-= Radeon Topic - Deel 65 =-

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.570 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
hiostu schreef op 13 May 2003 @ 10:39:
[...]

Nee dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben het getest bij ID zelf op de laatste versie van DoomIII. WEL moet erbij gezegd worden dat de test door Nvidia en ID georganiseerd is en dat ATI hier niets vanaf wist.

TEN tweede zijn de speciale code paden gebruikt voor de NV35/NV30 waardoor de interne precisie maar op 16bit ipv 24 bit is. Zou de NV35/NV30 gebruik maken van de minimale waarde van 24bit (dus 32 bit omdat 24bit niet wordt ondersteund), dan zouden de scores vele malen lager uitkomen.
Een beta doom is nog geen "winkel" doom, niet vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 20:47:
welke driver kan ik dan t beste nemen als ik wel een fps van 100 wil bij cs?
ik zat er ook mee.

ik heb effe wat drivers getest.

en de cat 3.0 wil bij mij het lekkerst draaien. geen fps drops bij de andere drivers wel. gl

radeon 9700pro.

3.0 driver:
http://pdownload.mii.inst...1-021218a-007192c-efg.exe
ctrl-pnl
http://pdownload.mii.inst...-030120a1-007447c-efg.exe

[ Voor 24% gewijzigd door kamphuis op 13-05-2003 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Geen zin om op dit moment het hele topic door te zoeken, want ik wil snel aan de slag.

Mijn vraag is:

Waarom heb ik met een van de snelste kaarten nu op de markt nog steeds problemen met het level Flux2 in UT2003 met 16 bots?

Dit wat met mijn TI4200 128MB zo, en nu met mijn nieuw aanwinst de Ati Radeon 9700Pro nog steeds... ;((((

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuidoHuis schreef op 13 May 2003 @ 15:00:
Geen zin om op dit moment het hele topic door te zoeken, want ik wil snel aan de slag.

Mijn vraag is:

Waarom heb ik met een van de snelste kaarten nu op de markt nog steeds problemen met het level Flux2 in UT2003 met 16 bots?

Dit wat met mijn TI4200 128MB zo, en nu met mijn nieuw aanwinst de Ati Radeon 9700Pro nog steeds... ;((((
hoe hoog heb je alles, dus de graphics, en je moet niet vergeten dat 16 bots, een hoop rekenkracht is voor de processor.
Bij mij doet die het alleen een beetje moeilijk met 16 bots, en alles hoog, bij zware levels.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Trunksmd schreef op 13 May 2003 @ 14:26:
[...]

Uhm ja duh, daar zeg ik toch ook helemaal niets over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trunksmd schreef op 13 May 2003 @ 14:26:
[...]

Wat hiostu bedoelt, dat de fabriek versie, beter is dan die gelekte, dus betrouwbaarder. ;)
Ik dacht dat ze het met de gelekte getest hadden, maar dat is niet zo, ze zijn bij ID geweest, dus is de test betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 15:05:
[...]

hoe hoog heb je alles, dus de graphics, en je moet niet vergeten dat 16 bots, een hoop rekenkracht is voor de processor.
Bij mij doet die het alleen een beetje moeilijk met 16 bots, en alles hoog, bij zware levels.
Alles standaard, dus geen aanpassingen.

Ik heb btw een
p4 2000mhz.
ati 9700pro.
512 mb sd-ram.
Win XP Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 16:59:
Cool man, die 9800 pro 256 mb, je hebt gelijk die fps, die aa enz.. kan nvidia toch niet zo goed als ati. :P
Review van Anandtech gelezen? Daar komt de GF FX5900 Ultra toch in 90% van de gevallen als snelste door de benchmarks. http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=27 Geen optimale ATi drivers, bij nVidia wel? Who knows? Dit is wat er nu uitkomt, je moet wel een beetje relativeren :)

Wacht gewoon af tot de uiteindelijke volwassen versies. Ze rennen echt niet weg en worden alleen maar goedkoper :)

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 13-05-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 21:32
GuidoHuis schreef op 13 May 2003 @ 15:00:

Mijn vraag is:

Lijkt mij dat het aan de internet verbinding ligt, 16 bots die allemaal door verschillende computers over het internet 'gespeeld' worden. Een hoop data die door de server van de ene naar de andere PC's moet. Dat heeft niets met je proc of videokaart te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 20:29:
[...]

[...]

Kon 't niet laten.. maar effe de marketing manager van de Benelux een email gestuurd 8)7 |:( 8)7 |:( :X
Ik kreeg vanmorgenvroeg (9:25h) al een antwoord van de Benelux Sales Manager!
quote: Fabrice Lempereur
Dear XXXXXXXXXX,

I transfered your mail to the dutch team since you seem to live in the
Netherlands.

I don't have all the informations about the quantities released this week in
the Netherlands but it should be like here in Belgium, namely only a few
pieces for hundreds of pieces in back orders. So we are lacking products. We
are directly dependant on the quantity of chipset delivered by ATI and I can
garantee you that it's hard to get even products even by 10 pieces a week
... ! ATI said us it will improve at the end of the month.

