10005&source=

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• stylezzz99
Ben ik al een tijd mee bezig, maar dit heb ik al een week of wat en hiervoor de gpedit het gewoon.

Maar bedankt voor de tip ik trek het na.

• stylezzz99
Ik zie in het linkje een hoop Informationals en weinig errors, heb je geen errors staan in je security log? Je kunt de eventuele meldingen hier gewoon in pasten...
Geen 1 vermelding in mijn sercurity log, wel tig in mijn toepassings log.
Hier is mijn toepassingslog: link

BTW, hoe kopie paste je zo een log?

[ Voor 14% gewijzigd door stylezzz99 op 14-09-2003 23:06 ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

GuidoHuis schreef op 14 September 2003 @ 23:05:
[...]

Geen 1 vermelding in mijn sercurity log, wel tig in mijn toepassings log.
Hier is mijn toepassingslog: link

BTW, hoe kopie paste je zo een log?
Open een van de meldingen van de USERENV foutmeldingen, selecteer de tekst, CTRL-C, reply in dit topic, CTRL-V en klaar...

• stylezzz99
[begin]

Windows kan de RSoP-sessiestatus (Resultant Set of Policies) niet registreren in het logboek. Een poging tot het maken van een verbinding naar WMI is mislukt. Er zal geen registratie in het RSoP-logboek meer plaatsvinden voor deze toepassing van het beleid.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

[einde]

Dit heb ik via technet en dergelijke al nagekeken, ook google leverde weinig op.

edit:

toevoeging

[ Voor 17% gewijzigd door stylezzz99 op 14-09-2003 23:13 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Kijk nou nog eens eerst goed op eventid.net
Vul daar die event id's in en bekijk de gelinkte KB artikelen.

En waarom schop je trouwens eerst dit oude topic omhoog met het zelfde probleem:
[rml][ XP] Even Log: Userenv Event ID 1090?[/rml]
En open je daarna zelf een nieuw topic :?

[ Voor 48% gewijzigd door momania op 14-09-2003 23:26 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

GuidoHuis schreef op 14 September 2003 @ 23:11:
[begin]

Windows kan de RSoP-sessiestatus (Resultant Set of Policies) niet registreren in het logboek. Een poging tot het maken van een verbinding naar WMI is mislukt. Er zal geen registratie in het RSoP-logboek meer plaatsvinden voor deze toepassing van het beleid.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

[einde]

Dit heb ik via technet en dergelijke al nagekeken, ook google leverde weinig op.

edit:

toevoeging
Hmm.. Stukje gelezen over een procedure die je misschien kunt proberen:

Boot in safe mode
Stop de WMI service (Start, Run, Services.msc, WMI aanklikken en Stop)
Delete de C:\windows\system32\WBEM\Repository directory (Eventueel kopie maken)
Herstart de computer

Hij maakt nu een nieuwe WBEM database, dan zou je event 1090 weg moeten zijn...

• stylezzz99
momania schreef op 14 September 2003 @ 23:21:
Kijk nou nog eens eerst goed op eventid.net
Vul daar die event id's in en bekijk de gelinkte KB artikelen.

En waarom schop je trouwens eerst dit oude topic omhoog met het zelfde probleem:
[rml][ XP] Even Log: Userenv Event ID 1090?[/rml]
En open je daarna zelf een nieuw topic :?
Omdat ik dus niet het idee had dat het om het zelfde event ging, jullie kwamen hierop! Ik dacht de oplossing ergens anders te moeten zoeken! In GPedit.msc zelf...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.microsoft.com/...o/support/EE_winxppro.asp

Omdat eventid.net zeer weinig XP links geeft....

Helaas ook daar voor deze error geen results :/

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 14-09-2003 23:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stylezzz99
Ik heb nog een fout ontdekt met deze "userenv". Kan dit een installatie error zijn, dat er dus met het installeren iets niet goed geregistreerd is?

Ik heb bovenstaande tips uitgeprobeerd.

Zou dit kunnen helpen?

[paste]
Windows heeft het register van gebruiker DUTCHNETWORKS\Administrator opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.
[/paste]

En dan vooral: waardoor komt het en hoe is het te verkomen?

Kort samengevat, mijn wmi is niet goed. Hoe kun je deze opnieuw installeren?

[ Voor 70% gewijzigd door stylezzz99 op 15-09-2003 00:33 ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

GuidoHuis schreef op 15 september 2003 @ 00:10:
Ik heb nog een fout ontdekt met deze "userenv". Kan dit een installatie error zijn, dat er dus met het installeren iets niet goed geregistreerd is?

Ik heb bovenstaande tips uitgeprobeerd.

Zou dit kunnen helpen?

[paste]
Windows heeft het register van gebruiker DUTCHNETWORKS\Administrator opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.
[/paste]

En dan vooral: waardoor komt het en hoe is het te verkomen?

Kort samengevat, mijn wmi is niet goed. Hoe kun je deze opnieuw installeren?
De error die je hier aangeeft is een timingsprobleem en op zich niet ernstig. Ik denk inderdaad eerder dat je probleem in je WMI ligt, je zou via Windows Update eens een update hier op kunnen doen...

• stylezzz99
Bedankt. Ik heb alle geformateerd en opnieuw ingesteld. De DCOM fout blijft. Ligt aan een nog uit te brengen patch, denk ik? Ik heb nu een volledige windows update gedaan. Alleen de curciale fixes trouwens. Niks meer over zo een fout. Dus waarschijnlijk was het een installatie fout. Met welke updates kan ik de WMI updaten? De cruciale hotfixes of de programma hotfixes?

Ik houdt alles nauwlettend in de gaten. Mochten er weer fouten zich voordoen dan post ik dat in dit topic. Microsoft zegt zelf dat er nog geen fixes voor zijn, je moet deze fout zelf als nieuw aanmelden. Maar goed, ik houdt het in de gaten, mochten er weer problemen zijn dan post ik ze.

Iemand een eventuele adequate oplossing voor de DCOMerror?

Searchen met GOT en Google leverde geen baanbrekende oplossingen op!

Pagina: 1