Toon posts:

[XP]Administrator onvoldoende rechten?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help.

Ik heb net XPPro vers geinstalleerd op m'n nieuwe PCtje en nu zit ik met een uitdaging:
ik heb geen administrator rechten.
en administrator ook niet.

hoe ga ik dit verhelpen? dat m'n hoofduser geen amdin is na installatie vind ik al eng zat, dat administrator de melding krijgt dat je administrator moet zijn voor bepaalde instellingen vind ik toch ietwat zorgelijk.
Beide user accounts hebben wachtwoorden, ik doe dit niet voor het eerst en ik zie dit probleem wél voor het eerst.
De search en google hebben me niet heel ver geholpen.

iemand een tipje?

Verwijderd

Je bent aangemeld als Administrator? (Twee keer CTRL-ALT-DEL bij logon dus.)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en ik hoef niet 2x ctrl alt del te doen, want hij komt netjes met het logon schermpje zoals bij win2K.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 17:36 ]

Verwijderd

Wat wil je aanpassen dan en welke melding krijg je precies?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dat winXP niet automatisch reboot bij een STOP error. dus ik ging in my computer/properties/advanced kijken om de settings voor startup en recovery even goed te zetten, staat er doodleuk bovenaan beeld: "You must be logged on as an Administrator to make most of these changes."

Erger nog, ik kan niet eens drivers installerne, windows activeren, en whatever :(

Verwijderd

Topicstarter
de environment variables van /system zijn leeg. ik geloof dat m'n register niet helemaal okiedokie door de install is gekomen.

(checkt her en der wat leuke windows features, zoals system32/regwiz)
hmm. die mekkert ook al over een kapot register.

in win98 zat iets van regfix of scanreg ofzo.
zat er niet zoiets in winXP ook?

Verwijderd

Ik zal gewoon even opnieuw beginnen met de install, dit lijkt me geen goed uitgangspunt eigenlijk. Hij stond er nog maar net op toch?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Mijn computer start niet meer op, hoe kan ik dit oplossen?
Hier staan een aantal dingen in, onder andere hoe je je register kun repareren :).

Verwijderd

Topicstarter
tja
eigenlijk vind ik dat een beetje de slappe oplossing ;)
eerst nog even system restore bestuderen, wie weet heb ik nog nét een goed restorepoint gehad bij installatie...

/me is diehard prutser

Verwijderd

Topicstarter
ik denk eigenlijk niet dat ik toegang ga krijgen via de recovery console als ik geen administrator rechten heb...
sterker nog, ik weet het zeker.

geen restorepoints, geen fallbacks...
en het register volgens de FAQ fixen is niet meer dan het terug zetten van een vorige versie, en díé is er dus niet :/

/me gaat z'n CD maar weer eens duizelig maken

• LionOne
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

LionOne

There can be only one

Zijn je partities nog FAT, start dan op met een DOS-bootdisk.
Ik ga er vanuit dat je ook geen schrijf rechten hebt in C:\Windows\System32, heb je dat wel dat kan het volgende ook zonder DOS bootdisk.

Hernoem cmd.exe (c:\windows\system32\..) naar logon.scr (eerst logon.scr hernoemen natuurlijk)
Als je XP vervolgens opstart en NIET inlogt krijg je na een tijdje de Command prompt als screen saver met Admin rechten. 8)
Vervolgens met Net Group jou userID Admin rechten geven.

"The answer to the Great Question Of Life the Universe and Everything... is Forty-two."

Verwijderd

ummm als je logon.scr hermoemt staat er direct een nieuwe... dit was een leuk trucje bij nt4 maar werkt volgens mij niet meer sinds win2k...

• LionOne
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

LionOne

There can be only one

Staat er direct een nieuwe? :?
Da's gek, heb 't toevallig laatst nog geprobeerd en werkte perfect.
Misschien dingen als File Protection aan staan? (weet niet of die dat ook afvangt maar kan niks anders verzinnen.)

"The answer to the Great Question Of Life the Universe and Everything... is Forty-two."

Verwijderd

via een bootflop zal het misschien wel werken...
Pagina: 1