For your information, we got a few sample (2 or 3 pieces) a few weeks before
the real launch of the product to send them to the journalist for testing.
BUT it's not because you see articles on that product in the press or on
internet that the product is released yet. It's normal if you did not get
your order yet. Be patient, the products are coming.

PS : trust me, you won't see any new product from nVidia before August at
least.
... jaaaajaaa...

daarna... een volgende email
quote: Annechia van den Berg
Geachte XXXXXXXXXXXXX,

Ik kreeg uw mail van Fabrice Lempereur, mijn Belgische collega.

Hartelijk dank voor uw belangstelling in de Hercules 9800 Pro kaart: een
uitstekende keuze ! Tot dusver hebben we in Nederland nog zeer beperkte aantallen geleverd. Deze aantallen voldoen momenteel niet aan de landelijk enorme vraag.

De 9800 Pro is een absoluut paradepaardje, want de kaart met de beste
performance van dit moment, dat de pers deze graag test alvorens de
landelijke voorraad optimaal is. Deze artikelen verschijnen meestal voordat
het product in massahoeveelheden verkrijgbaar is in de markt.

... EInd van de maand verwachten we in Nederland meer producten te kunnen leveren. Wij wensen u vast heel veel succes en plezier bij het gebruik van de 9800
Pro en danken u voor het getoonde geduld.

Vriendelijke groeten,

GUILLEMOT / HERCULES
Annechia van den Berg
Dat betekent dus NOG langer wachten... ik heb vanmiddag ook met Yorcom gebeld (waar ik dus dat ding besteld had!)... ze zouden vandaag te horen krijgen of de Hercules 9800 PRO geleverd kon worden. Ehm.. wat?... hoe bedoel je.. OF.. je bedoelt zeker WANNEER?... nope.. ze bedoelden dus echt OF |:( |:( ... oh jee... dat is dus GEEN goed nieuws.. ze zouden me op de hoogte houden - maar ik ben d'r bang voor... 8)7 |:( 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK... ik kijk dus net effe op de YORCOM website.. ze zeggen dat ze die 2 à 4 keer per dagen updaten. Kijken of ze de Hercules 9800 PRO nog verkopen na wat ze vanmiddag aan de telefoon hebben gezegd...

... en je raadt 't nooit.. d'r staat HERCULES 3D PROPHET 9800 PRO D/T..MORGEN UIT VOORRAAD LEVERBAAR!!!...

.. I'd better frikin' have me vidcard in me compu'a by frikin' thursday!!.. als ze die dus morgen uit voorraad leverbaar hebben, dan moeten ze die toch wel donderdag af kunnen leveren vind ik.. wellicht toch een sprankeltje goed nieuws voor al die mensen die 'em al besteld hebben?! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op 13 May 2003 @ 18:41:
[...]

Lijkt mij dat het aan de internet verbinding ligt, 16 bots die allemaal door verschillende computers over het internet 'gespeeld' worden. Een hoop data die door de server van de ene naar de andere PC's moet. Dat heeft niets met je proc of videokaart te maken.....
Ik denk toch dat hij single player bedoelt, want wie gaat nou op internet tegen 16 bots spelen. :?
En in single player moet de processor alle 16 bots berekenen.
Ga jij maar eens in single player eerst met 1 bot, en daarna met 16 bots, zie je het verschil in fps.

edit

Ga maar eens naar instant action, zal je zien dat je niet meer dan 16 bots kan instellen. ;)
Yokozuna schreef op 13 May 2003 @ 17:02:
[...]

Review van Anandtech gelezen? Daar komt de GF FX5900 Ultra toch in 90% van de gevallen als snelste door de benchmarks. http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=27 Geen optimale ATi drivers, bij nVidia wel? Who knows? Dit is wat er nu uitkomt, je moet wel een beetje relativeren :)

Wacht gewoon af tot de uiteindelijke volwassen versies. Ze rennen echt niet weg en worden alleen maar goedkoper :)
En toch vindt ik de 9800 pro cool, dat is mijn mening, en rustig jongen, ati zit ook niet stil, als loci komt, praten we weer. ;)

Ik ben en blijf een fanATIc. :P

En ik bedoelde meer de foto die getoond werd van de 9800 pro. ;)
GuidoHuis schreef op 13 mei 2003 @ 16:38:
[...]

Alles standaard, dus geen aanpassingen.

Ik heb btw een
p4 2000mhz.
ati 9700pro.
512 mb sd-ram.
Win XP Home.
Als ik eerlijk moet zijn en ik kijk naar jouw systeem, moet die het makkelijk aan kunnen, weet je zeker dat het geen andere oorzaak kan hebben.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
[quote]Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 19:37:
[...]

