Toon posts:

Antec voeding maakt veel lawaai

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Antec Trueblue 480 Watt (ATX) Voeding gehaald.

Heb hem geinstalleerd maar hij maakt veel meer lawaai, dan mijn vorige en veel goedkopere standaard PFC (Pentium 4 ATX) 350 Watt voeding!

De Antec schijnt ruim 2x zoveel geluid te produceren!

Is dit normaal? IK heb het aan iemand gevraagd en zei, "hoe zwaarder de voeding, hoe meer geluid die produceert".

Ik kan me er iets van voorstellen, maar op de doos van de Antec staat toch echt Low noise technology. En Antec is toch een goed merk.

Duss...

Heeft iemand ervaringen hiermee (of suggesties, oplossingen)

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Dit lijkt me echt een zoekvraagje. Hoe zwaarder de voeding, hoe meer geluid lijkt me iig 100% bullshit. Low-noise houdt dacht ik niet in dat je een stille voeding hebt, maar dat de fan temperatuurgestuurd is, dus dat hij minder hard draait als hij koeler wordt (wat wel een stiller resultaat oplevert). Je kunt een andere fan erin gooien, of hem op een lager voltage zetten, maar daar kun je vast veel over vinden in de search.

Verwijderd

K'heb hier ook een antec voeding in m'n kast hangen en dat ding is een turbine! Maakt me toch een lawaai :) Een voordeel is wel dat ik m'n fans niet hoor.... Nu heb ik gelukkig in een IA een enermax besteld maar door wat problemen heeft die IA wat problemen opgelopen :) Kun je de fan niet modden?

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft iemand ervaringen met dezelfde Antec voeding die ik heb?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 21:10:
K'heb hier ook een antec voeding in m'n kast hangen en dat ding is een turbine! Maakt me toch een lawaai :) Een voordeel is wel dat ik m'n fans niet hoor.... Nu heb ik gelukkig in een IA een enermax besteld maar door wat problemen heeft die IA wat problemen opgelopen :) Kun je de fan niet modden?
Wat voor een type, soort antec heb jij erin hangen?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Same here met 350 watt cversie die in me 1035B || zat :)

Oplossingen :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik had een voeding en koeler die niet veel lawaai maakte, toen kocht ik een nieuwe, van coolermaster, er stond bij en ook op de koeler en voeding : Low noise. Mijn vader zei het ook al meteen: amai, da maakt ier dubbelzoveel lawaai, daar staat toch op Low noise? Ebbe kik gezegd: Tja ma tis wel nen zwaardere, dus ja, ik denk dat je ermee zult moeten leven. ;)

Verwijderd

oh nee, heoveel decibels maakt nou zo'n voeding dan? ik heb onlangs antec truepower 380 watt besteld. is het echt zo hard geluid?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 21:29:
Ik had een voeding en koeler die niet veel lawaai maakte, toen kocht ik een nieuwe, van coolermaster, er stond bij en ook op de koeler en voeding : Low noise. Mijn vader zei het ook al meteen: amai, da maakt ier dubbelzoveel lawaai, daar staat toch op Low noise? Ebbe kik gezegd: Tja ma tis wel nen zwaardere, dus ja, ik denk dat je ermee zult moeten leven. ;)
Dus men kan over het algemeen aannemen dat een zware voeding rond 500W, gewoon veel lawaai maakt?

• flink001
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-07 00:18

flink001

Why Can't I be Mr. Blue

Met een ander type antec voeding heb ik daar ook last mee gehad. Hij blies altijd op volle toeren, terwijl hij temp gestuurd zou moeten zijn. Na een telefoontje met de helpdesk van Antec bleek het een 'known error' te zijn.

Als je de kabel voor de snelheids meting aansluit op je moederbord dan blijft hij volle toeren draaien. Haal je dat kabeltje los dan werkt hij goed. Op deze manier helaas dus geen temp en rpm gegevens van je voeding :( maar wel een veel stillere kast :).

Ik weet niet of deze bug in meerdere modellen van Antec voorkomt, maar het is het proberen waard.

Update: Type voeding is de standaard voeding die in de performanceII kasten zit. Het linkje op de site van antec voor de specs van mijn kast geeft een 404. Maar als ik me niet vergis is het de voorloper van de truepower.
Tel nummer van de helpdesk heb ik helaas niet meer. Volgens mij had ik dat nr. toendertijd via de winkel waar ik mijn kast gekocht had.

