[XP] explorer crash door appcompat.txt

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
ik heb het volgende probleem, mijn explorer crasht om de haverklapt (lees 1 keer per minuut) als ik in windows XP aan het werk ben. Als ik dan details van de foutmelding opvraag staat er iets over een fout in appcompat.txt
Deze fout zal al eerder (maandje terug) in mijn programmeerprogramma, visualcafe. Later dook het ook op in mijn Wmplayer, maar nu ook in explorer. Ik heb geen flauw idee wat ik hier aan moet doen :(

het bestandje staat in een temp folder op de c: schijf onder de user die is ingelogd. Het deleten van deze file zorgt er voor dat dit bestand direct opnieuw wordt aangemaakt. Het bestand leegmaken en dan zetten op read-only zorgt er neit voor dat de crash stopt....

ik heb al norton laten zoeken naar fouten (norton systemworks) maar deze detecteerd niets raars ;(

Verwijderd

http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/56253.html
The appcompat.txt file is a file that stores error messages. If you open this file it may tell you what the problem is.
Wat staat erin bij jou?

• mad_dog
aha, ik zocht dus naar het mapje waarin die appcompat zit maar deze is dus niet aanwezig....
C:\DOCUME~1\USERNAME\LOCALS~1\Temp\WER26.tmp.dir00\appcompat.txt

owke, deze folder is dr niet, netjes hoor Microsoft :z
gekke is dat de vorige keer toen het in WMplayer zat, toen zat hij ook in zon mapje, en toen heb ik dat bestandje wel gezien, maar nu zie ik hem niet meer :+

hier screenie van de situatie, ik probeer hem nog ff een keertje te vangen, maybe verdwijnt het txt filetje wel als je op O.K. drukt....
leuke situatie, je "deze computer" crasht en je moet via "deze computer" naar de directory toe :O

Afbeeldingslocatie: http://www.gameweek.nl/~maddog/appcompat.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door mad_dog op 30-03-2003 21:37 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt op een probleem met je DivX Decoder. Wat heb je allemaal draaien? Probeer die eens te uninstallen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 12:54

• mad_dog
owke, wat ik allemaal heb draaien....
das best veel,
-msn
-winamp
-norton system/antivirus
-zonealarm
-vcool
-sshdemon
-nog veeeeel meer :P

maar neits wat met divx ofzow te maken heeft, opvallen feit is dat explorer meteen crasht als ik in een dir kom met een film.....
en jij zegt ff je divx codec uninstallen?
ik heb er wel veel geinstalleerd dacht ik

/edit
reactie op keesk, dat progje analyseert en vind het probleem ofzow....hmm snap dr tot nu toe weinig van, ik speel nog wel ff verder 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door mad_dog op 30-03-2003 21:13 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Of ben ik de enige die als ModName divxdec.ax ziet staan :? En dat het in een map met films gebeurd bevestigd dit alleen maar :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• mad_dog
jaja dat snapte ik ook wel....maar om nou meteen al mijn divx codecs dr af te gooien, is altijd zon gezeur om weer de goeie terug te zetten....
maarja
* mad_dog begint aan grote divx schoonmaak :(

Verwijderd

mad_dog schreef op 30 March 2003 @ 20:52:
owke, deze folder is dr niet, netjes hoor M$ :z
Wil je dit wel even doorlezen?

• mad_dog
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 21:24:
[...]

Wil je dit wel even doorlezen?
sorry :X
was niet de bedoeling om mensen te beledigen, maar ik zeg het altijd zo....meer gewoonte......zal dr opletten :Y
(fixed in original post)

Verwijderd

mad_dog schreef op 30 maart 2003 @ 21:38:
sorry :X
was niet de bedoeling om mensen te beledigen, maar ik zeg het altijd zo....meer gewoonte......zal dr opletten :Y
(fixed in original post)
Jah, wij willen dat gewoon niet zien hier, lokt alleen maar flames uit. Maar iig goed van je dat je er op gaat letten! :P

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik herken dit probleem ik had het toen ik eerst de divx codec 4.x had geinstalleerd en daarna de 3.11 zodra er een avi of foto bestand in een map stond crashde explorer.
aangezien ik deze codec niet kon uninstallen heb ik maar eerst nimo codecpack geinstalled gereboot daarna de nimo pack geuninstalled ( dan ben je de 4.x codec ook kwijt) en dan de juiste codec`s geinstalleerd.
mischien kan je er iets mee want je foutmelding komt voor 999.999 % overeen

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• mad_dog
nu je het zegt, geniaal
ik had eerst 3.11 en 5.01, toen ging ik dvd rippen, en zei iemand, moet je met 4.12 doen, dus toen moest 5 er af........(gaf conflict met 4)
owke, * mad_dog zoekt ff het nimocodec pack O-)

[ Voor 6% gewijzigd door mad_dog op 30-03-2003 21:50 ]

• mad_dog
tis ff een schopje, maar wel grappig om het volgende te zien:

vriend van me zei dat ik voor dat ik het nimopack moest installeren/deinstalleren dat ik nog ff iets moest proberen...na het uitvoeren van dit commando "regsvr32 /u divxdec.ax"
crasht explorer op xvid.??
iig, nu zit de fout hem dus in de xvid...... :D

• mad_dog
mad_dog schreef op 31 March 2003 @ 18:55:
tis ff een schopje, maar wel grappig om het volgende te zien:

vriend van me zei dat ik voor dat ik het nimopack moest installeren/deinstalleren dat ik nog ff iets moest proberen...na het uitvoeren van dit commando "regsvr32 /u divxdec.ax"
crasht explorer op xvid.??
iig, nu zit de fout hem dus in de xvid...... :D
net geformateerd, alles opgelost........blijft toch beste remedi B)
(damn wilde editten, ist een quote geworden 8)7 )

[ Voor 7% gewijzigd door mad_dog op 03-04-2003 15:30 ]

Verwijderd

mmh, nu leer je wel niets bij >:)
je kon toch via dos naar die map gaan e dat bestand bekijken...

• mad_dog
nouw heb ik t echt goed gehad met dat appcompat :(
net weer geformateerd en hij kwam al direct terug toen ik windows update had gedaan (sp1, wm9, security updates, etc). Hij zat opeens in IE, naja dat was maar een resetje lang, nu komt ie willekeurig overal doorheen zetten, net zelfs in sisoftsandra.........damnz......nog steeds geen mensen die snappen WAAROM deze melding komt

(owja, hij zit soms ook in virtual dub en outlook)

[ Voor 7% gewijzigd door mad_dog op 14-05-2003 13:28 ]

Pagina: 1