Ik denk toch dat hij single player bedoelt, want wie gaat nou op internet tegen 16 bots spelen. :?
En in single player moet de processor alle 16 bots berekenen.
Ga jij maar eens in single player eerst met 1 bot, en daarna met 16 bots, zie je het verschil in fps.

edit

Ga maar eens naar instant action, zal je zien dat je niet meer dan 16 bots kan instellen. ;)

|:( verkeerd begrepen :X je hebt gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
[b]Als ik eerlijk moet zijn en ik kijk naar jouw systeem, moet die het makkelijk aan kunnen, weet je zeker dat het geen andere oorzaak kan hebben.
Dat dacht ik dus ook. Ik heb nu een verse install en de meest recente catalist drivers op mijn driver cd. Ik heb echt geen flauw idee.

Bij mij GTi4200 had ik nog wel begrip dat hij het meer dan 10 bots niet meer zal trekken, maar bij deze had ik minstens 100 fps verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 19:32:
OK... ik kijk dus net effe op de YORCOM website.. ze zeggen dat ze die 2 à 4 keer per dagen updaten. Kijken of ze de Hercules 9800 PRO nog verkopen na wat ze vanmiddag aan de telefoon hebben gezegd...

... en je raadt 't nooit.. d'r staat HERCULES 3D PROPHET 9800 PRO D/T..MORGEN UIT VOORRAAD LEVERBAAR!!!...

.. I'd better frikin' have me vidcard in me compu'a by frikin' thursday!!.. als ze die dus morgen uit voorraad leverbaar hebben, dan moeten ze die toch wel donderdag af kunnen leveren vind ik.. wellicht toch een sprankeltje goed nieuws voor al die mensen die 'em al besteld hebben?! :X
Ik zag het staan ja. Zou wel mooi zijn als het waar is. Lijkt me overigens wel vreemd als ze morgen uit voorraad kunnen leveren, want volgens mij hebben ze wel een hoop in backorder staan aangezien ze 1 van de goedkoopste zijn voor deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Wie gebruikt zijn ATI in een dual monitor setup??

Ik heb 2 TFT's analoog aan m'n Sapphire 9700 hangen maar degene met DVI->SUB-D adapter is minder scherp en heeft lichtelijke ghosting, niet acceptabel dus. :(

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuidoHuis schreef op 13 May 2003 @ 20:09:
[...]

Dat dacht ik dus ook. Ik heb nu een verse install en de meest recente catalist drivers op mijn driver cd. Ik heb echt geen flauw idee.

Bij mij GTi4200 had ik nog wel begrip dat hij het meer dan 10 bots niet meer zal trekken, maar bij deze had ik minstens 100 fps verwacht.
Nou 100 fps, dat doet die bij mij ook niet met 16 bots, ik schommel tussen 40 t/m 70 fps, alles hoog, en dan ligt het eraan welke level ik speel.
Hoeveel fps heb jij dan nu, en chipset drivers, en directx 9a er ook allemaal goed erin.

edit

Maar het is niet zo dat het bij mij gaat stotteren, het blijft soepel spelen.
Ik bedoel meer dat ik fps drops heb tot 40 fps, maar ik heb alles hoog, zowel op kaart als in spel (holy shit).
|:( verkeerd begrepen :X je hebt gelijk
np. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik wil ook overstappen van mijn 8500LE naar een Club3D Radeon 9700 128mb.

Leg eens uit: >:)
1. Als ik straks 2600 Mhz heb en ik zou mijn 8500 blijven gebruiken, hoeveel frames zou ik dan winnen met een 9700? (voor 10 extra frames doe ik het niet)
2. Waarom zou ik een 9700 moeten nemen en geen GeForce 4? :P

3. Zijn alle kinderziektes van de 9700 zo onderhand al opgelost?
4. De 9700 gebruikt DX9, kun je daardoor games van de oudere generatie (DX7 bv)niet meer spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 22:27:
Mensen, ik wil ook overstappen naar na mijn 8500LE naar een Club3D Radeon 9700 128mb.

Leg eens uit: >:)
1. Als ik straks 2600 Mhz heb en ik zou mijn 8500 blijven gebruiken, hoeveel frames zou ik dan winnen met een 9700? (voor 10 extra frames doe ik het niet)
2. Waarom zou ik een 9700 moeten nemen en geen GeForce 4? :P

3. Zijn alle kinderziektes van de 9700 zo onderhand al opgelost?
4. De 9700 gebruikt DX9, kun je daardoor games van de oudere generatie (DX7 bv)niet meer spelen?
Ik kan je vertellen dat je meer dan 10 fps wint, en alle kinderziektes zijn eruit, ik heb zelf al 6 maanden een 9700 pro, en eerlijk gezegd heb ik er nooit problemen mee gehad.
Daar komt bij, dat de 9700 pro veel beter beeldkwaliteit heeft dan de geforce 4, en de aa en aaf zijn veel beter op een ati kaart dan de gf 4.
En ja je kan alle ouwe spellen gewoon spelen, geen enkel probleem.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 22:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 15:17:
[...]