[ Voor 25% gewijzigd door flink001 op 30-03-2003 23:59 ]

Verwijderd

Tuurlijk, een zwaardere voeding maakt altijd meer lawaai, welk merk je ook hebt.

• nero355

nero355

Mr. Pink schreef op 30 maart 2003 @ 21:36:
Met een ander type antec voeding heb ik daar ook last mee gehad. Hij blies altijd op volle toeren, terwijl hij temp gestuurd zou moeten zijn. Na een telefoontje met de helpdesk van Antec bleek het een 'known error' te zijn.

Als je de kabel voor de snelheids meting aansluit op je moederbord dan blijft hij volle toeren draaien. Haal je dat kabeltje los dan werkt hij goed. Op deze manier helaas dus geen temp en rpm gegevens van je voeding :( maar wel een veel stillere kast :).

Ik weet niet of deze bug in meerdere modellen van Antec voorkomt, maar het is het proberen waard.
Heee......toeval dan ik zat hier aan te denken namelijk ;)

THNX!!! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Pink schreef op 30 maart 2003 @ 21:36:

- wat voor soort type antec had je dan?

- Mijn voeding kan ik niet controlleren door hem zachter en harder te laten blazen (meestal met behulp van een soort afstandsbediening met kabel).

- Heb jij het nummer van de Antec helpdesk in Nederland

Verwijderd

Topicstarter
Hé, hij maakt op opeens op dit moment veel minder geluid.
Hoe kan dat nou?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Offtopic: zit hier met een 420 watt topower die volgens de winkel ongelofelijk stil zou zijn en bovendien ook een temp-controlled fan, nou, mooi niet dus :( :( :( :(
ongelofelijke herrie!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• nero355

nero355

* nero355 heeft nustille voeding door unpluggen dingetje die temp's en rpm's uitleest ;)

Fans enige herrie die te aanvaarden is nu :)

Verwijderd

Wat een onzin hier allemaal zeg. Low-noise is zoals iemand al zei: temperatuurgestuurd. Oftewel, hij gaat harder draaien als het warm is. Als hij altijd hard draait, wil dat echter niet zeggen dat hij niet temperatuurgestuurd is. De temperatuur ligt gewoon boven de bepaalde waarde (misschien is die waarde door een foutje wel 10 graden).
Wat ook absoluut niet klopt is dat een zwaardere voeding altijd meer lawaai maakt, denk eens na voordat je post. Wat wel klopt is dat een zwaardere voeding warmer wordt (klopt ook niet precies, maar grofweg zou je dat kunnen zeggen). Doordat de voeding warmer wordt heb je een krachtigere ventilator in je voeding nodig (een die meer lucht verplaatst). En krachtigere ventilatoren maken meer lawaai dan zwakkere ventilatoren. En dat laatste is dus niet altijd waar. Er zijn zo ongelooflijk veel verschillende ventilatoren op de markt. En als jij pech hebt dan zit er een luidruchtige ventilator in je voeding. Dit is gewoon op te lossen door een voeding te zoeken met een stille ventilator (je hoeft dus niet naar een lichtere voeding te zoeken!!). Of je kunt je ventilator in jouw voeding verwisselen met een stiller exemplaar, zorg alleen wel dat deze nieuwe, stillere ventilator (ongeveer) net zo veel lucht verplaatst als de oude (luidruchtige) ventilator.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 21:23:
[...]

Wat voor een type, soort antec heb jij erin hangen?
Ik heb een Antec PP-303XF voeding 300 watt voeding...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een aantal Antec kasten geleverd en wat een klere lawaai maar het ging meer om dat er een stabiele voeding in zat en 5 x 3,5 inch intern, maar voor de rest zou ik liever gaan voor wat goedkopere kasten die stukken stiller zijn, want het is belachlijk als het moederbord duurder is dan de hele kast.

Over het algemeen gaat het wel met het geluid. Ik heb namelijk een Zalman controller voor die fan er tussen gehangen wat voor effect geeft dat die heel laag draait om fan te regelen qua snelheid. Er is daarnaast nog een gewone 80x80 systeemkoeler aanwezig die op 1300 rpm draait en mijn voeding meestal rond de 1300. Helemaal geen (hitte)problemen en geen lawaai. Alleen de koeler maakt wat meer lawaai.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1