Toon posts:

bluetooth en ICS problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag twee USB-bluetooth "dingen" gekocht van msi. (zie http://silverapp1.mycom.n...uctID=35060&productType=1)

Wat wil ik bereiken:
draadloos internet op mijn Laptop.

Waarom het niet lukt:
mijn Lan heeft al een ICS

ik heb al een aardig netwerkje thuis van 5pc's (allemaal win2k pro) welke allemaal internet krijgen via 1 verbinding namelijk chello.
In de "server" (geen server-os) zitten 2 netwerk kaartjes 1 van chello(LAN1), en 1(LAN2) die naar de hub gaat.

Als ik mijn USB dingetje op die "server" aansluit krijg ik er een LAN3 bij. en ik krijg bij het "sharing" tabblad een leuke optie er bij over welke netwerkkaart ik mijn LAN1-internet wil delen. Heel vervelend dus, want ik wil niet kiezen ik wil mijn LAN1-internet over zowel LAN2 en LAN3 delen.

Dus probeerde ik het volgende:
In pc2 dat USB-ding en op pc2 ook internet delen. maar dit pikte win2k ook niet omdat er al een 192.168.0.1 ip nummer was in mijn Netwerk. :( en nog eens :(

Heeft iemand een oplossing om 2 netwerken simultaan te laten lopen in een win2k omgeving. of om ICS over 2 LAN verbindingen te sturen. of......

P.S. Het is me wel gelukt om via die USB software een netwerk te maken, en ik heb ook bestanden overgestuurd. maar net internet krijg ik er niet door.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Internet delen doen we in NT, niet in I&T :)

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
soz over die foute plaatsing van topic, ik dacht dat ik hier moest zijn. en tevens bedankt voor herplaatsing

Verwijderd

Hoi Ik heb sinds kort ook een msi usb bluetooth 2 stuks gekocht.
Deze heb ik niet bij Mycom maar bij alternate gehaald omdat ze bij Mycom op waren.
Maar ik heb juist het probleem dat ik geen lan heb en andere computers niet kan zien maar internetten kan wel.
En dat doe ik niet via LAN maar via een inbelverbinding dat de software aangemaakt heeft.
Dan heb je niet het probleem dat ICS over maar 1 lan kan werken.
Je kan trouwens voor jouw probleem winproxy proberen die is wat uitgebreider dan ics.

Maar over mijn probleem met LAN zit ik nog te dubben.
Internetten is wel gaaf het bereik is gelukkig niet tegengevallen (100 meter buiten maar binnen..?? )
Groetjes Jopie

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook niet een echt lan, je hebt in je Documents en settings\bluetooth\???? ergens een mapje, dat is je shared folder, alles wat daar in staat is dus je "lan" ik heb nog wel ergens gevoden (fileshare service) waar je die shared folder kan veranderen naar bijvoorbeeld je root. maar daarmee kun je nog steeds niet meerdere partities aan.

Verwijderd

Nee dat klopt. Beetje raar vind ik het wel.
Maar dat misschien iets te maken hebben met windows XP met zijn beveilliging in de netwerken?
Waar stel ik de rechten in voor Lan gebruikers?
Jopie

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Kun je niet opgegeven welk ip adres het lan 3 (bluetooth) krijgt? Als je die in dezelfde ip-range zet als de rest, kun je gewoon op je laptop de gateway van je normale lan2 opgeven als ik het goed heb.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Verwijderd

verbeter me als ik verkeerd denk maar kun je niet tussen de tweedenetwerk kaart en de bluetooth gedoe en netwerkbridge maken?

(ps dit is dus dat 1 pc draadloos kan? intressant iemand site met meer info)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik heb precies dezelfde hardware (MSI bluetooth), en het werkt heel aardig. Met de meegeleverde drivers is er alleen het probleem dat de BT stack server nog wel eens wil crashen; die nieuwe drivers die je op http://www.msi.com.tw/ kunt ophalen zijn wel prima.

Je moet dan de internetverbinding van LAN1 delen, de andere 2 niet. Verder moet je natuurlijk de devices pairen, en daarna op je laptop via het blauwe icoon in de taakbalk aagvene dat je een BT-netwerkverbinding met je PC wilt maken. Je hebt dan geen volledige netwerkomgeving met shares e.d. volgens mij (ik geburik dat niet dus ik weet het niet), maar internetten via Chello gaat prima hier!

Even voor de duidelijkheid: Bluetooth schermt je in principe af van alle technische details, ga dus ook niet zelf IP-adressen toekennenn als je niet zeker weet dat dat juist is. De Bluetooth-profielen zoals voorgedefinieerd zouden het werk moeten doen. HTH.