Wat hiostu bedoelt, dat de fabriek versie, beter is dan die gelekte, dus betrouwbaarder. ;)
Ik dacht dat ze het met de gelekte getest hadden, maar dat is niet zo, ze zijn bij ID geweest, dus is de test betrouwbaarder.
ik weet heus wel het verschil tussen een alfa en beta versie. Maar er kan ook nog best een verrassende wending zitten tussen een beta versie en een definitieve (winkel) versie. (ook al is het misschien zo, dat DoomIII meer geoptimaliseerd is voor Gforce kaarten) Ik vind het dan ook jammer dat er desondanks toch voorbarige conclusies getrokken worden. Ik vond bijvoorbeeld vorig jaar bij Unreal tournament toch nog best een verschil zitten kwa prestaties en stabiliteit tussen de beta en winkelversie (op mijn 9700pro). En dat lag niet alleen aan driververbetering, maar ook aan verbeteringen in het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
hiostu schreef op 13 May 2003 @ 13:13:
Mmmm iets van de inquirer, misschien moet het wel met een korrel/pak zout genomen worden:

[...]

http://www.theinquirer.net/?article=9470
Bij The Inq neem ik standaard altijd wel een flinke zak zout, maar ik denk dat ze nu redelijk dicht bij de waarheid zitten.

Op de B3D frontpage staat:
however it has recently been confirmed to us that ATI will produce another high end desktop solution within the next few months. This increase in performance will not come through the die shrunk product at this time, as ATI still feel there is more headroom in their current ASIC (which is surprising given that it is a 150nm core). It's Beyond3Ds belief that this will consist of another spin of R350 to increase the core speed beyond the 400MHz levels.
Dus een R350 op 400+ Mhz lijkt logisch.

Van de RV360 had ik nog niet gehoord, maar het lijkt me dat dit een 500Mhz versie wordt van de RV350, om zo betere concurrentie te kunnen bieden aan de nieuwe flipchip NV31 (FX5600Ultra) en de komende opvolger daarvan, NV36 (waarschijnlijk FX5700Ultra).

Op B3D stond vorige week dat binnen 2 maanden tijd de nieuwe ATi kaart beschikbaar zou zijn en dat-ie de performance van de NV35 zal overstijgen. ATi kennende zal dit kaartje dus net iets beter presteren dan NV35, maar wel met betere IQ.

Ik houd het nog wel even uit met m'n 9700Pro totdat R390/R420 (Loci) uit komt, want er komen steeds meer berichten dat ATi hiermee 2x R300 prestaties wil halen op maximum instellingen, net zoals R300 twee keer zo snel was als R200, en R200 2x zo snel als R100 met maximum instellingen. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trunksmd schreef op 13 May 2003 @ 22:41:
[...]

ik weet heus wel het verschil tussen een alfa en beta versie. Maar er kan ook nog best een verrassende wending zitten tussen een beta versie en een definitieve (winkel) versie. (ook al is het misschien zo, dat DoomIII meer geoptimaliseerd is voor Gforce kaarten) Ik vind het dan ook jammer dat er desondanks toch voorbarige conclusies getrokken worden. Ik vond bijvoorbeeld vorig jaar bij Unreal tournament toch nog best een verschil zitten kwa prestaties en stabiliteit tussen de beta en winkelversie (op mijn 9700pro). En dat lag niet alleen aan driververbetering, maar ook aan verbeteringen in het spel zelf.
Dat is ook weer zo, ik ben het met je eens, dat ze het pas goed kunnen testen als de final in de winkels ligt :)
CJ schreef op 13 May 2003 @ 23:29:
[...]

Op B3D stond vorige week dat binnen 2 maanden tijd de nieuwe ATi kaart beschikbaar zou zijn en dat-ie de performance van de NV35 zal overstijgen. ATi kennende zal dit kaartje dus net iets beter presteren dan NV35, maar wel met betere IQ.

Ik houd het nog wel even uit met m'n 9700Pro totdat R390/R420 (Loci) uit komt, want er komen steeds meer berichten dat ATi hiermee 2x R300 prestaties wil halen op maximum instellingen, net zoals R300 twee keer zo snel was als R200, en R200 2x zo snel als R100 met maximum instellingen. :7
Dat bedoel ik, Dan kan die fx nou wel ff beter scoren, maar dat doet die nou pas, maar de volgende van ati staat al weer klaar.
En ik doe het precies het zelfde als jij, ik wacht ook nog ff, 9700 pro doet toch nog alles met gemak, en dan koop ik ook een loci.
Ik bedoel waarom nou nog een 9800 pro kopen, als de loci komt. :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 22:31:
[...]

Ik kan je vertellen dat je meer dan 10 fps wint, en alle kinderziektes zijn eruit, ik heb zelf al 6 maanden een 9700 pro, en eerlijk gezegd heb ik er nooit problemen mee gehad.
Daar komt bij, dat de 9700 pro veel beter beeldkwaliteit heeft dan de geforce 4, en de aa en aaf zijn veel beter op een ati kaart dan de gf 4.
En ja je kan alle ouwe spellen gewoon spelen, geen enkel probleem.
Ah mooi zo, als je upgrade dan moet je het ook goed doen yep? 8)

De hele upgrade kost zo wel € 539 maar goed.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 23:57:
[...]

