Ik heb een SBlive 5.1 die ik op mijn versterker wil aansluiten. De versterker heeft een digitale coaxiale ingang maar ik snap niet hoe ik de digitale minijack uitgang van de SBlive daar op aan kan sluiten. Wie kan mij helpen?
Ik heb bij mijn live ook een speakersetje van creative gekocht en bij het speakersetje kreeg ik een verloopkabeltje van die gele digitalout op de live naar een normale coax plug. Je moet dus opzoek naar zo een ding.
okee... moet ik helemaal tot morgen wcahten voordat ik m'n buren kan gaan pesten... 
ik vind het ook zo vaag dat ze het voortdurend in de sblive 5.1 handleiding hebben over een Live! Drive IR met allerlei leuke aansluitingen hebben terwijl ik dat ding volgens mij helemaal niet gehad heb
ik vind het ook zo vaag dat ze het voortdurend in de sblive 5.1 handleiding hebben over een Live! Drive IR met allerlei leuke aansluitingen hebben terwijl ik dat ding volgens mij helemaal niet gehad heb
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 14:39 ]
die live drive zat bij de deluxe versie van die kaart
stuk duurder btw
stuk duurder btw
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Effe een vraag hier toevoegen :
Als ik zo'n kaartje wil aansluiten op een stereo met 5.1 boxen maar die stereo heeft alleen een aux ingang krijg ik dan nog steeds 5.1 geluid
Vaag weet het is ook maar een idee
Als ik zo'n kaartje wil aansluiten op een stereo met 5.1 boxen maar die stereo heeft alleen een aux ingang krijg ik dan nog steeds 5.1 geluid
Vaag weet het is ook maar een idee
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Reactie op nero355:
In principe niet. Omdat je AUX ingang van je versterker waarschijnlijk 2 kanaals is (dus stereo) zal hij ook 2 kanaals weergeven. Mits je versterker Dolby ProLogic heeft dan kan hij die 2 kanalen alsnog verdelen over je 5.1 speakers. Natuurlijk zijn de effecten minder dan dat je ze digitaal doorstuurt.
In principe niet. Omdat je AUX ingang van je versterker waarschijnlijk 2 kanaals is (dus stereo) zal hij ook 2 kanaals weergeven. Mits je versterker Dolby ProLogic heeft dan kan hij die 2 kanalen alsnog verdelen over je 5.1 speakers. Natuurlijk zijn de effecten minder dan dat je ze digitaal doorstuurt.
Laten we dan dat laatste hopen thnxVerwijderd schreef op 30 March 2003 @ 16:55:
Reactie op nero355:
/EDIT : Hoe aan te sluiten volgens jou dan
Line-Out of de SP/DIF
n
[ Voor 10% gewijzigd door nero355 op 30-03-2003 18:19 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Reactie op nero355:
Misschien handig als je wat meer vertelt over je versterker en aansluitingen. Merk/Type aansluitingen? Wellicht heeft je versterker nog meer ingangen dan alleen een analoge aux. Wellicht ook digitale aansluitingen?
Als die alleen maar AUX IN (analoog) heeft kan je hem alleen maar aansluiten via de Line-Out.
Mocht je versterker wel over digitale aansluitingen beschikken dan kan je hem via de sp/dif aansluiten (CD In of DVD In bijv.)
Misschien handig als je wat meer vertelt over je versterker en aansluitingen. Merk/Type aansluitingen? Wellicht heeft je versterker nog meer ingangen dan alleen een analoge aux. Wellicht ook digitale aansluitingen?
Als die alleen maar AUX IN (analoog) heeft kan je hem alleen maar aansluiten via de Line-Out.
Mocht je versterker wel over digitale aansluitingen beschikken dan kan je hem via de sp/dif aansluiten (CD In of DVD In bijv.)
ff zoeken, dit komt regelmatig voorbij.
Wat een elcheapo oplossing is, is een gewoon audiokabeltje pakken (zo eentje van jack>2x tulp) en dan (als ik me niet vergis) de witte tulp gebruiken (de rooie laat je dan los hangen)
Wat een elcheapo oplossing is, is een gewoon audiokabeltje pakken (zo eentje van jack>2x tulp) en dan (als ik me niet vergis) de witte tulp gebruiken (de rooie laat je dan los hangen)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()