[NDPS] Driver updaten op bestaande NDPS Printer

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik heb in mijn tree een NPDS printer.
Nu weet ik helemaal niets van het NDPS gebeuren, dus heb ik het via een leerboek allemaal toegevoegd.

De printer werkt perfect, en op een W2K werkstation krijg ik netjes de drivers gepushed.

Nu wil ik voor een Win98 station ook de drivers toevoegen.
Deze heb ik inmiddels Al bij de "NDPS_Broker -> RMS -> Add Resources" weten toe te voegen.
Echter, nu moet ik de toegevoegde drivers nog aan de printer weten te koppelen.

Via de search kwam ik op dit topic uit : Novell+ndps+printerdriver

Hier staat wel hoe het moet, maar vreemd genoeg heb ik dus totaal geen object voor die printer in mijn tree staan :?

Nogmaals, ik weet totaal niets van NDPS, dus misschien dat ik het allemaal vaag omschrijf.

Als ik vanaf een client een (NDPS)printer wil toevoegen , vindt ik deze onder "NDPS Printers -> NDPS Public Access Printers -> Printernaam"

Als ik naar de oplossing in genoemd topic kijk, zou ik dat dus in de tree moeten terugvinden .. maar daar staat 'ie niet :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Koffie, om een NDPS printer toe te voegen om een werkstation start je vanaf dat werkstation uit de public directory (meen ik zo uit het hoofd anders public\win32) de NDPSPrinter manager.

Hiermee kun je browsen in je tree en de juiste printer adden op je WS.
Je kunt natuurlijk ook een NDPS printer koppelen aan een user object. Op werkstations waar nog geen printer stond wordt de nieuwe driiver dan meteen geinstalleerd. Anders moet je in het object, waaraan de printer hangt, even naar het tablad NDPS Printer gaan, in de NWadmin, de printer highlighten en op update driver klikken.

Issa simpel

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41

Jaymz

Keep on moving !

Volgens mij zoek je dit: http://support.novell.com...earchtid.cgi?/2950306.htm :)

[ Voor 32% gewijzigd door Jaymz op 30-03-2003 15:47 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik kan je even niet volgen :?

Ik vindt wel in "NWadmin -> Tools" het e.e.a. aan NDPS printer items.
Ook kan ik bij "NDPS Public Access Printers" wel de juiste NDPS printer vinden.

Tevens kan ik daar ook kiezen voor "Install to workstations in this container" en dan kiezen voor "Update driver".

Echter wat ik even niet snap, ik kan nergens slecteren van 'dit OS moet je deze drivers geven' ofzo :?

Ik bedoel, ik heb dus voor Win98 drivers toegevoegd, maar lijkt me toch wel dat ik ergens moet zeggen 'driver XX voor Win98 is voor printer YY' , of niet ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter

_/-\o_ Gevonden!! Dat is wat ik zocht ja ;) :Y)

Vrouwtje is blij, ze kan nu ook printen (althans .. ik ga die printer meteen ff toevoegen :P )

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41

Jaymz

Keep on moving !

Koffie: As far as I know vindt je de opties die je zoekt in het printerobject zelf (ik zit nu alleen niet op me werk ;))

edit: Ah, je bent erachter :P

[ Voor 13% gewijzigd door Jaymz op 30-03-2003 15:56 ]

Pagina: 1