Ah mooi zo, als je upgrade dan moet je het ook goed doen yep? 8)

De hele upgrade kost zo wel € 539 maar goed.. :X
Nou je gaat er echt stukken op vooruit, en de geforce 4 is al weer oud, en die heeft nog directx 8, 9700 pro heeft directx 9en de gf 4 geeft lang niet zo'n snelheid als de 9700 pro.
En de 9700 pro als je daar alles hoog zet, perst die nog steeds genoeg fps eruit, daar tegen de gf 4 niet, en 2d kwaliteit is beter.
En vooral wat je gaat kopen, 2400 mhz met een 9700 pro, nou geloof me dat jij de eerste tijd geen problemen krijgt met games. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 11:45
En GF4 oud, ben je niet goed wijs of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
stefijn schreef op 14 May 2003 @ 08:57:
In videokaartenland is een kaart al 'oud' als-ie een jaar uit is. (8> Maar zolang je je games nog goed kan spelen maakt het toch niet uit of het 'oud' is of niet?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 02-10 11:45
Precies, mijn GF3ti200 kon ook nog goed mee (zij het wel 40% overclocked ;) ), was uit december 2001

Nu heb ik een Radeon 9700 waarmee ik slechts 11500 punten in 3dm 01 haal :(

[ Voor 29% gewijzigd door Stefke op 14-05-2003 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 14 May 2003 @ 08:57:
Ja ik ben goed wijs, en een geforce 4 is al bejaard, kijk eens hoeveel kaarten daar al weer achter zit, en precies wat CJ zegt na een jaar is een videokaart al weer oud.

edit

Mijn 9700 pro is al weer bijna oud. :P
Nu heb ik een Radeon 9700 waarmee ik slechts 11500 punten in 3dm 01 haal :(
En je moet niet zo naar die 2001 kijken.
Ik heb al eerder gezegd tegen jouw, dat 2001 afhankelijk is van meer dingen dan je kaart alleen, kijk dan ook ff naar de scores die ik eerder gepost heb van catalyst maker, dan zal je zien dat die score van jou nog niet zo gek is.
Ik haal ook maar 12300, dat ik ook mensen zie die 16000 hebben met hun 9700 pro.(zonder o.c)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 19:32:

De Club3D 9800 Pro is bij Completer gewoon direkt uit voorraad leverbaar voor € 479,-.
Of moet het een hercules zijn ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 11:27:
[...]

De Club3D 9800 Pro is bij Completer gewoon direkt uit voorraad leverbaar voor € 479,-.
Of moet het een hercules zijn ?
tja.. ik wil nu eenmaal een Hercules.. vandaar... maar ik heb Yorcom (de winkel dus weer) gemailed..
Beste Yorcom,

ik zie vandaag op jullie website staan dat de Hercules 3D Prophet 9800 Pro 128MB D/T uit voorraad leverbaar is. Ik heb de mijn al een tijdje geleden besteld - betekent dit dat hij vandaag op de post is gedaan en ik 'em morgen kan verwachten?
hun antwoord...
Door de drukte zal het 1 a 2 dagen zijn voordat u hem ontvangt.

U krijgt nader bericht. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Yorcom Computers & Componenten
... ik snap 't niet meer... je kunt toch iemand een uurtje of 2 bezig laten houden met 't versturen van al die kaarten die iedereen besteld heeft of niet?! 8)7 8)7 Ik vind van wel.. mag wel voor dat geld!! |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik dus ook net ontvangen :-(
Maar positieve is dat ze m in ieder geval hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren het volgende probleem met mijn radeon 9500pro van connect 3-d

Gisteren avond kreeg ik na een paar keer de pc opnieuw opstarten op Bios scherm allemaal zwarte blokjes te zien. Bij het starten van windows xp was het beeld vol met strepen en als windows eenmaal opgestart was stonden er allemaal gekleurde blokjes te “dansen”.

De pc heb ik uitgezet en een tijdje uit laten staan, daarna was het weg. Vervolgens weer een paar keer opgestart en het probleem was weer terug.

Daarna heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft geen zin gehad. Ook windows is helemaal opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft ook geen zin gehad.

Wat kan ik hieraan doen en waar kan het aan liggen?

Hieronder mijn specs:

Asus A7v8x
Athlon xp 2400+
512mb kingston pc2700 cas 2,5 geheugen.
400watt voeding
2 case fans
Temp moederbord: 30
Temp cpu: 40 idle 48 stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:50
Is die Connect-3d R9700 Pro een beetje goede kaart of kan ik beter voor een ander merk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij maakt he niet zo heel veel uit welk merk je koopt, deze kaart is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd net door Yorcom opgebeld... ze vertelden me dat ze een batch Hercules 9800 PRO kaarten hadden binnengekregen en vroegen of ik mijn bestelling nog altijd wil laten doorgaan! ;) Tuuurlijk... vreemd dat ze dit vlak voor 17:00h willen gaan doen maar ze proberen 'em vandaag nog op de bus te doen.. normaal gesproken zou ik 'em dan ook VOOR 't week-end in huis hebben.. nou.. afwachten dus maar! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Laatste ATi nieuws

Er is een ATi-chip in ontwikkeling van meer dan 200 miljoen transistoren! :o Ter vergelijking NV35 heeft zo'n 125 miljoen en R350 heeft zo'n 107 miljoen. Waarschijnlijk gaat het hier om of Loci (=R390/R420=> najaar 2003) of R500 (2004). De kans is groot dat het hier om Loci gaat.

