Toon posts:

Novell+ndps+printerdriver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi folks,

Ik ben nieuwe in de wereld van novell. Nou werk ik in a novell omgeving. Nu moeten de mensen hier de euro teken kunnen printen. Maar dat kan niet met de huidige driver. die is daar te oud voor. Nou hebben wij gebruik gemaakt van remote printer management, dus als je met een user inlogged dan zal hij bepaalde printer installeren. Nou moet ik de printer driver updaten, maar kan helaas niet vinden waar ie zit.(ik zelf heb niet de ndps opgezet dus weet ik niet waar alles staat).

Heeft iemand een idee. All help is welcome,

Alvast bedankt

Verwijderd

In sys:public\win32 staat een progje NWAdmin ( NDPS kan niet vanuit Console One ), wanneer je dit gestart hebt moet je op zoek gaan naar het BROKER - <SERVERNAAM> object. Dit object staat waarschijnlijk in dezelfde context als de server. De properties van dit object heeft een tabblad RESOURCE MANAGEMENT, hier kun je drivers toevoegen.

Wanneer je de nieuwe driver hebt toegevoegd zul je in de properties van het desbetreffende NDPS printer object in < configuration > de nieuwe printerdriver moeten selecteren, zodat de nieuwe printerdrivers gedistribueerd worden. Tevens zul je bij de Users, Groups of Containters waar de _huidige_ gebruikers een NDPS printer hebben gekoppeld < Update Driver > moeten selecteren, zodat de nieuwe driver ook bij hen aankomt.

TIP: Vanuit NWAdmin een printerdriver toevoegen gaat alleen vanuit Windows 95/98, wanneer je dit vanuit een Windows 2000 werkstation wilt doen moet je NWAdmin met de /disableTLSMGR parameter opstarten.