Toon posts:

Windows 98 installeren vanaf usb-cdrom

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil windows 98 op mijn laptop installeren ( is nu helemaal leeg, behalve dos ), en dat wil ik doen dmv een usb-cdrom speler. Maar gaat dat eigenlijk wel werken ?

Dus als ik zo'n opstartdiskette draai, waarmee je de installatieprocedure van win98 start, 'ziet' de computer dan de usb poort ( en dus de cdspeler ) wel ?

Of moet ik eerst win95 vanaf diskette installeren en vanaf daar 'upgraden' naar 98 ?

De laptop waarme het moet gebeuren is een Toshiba portege 3010, met diskettedrive, maar zonder cdrom speler ( waardoor een usb-cdrom speler de enige optie is ).

wie o wie weet het antwoord ?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Netwerk install een idee :?

Nog nooit gedaan maar kan wel ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Nog even extra :

Zal een pc-card cdrom speler al onder msdos werken ( kortom; kan windows vanaf zo'n cdrom speler geinstalleerd worden ? )

De cdrom speler in kwestie moet nog worden aangeschaft, vandaar dat ik dit allemaal vraag, dan kan ik daar rekening mee houden.

En als zowel een pc-card cdrom als een usb cdrom niet werken, wat moet ik dan doen ?

Hartelijk bedankt voor het antwoord.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik zou even in de bios kijken of hij "boot form usb cdrom drive" heeft, (een gewoon moederbord dat ik hier thuis heb liggen heeft dat).

Heeft ie dat dan kan je gewoon die cdrom er aan hangen , bootebel cd er in en gaan met die banaan, heeft ie dan niet dan moet je opzoek naar een pckaart cdrom drive, en even vraagen bij de winkel of je mag testen of het werkt.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:05

Alaksandus

Vae puto deus fio

Als je een DOS Boot diskette hebt aangemaakt en je hebt de DOS drivers van die USB CD-ROM lijkt het me dat je WIN98 gewoon kunt installeren, want tijdens de setup worden de USB drivers van de CD-ROM naar je HD gekopieerd en zal hij die gewoon gebruiken bij het verloop van de setup.

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee hoe ik bij de bios van de laptop moet komen. Niet door op Del te drukken iig. Het is een toshiba laptop, en die houden er eigen opstartmethodes op na :(. En usb-drivers voor onder dos van een cdrom...is het normaal dat je die er bij krijgt ? in dat geval zou het niet zo'n probleem moeten zijn.

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:05

Alaksandus

Vae puto deus fio

Als je die drivers er niet bij krijgt, kun je deze zeker wel ergens van internet afplukken.

Als een god in Nijmegen.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kopieer de win98 van cdrom naar je hd en draai setup vandaar

usbcdrom drivers voor dos zijn wel te vinden op inet (http://www.bgdf.com/darke...S/Drivers/USB/index.shtml)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem juist; de cdrom speler moet eerst gezien worden voordat ik win98 naar mijn hd kan kopieren. :(
Pagina: 1