Quote van Nasdaq:
ATI's visual processing unit (VPU) has more than 200 million transistors of digital logic. A design of this size and complexity requires not only extremely high stuck-at fault coverage, but also thorough testing for delay-related defects, the preponderant defect type in 0.13 micron process geometries and below. Using basic scan methods, excellent delay test requires up to 6X more tester time than required for stuck-at faults, which already is at an unacceptable cost of test.
Bron: http://www.nasdaq.com/asp...e=05%2F14%2F2003+9%3A02AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thank you very mutch CJ, dat is precies wat ik horen wil. :P
Ik weet dus wel, waar ik op wacht. ;)

edit

Waar blijfen die drivers nou.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
Nou 100 fps, dat doet die bij mij ook niet met 16 bots, ik schommel tussen 40 t/m 70 fps, alles hoog, en dan ligt het eraan welke level ik speel.
Hoeveel fps heb jij dan nu, en chipset drivers, en directx 9a er ook allemaal goed erin.
Ik heb drops tot en met 5 fps, en soms loopt hij dus echt heel erg langzaam.
Ik heb nu alles "normal" gedaan en heb de resolutie van 768x1024. Nog steeds loopt hij naar mijn weten niet goed.

Ik zal inderdaad direct x 9.0 installen.

Hebben jullie verder nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:16
ja idd ben er ook al op aant w8ten hopelijk komen ze snel , dan is mijn 9800pro eindelijk official powered !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuidoHuis schreef op 14 May 2003 @ 18:45:
[...]

Ik heb drops tot en met 5 fps, en soms loopt hij dus echt heel erg langzaam.
Ik heb nu alles "normal" gedaan en heb de resolutie van 768x1024. Nog steeds loopt hij naar mijn weten niet goed.

Ik zal inderdaad direct x 9.0 installen.

Hebben jullie verder nog tips?
Ja dat mag dus niet op jouw systeem, 5 fps is echt te laag en ook nog op standaard, nee dat mag niet op jouw systeem.
Wat ik nu ga zeggen is wel radicaal, maar daarna als je alles goed doet, moet die toch goed wezen, anders is er echt wat anders aan de hand.

clean install
dan de windows sp1 en de verdere update's
Dan de chipset drivers van je moederbord. (agp drivers)
Dan directx 9a
Dan catalyst 3.2 of de 3.4 als die er inmiddels zijn.
Dan unreal tournament 2003 installeren, en kijken hoeveel fps die dan maakt.

Dit is hoe ik het altijd zelf doe, en het werkt bij mij perfect. ;)
Gipsy King schreef op 14 May 2003 @ 18:46:
ja idd ben er ook al op aant w8ten hopelijk komen ze snel , dan is mijn 9800pro eindelijk official powered !!
Ja, ik begin nou toch wel wat ongeduldig te worden, ik hoop dat ze het maar niet weer uitstellen.
Whoei, te gek, thx. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
http://www.vampireuk.pwp.blueyonder.co.uk/doom3.zip

doom 3 game revieuw echt uber vetjes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 16:58:
Ik werd net door Yorcom opgebeld... ze vertelden me dat ze een batch Hercules 9800 PRO kaarten hadden binnengekregen en vroegen of ik mijn bestelling nog altijd wil laten doorgaan! ;) Tuuurlijk... vreemd dat ze dit vlak voor 17:00h willen gaan doen maar ze proberen 'em vandaag nog op de bus te doen.. normaal gesproken zou ik 'em dan ook VOOR 't week-end in huis hebben.. nou.. afwachten dus maar! :X
Voor mij hetzelfde verhaal. Ook vlak voor 5-en gebeld en of ik bestelling nog door wilde laten gaan en ook dat ik m voor het weekend binnen zou hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer terug van weg geweest.
Iemand zei hier laatst tegen mij dat om mijn videokaart over te kunnnen clocken, ik hem eerst moest flashen....
Heeft iemand daar ervaring mee?
Als iemand een Club-3d ATi Radeon 9500 non pro 64mb heeft, vertel me dan ff over je ervaringen, dan weet ik wat ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Wanneer komen nou de 3.4 drivers uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten eerst de 3.3 niet uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12
3.3 wordt overgeslagen, en 3.4 zou tussen 12 en 15 mei uitkomen. Zal morgen dus wel zijn mits ze geen vertragingen hebben.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
kheb ook geen idee alleen weet ik wel dat www.ati.com en www.rage3d.com nogal sloom zijn lijkt op een site update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Radeon Topic - Deel 66 staat te popelen :P

Wie heeft er zin om een beetje leuke opening te tiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als iemand mij nog ff zou kunnen helpen...
En moeten we niet op deel 66 wachten tot de duizendste post?
Anders gaat het steeds eerder, dan is er ook niets meer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dit is wat catalyst maker zegt over de drivers, dat betekent spoedig.
how easily you guys lose faith (sigh)

it will be an interesting 24-36 hours for us all

keep your eyes open and your mind free
Binnen 24-36 uur dus, maar de ati side doet al vreemd. :P

edit

Van mij mag die naar het volgende deel.

edit 2

Laatste nieuws, morgen komen de drivers.
bron

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Catalyst 3.4 Update!!! - 3:30 pm EST - G.I.Bro
Well... I guess everyone's worst fears have come true. It looks like the 3.4's will be late!

