Welk programma om fotos op cd te zetten en op dvd afspelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.836 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ik wil dus een soort foto collage maken, en deze op cd branden.
Idee is dan dat ik deze cd op een video-cd/dvd speler af kan spelen.
Zodat ik deze fotos gewoon bij mensen thuis kan laten zien zonder dat ik een pc nodig heb.
Nou vraag ik me af wat voor progie ik hier het best voor kan gebruiken.
Windows Movie maker werkt wel lekker, maar weet igg niet of dat ik met dit programma gebrande cd's af kan spelen op een dvd speler, of dat het dan weer perse met windows media player moet.
Iemand die mij een paar tips kan geven over progies/settings??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat jij zoekt is Kodak Photo-CD. Dit is een formaat dat speciaal hiervoor is ontworpen. Alleen niet elke DVD-speler leest het helaas. Verder zijn er ook DVD-spelers op de markt die simpelweg JPEG-files van CD kunnen lezen.

Je kán natuurlijk een mpeg ((s)video-cd) maken met daarin een slideshow van je foto's, maar iets ranzigers dan dat bestaat er eigenlijk niet. Dergelijke dingen maak je met een combinatie van bijvoorbeeld Premiere en Nero.

Verwijderd

Je hebt ook DVD spelers die zelf kunnen scannen naar JPG/BMP om af te beelden (vaak werkt het met MP3 dan net zo).

Een disc maken die op ALLE DVD spelers viewbaar is: plaatjes omgezet naar Mpeg sequence (vies, maar wel de meeste ondersteuning) of PhotoCD (DVDspeler moet Multisession XA/mode2 + bridging ondersteunen). (zie database van PhotoCD ondersteunende DVDspelers: http://www.dvdrhelp.com/d...arch&jpg=1&Submit2=Search)

Meer info over PhotoCD: http://cui.unige.ch/OSG/info/MultimediaInfo/Info/cd.html

Authoring van Fotoalbums voor DVD-spelers:
http://www.dvdrhelp.com/author (laatste alinea: How to make a VCD/SVCD Photo-Album/Slide-Show)

Niet standalone, maar wel op iedere PC inzetbaar: gewoon volplempen met plaatjes + ACDSee erbij gooien, autorun.inf maken dat ACDSee start bij invoeren CD en klaar ben je met een autoview CD met plaatjes (en mp3, film etc) voor PC.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 19:36 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Dus windows movie maker raden jullie af?
Heb eerlijk gezegd weinig zin om geld uit te gaan geven aan dit geintje, moet een geintje blijven.
Als de pics er wat minder uit zien is ook niet zo erg, als ik het maar kan afspelen op willekeurige dvd speler.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-12 08:07
Echt meer wat voor SA :)

move /13 -> /10

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ja, wist ook niet precies waar ik dit nu het beste kon plaatsen, gaan we hier toch verder :)
Iemand een antwoord op mijn laatste vraag?
Of een goed programma wat ik kan downen, heb igg geen zin om naar de winkel te gaan voor dit geintje.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12 11:12

Zoefff

❤ 

Neem een een kijkje op www.vcdhelp.com, en dan voornamelijk http://www.dvdrhelp.com/author#photo

Staat veel info over Photo-CD's, en linkjes naar programma's die je daarvoor kan gebruiken.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Zoek maar eens naar Ulead DVD Pictureshow. Daar kun je slideshows mee maken en als VD/SVCD opslaan. Is wel leuk ,want je maakt ook een eigen menu en kunt overal muziek achter zetten.

Verwijderd

Ik zou je Photo2VCD aanraden , dit programma doet precies wat jij wilt . is niet moeilijk en geeft goede resultaten,en heeft 112 transietsie(overgang effecten) die je automatisch toe kan laten voegen(random), muziekje erbij en laten renderen,het programma maakt er een Mpeg filmpje van omdat je anders de overgangs effecten niet mee schrijft ,en ze nu wel op de TV kan laten zien. daarna het Mpeg filmpje op/als een VCD branden en in de DVDspeler en genieten. Alleen een ( nadeel!!) het renderen duurt erg lang, voor 100 photo's kan je wel rekenen op 3 biertjes en twee goeie CD's luisteren, maar wat maakt dat uit ,als het op CD-rom staat kan je het gemakkelijk 'overal'laten zien. Als ik wist hoe ik dat programma naar je toe kan sturen ,kan je het zo krijgen.( 2.5 Mb)

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:53
Kijk dan ook eens naar ProShow Gold op www.photodex.com. Hiermee kun je die slideshows maken op alle manieren die je maar wil: .exe file, screensaver, videobestand, of rechtstreeks VCD XVCD CVD SVCD XSVCD DVD . Heel veel overgangs effecten: Perfecte kwaliteit.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
heb nu picture 2 tv gebruikt en werkt igg best goed, plaatjes met muziekie erachter en verschillende overgangetjes. Ben nu ulead slideshow aan het downen, kijken wat dat is.
In ieder geval bedankt voor de tips :)

Verwijderd

Volgens mij kan je met Ulead slideshow niet de overgangs effecten op de VCD branden, maar alleen op je PC zien ,maar ik kan het mis hebben. En ik heb vanmiddag ProShowGold 1.04 geprobeerd ,dit is echt toppie , 170 effecten en allerlei nuttige eigenschappen ingebakken. de trial kan je hier downloaden( twee berichten naar boven) wel een beetje duur , maar ik heb 'per ongeluk' een crackertje gevonden.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 20:40:
Volgens mij kan je met Ulead slideshow niet de overgangs effecten op de VCD branden, maar alleen op je PC zien ,maar ik kan het mis hebben. En ik heb vanmiddag ProShowGold 1.04 geprobeerd ,dit is echt toppie , 170 effecten en allerlei nuttige eigenschappen ingebakken. de trial kan je hier downloaden( twee berichten naar boven) wel een beetje duur , maar ik heb 'per ongeluk' een crackertje gevonden.
Ben nu aan het rotzooien geggan met Ulead Picture Show.
Werkt prima hier, ook met overgangen, tekst, gesproken tekst, muziek invoegen.
Igg alles wat ik kan verzinnen kan dit programma.
Werkt hier heerlijk. En ook hier was een broodvervanger voor ;)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Sterker nog, dit was de beste optie geweest :)
Had er ff niet aan gedacht, kwam ook omdat ik dit poste net voor ik weg moest, haastwerk dus.
Zal in het vervolg weer netjes de search gebruiken :)

Pagina: 1