Nooot! Sorry. I had to! heheh :)

Everyone knows that the hotly anticipated CATALYST 3.4 is coming out any day now. I contacted Terry Makedon (CATALYST MAKER on our forums) who is ATI's software product manager, and the guy who makes these driver updates possible. The question I asked him was simple, when the ATI community will get the new CATALYST package, and can you tell us anything about it? His reply was this:

"Hi GI BRO, CATALYST 3.4 will go live some time tomorrow and will include updates to three of the four CATALYST components. First and foremost we will update the driver to version 7.88 (with some cool performance boosts, and other new features), we will update multimedia center to version 8.5 (with a brand new user interface option), and we will update the Remote Wonder software (used in conjunction with the remote control we sell). Make sure all the Rage3D community checks out our web page tomorrow throughout the day and as usual I will post in the threads here the second the link is live"

I hope this helps anyone who's still left in the dark about the release! Also, a special thanks for Terry for parting himself from his busy Schedule to help keep everyone up to date on what's going on! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nou toch benieuwd wat dat 4de component is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 25-09 22:18
Yeah, dat wordt weer een performance boost voor men 8500 LE 128 MB kaartje. Nu zal ik weer een punt hoger scoren in 3Dmark *sarcasme*

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 21:09:
Ik ben weer terug van weg geweest.
Iemand zei hier laatst tegen mij dat om mijn videokaart over te kunnnen clocken, ik hem eerst moest flashen....
Heeft iemand daar ervaring mee?
Als iemand een Club-3d ATi Radeon 9500 non pro 64mb heeft, vertel me dan ff over je ervaringen, dan weet ik wat ik kan verwachten.
:? Waarom zou jij je kaart eerst moeten flashen om hem over te clocken, dat is onzin, hier kun je een progje downloaden, en daarmee kan jij gewoon je kaart mee overclocken.
Tenminste als jij alleen maar overclocken wil.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia heeft de boel belazerd, lees hier het verhaal.
Ze hebben met de drivers zitten te rommelen.
We've just discovered certain test anomalies that indicate to us that Nvidia may be special-casing 3DMark2003, throwing away work, to attain higher scores.
It turns out, though, that the disparate 3DMark03 scores may have a different root cause: our test results seem to indicate that nVidia is boosting its 3DMark game test scores by cutting corners in the 44.03 DetonatorFX driver we used for testing.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 16:56

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 03:30:
Nvidia heeft de boel belazerd, lees hier het verhaal.
Ze hebben met de drivers zitten te rommelen.

[...]

[...]
Waarom had ik al zo'n vermoeden?

geen flame tegen de FX hoor, maar als het waar is, is het al de 2 keer :(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 25-09 22:18
Hmz, toch wel raar.

Een tijdje geleden kon je de GeForce FX 5800 Ultra (5900 Ultra ff niet meegeteld) tests zien tegenover de Radeon 9700 PRO en 9800 PRO en de 5800 Ultra scoorde aanzienlijk lager.

Nu blijkt met de komt van de 5900 Ultra de 5800 Ultra ook beter te scoren dan de Radeons.

Daar is toch iets niet 100% correct bij nVidia.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 01:11:
Ben nou toch benieuwd wat dat 4de component is.
1 tot 3 geen verrassingen:

1. WDM driver
2. display driver
3 .ati control panel

ik gok dat 4 is: optional software:
4 . ATI Multimedia Center (MMC) (optional) 8.1
4 Hydravision.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 01:23:
[...]

:? Waarom zou jij je kaart eerst moeten flashen om hem over te clocken, dat is onzin, hier kun je een progje downloaden, en daarmee kan jij gewoon je kaart mee overclocken.
Tenminste als jij alleen maar overclocken wil.
Bedankt voor de link, ik zal zo ff kijken of hij het doet.
Vanavond ga ik mijn ATi Radeon samen met mijn oom modden, maar nou wou ik een paar dingen weten:
1) wordt hij er echt veel sneller van, of is het gewoon een beetje onzin, dat hij er echt zoveel sneller van zou worden?
2) kan de mod ook gedaan worden door middel van solderen, want dan is ie sneller klaar, of moet het echt met geleidingszilver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 15:15
leuk_he schreef op 15 May 2003 @ 13:04:
[...]

1. WDM driver
2. display driver
3 .ati control panel

4 Hydravision.
"First and foremost we will update the driver to version 7.88 (with some cool performance boosts, and other new features), we will update multimedia center to version 8.5 (with a brand new user interface option), and we will update the Remote Wonder software (used in conjunction with the remote control we sell)"

Lijkt me wel duidelijk ;) ... Wat ik toch graag veranderd zou zien met hydravision, dat is een taakbalk op het secundaire scherm, wat nu enkel mogelijk is met Ultramon (betalen dus) of het derderangs programmaatje "MultiMonitor taskbar" (nog oude win95/98/ME-look :'( ) Voor de rest vind ik die catalyst drivers echt de max, tot hier toe nog geen problemen ondervonden !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwschuur
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11-2024
waarom duuuurt het releasen van die drivers altijd zo lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 02:59

Wildfire

Joy to the world!

Ik zal 3DMark 2003 eens installeren en dan vergelijken met Catalyst 3.4 als ze er zijn... hopelijk is die performance boost waar over werd gesproken geen sprookje... :)

Waarom wordt 3.3 eigenlijk overgeslagen? Misschien in verband met die neppe 3.3 bèta's van Dell ofzo die onlangs verschenen?

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 15-05-2003 14:02 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
leuk_he schreef op 15 mei 2003 @ 13:04:
[...]

1. WDM driver
2. display driver
3 .ati control panel

4 Hydravision.
Catalyst:
1. Drivers + Control Panel + Capture Driver for TV
2. Multimedia Center
3. Hydravision
4. Software for ATi's Remote Wonder
Wildfire schreef op 15 May 2003 @ 14:01:
Ik zal 3DMark 2003 eens installeren en dan vergelijken met Catalyst 3.4 als ze er zijn... hopelijk is die performance boost waar over werd gesproken geen sprookje... :)

Waarom wordt 3.3 eigenlijk overgeslagen? Misschien in verband met die neppe 3.3 bèta's van Dell ofzo die onlangs verschenen?
Nee, dat had er niet zo veel mee te maken.

Er waren problemen met een van de WHQL-tests bij Microsoft, waardoor de 3.3 drivers niet gecertificeerd konden worden. Nog even voor de duidelijkheid... Dit lag dus niet aan de drivers, maar aan de test van Microsoft.

Het probleem werd aangepakt door MS en ATi kon in principe Cat 3.3 nog een keer WHQL laten testen, zodat het wel gecertificeerd werd. Maar.... ze waren ook al zo ver op weg met Cat 3.4 dat er besloten werd om 3.3 maar over te slaan, en veel meer werk te stoppen in 3.4 zodat deze eerder uit kon komen.

Net zoals nVidia werkt ATi niet aan één bepaalde driver versie, maar werken ze vooruit. Ze zullen nu dus 3.5 inmiddels al wel bijna af hebben, en zijn ook al bezig met 3.6 etc. En als er dus vertraging in het WHQL proces komt dan kun je soms beter een versie overslaan en meteen doorgaan naar de volgende. Dat is hier dus gebeurd. :7

[ Voor 1% gewijzigd door CJ op 15-05-2003 14:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwschuur
Maar hoe werkt dat dan?? Ik bedoel, ze moeten dan vrij dynamisch programmeren. Stel dat het 3.4-developmentteam een ernstige bug ontdekt (die ze bij 3.6 nog niet ontdekt hebben), dan moet wellicht de helft van de code veranderd worden.. En da's niet zo efficient. Wat is nou eigenlijk het nut van het (meerdere versies tegelijk) 'vooruitdeveloppen'? B)

edit: of is dit juist om problemen die kunnen ontstaan makkelijk te omzeilen?? :z

[ Voor 22% gewijzigd door hwschuur op 15-05-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:42

Ankh

|true

en dan hopelijk is het probleem met GTA 3: VC ook weer verholpen :P
"t werd trouwens wel weer tijd dat er een nieuwe aankwam :Y)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Laatst online: 26-09-2024
Het is al 15 mei, vreemd dat ze er nog niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwschuur
gheghe Rage3d.com ligt plat!! ben benieuwd :Y) B) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 10:44

Dax

AppleWatcher schreef op 15 May 2003 @ 16:08:
gheghe Rage3d.com ligt plat!! ben benieuwd :Y) B) _/-\o_
Wou het ook net posten, dit belooft wat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cimbom
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

MasterJR schreef op 15 May 2003 @ 16:11:
[...]

Wou het ook net posten, dit belooft wat :9
Ik wou ook posten.. Zoveel catalyst fanaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 24-09 21:37
Dus waarschijnlijk zijn de 3.4 drivers uit en iedereen probeert ze nu van rage3d te downloaden of zou iedereen gewoon steeds op rage3d aan het kijken zijn of de drivers al uit zijn en dat de site daarom over belast is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:42

Ankh

|true

ati heeft ze nog niet staan, je zou zeggen dat ze eerder daar zouden komen dan bij rage3d :)
maar goed, ik zag dat half life 2 geoptimaliseerd was voor de r9800 pro :D grappig nvidia pronkte er eerst zoveel mee volgens mij?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwschuur
op naar deel 66 >> it's open :Y)
hierzow B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49