[ Voor 18% gewijzigd door Zpottr op 29-03-2003 21:22 ]

Zoef

Verwijderd

Dus de ip adres zelfde laten zijn als lan2 ? krijg je dan geen conflict?
Dit ga ik zo eens proberen

Verwijderd

Eeuh Bluetooth en lan2 zijn al 198.168.0.1en ik krijg een waarschuwing over een conflict.
En nu kom ik achter dat op lan2 internet ineens ook niet meer werkt.
Effe veranderen dus

Verwijderd

lukt me van geen kanten pairen niet, netwerkbrug niet niks.
effe drivers checken dan maar

Verwijderd

De nieuwe drivers werken perfect!
alleen heb ik over mijn andere lan geen internet meer :-(

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dan gebruik je voor je andere LAN toch IP-adressen in de 192.168.1.* range of zo? Ben je meteen van het geziek af. Of vindt ICS dat niet leuk?

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
ICS will alleen maar met 192.168.0.1 werken helaas. en ik krijg dus ook het conflict waar jopie ook over praat als ik bluetooth en lan2 hetzelfde ip geef.

Over die netwerkbrug?, ik weet niet wat het is, en nooit van gehoord. kan iemand me vertellen hoe dit dan in zijn werk gaat?

Verwijderd

Topicstarter
in dit topic: 649667 heb ik een link gevonden naar dit bestandje http://www.ntndis.com/downloads/etherbridge.zip

en in dat *.zipje vind ik deze readme
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
        NDIS-hooking Ethernet bridge.

Package consists of 6 files:
ndishk.sys - NDIS-hooking kernel mode driver for Windows NT/2000/XP
ndishk.vxd - NDIS-hooking virtual device for Windows 9x/ME
client.exe - Win32 executable, turns on/off ethernet bridging
win2k.ini - registry entries for installing service under Windows 2000/XP
nt40.ini - registry entries for installing service under Windows NT 4.0
Readme.txt - this file

Installation:
For NT/2k/XP I've included files for regini utility from Win2k DDK:
win2k.ini - registry entries for installing service under Windows 2000/XP
nt40.ini - registry entries for installing service under Windows NT 4.0
Besides this you have to copy ndishk.sys to your \WINNT\System32\drivers
directory, then reboot.

For 9x/ME copy ndishk.vxd to the \WINDOWS\SYSTEM directory and write a single
registry entry to cause loading of the driver when Windows starts up. This is
the registry entry that is required to load NDISHK.VXD:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\NDISHK]"StaticVxD"="NDISHK.VxD"
Then reboot.

Use:
To start Ethernet bridging "client ON", to stop bridging "client OFF".

Short description:
Supplied driver hooks all network interfaces associated with TCPIP controlling 
all incoming/outgoing trafic. When client commands to start bridging all TCPIP
binded Ethernet interfaces are set in promiscuous mode and all incoming packets 
are resent to all other TCPIP binded Ethernet adapters (also indicated to TCPIP 
from the name of each interface). All packets sent by TCPIP also sent to all
Ethernet interfaces, not to only one specified. Your system start to work as 
Ethernet bridge, to remove adapter from bridging just unbind it from TCPIP. 
When you stop bridging system starts working as before.

Could be used:
An example for connecting wireless and wired Ethernet networks.

Disclaimer: SOFTWARE supplied with no warranty, use it for your own risk.

Status: freeware

In case of problems you may contact the author: vadim@ntndis.com

Copyright (c) www.ntkernel.com 2000-2003, All rights reserved.

maar voor mij is dit abracadabra, kan iemand dit toelichten?

Verwijderd

Topicstarter
pfff, ik dacht slim te zijn en een echte server-os (.net) te installeren, maar nu blijkt dat die drivers van zowel de cd als die van de site niet te werken op die os.

foutmelding:
you are not licenced to use this widcomm product on your OS. :(
het mooiste is dattie vraagt of ik een andere licency code wil intypen. dus die klote driver moet gewoon werken maar MSI heeft niet genoeg betaald aan widcomm
www.widcomm.com

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 15:41 ]

Verwijderd

Beste Sade heb je wel de nieuwste drivers geinstalleerd 1.3.0 ?
Deze zijn veel beter en er zit ook een wizard bij.

En een netwerbrug maak je aan door met ctrl toets en je muis op de lan2 en lanbluetooth te klikken (beide dus blauw geselecteerd) en dan op rechtermuistoets klikken.
Dan zie je brug maken en voilla.
Maar overiggens werkt dat nog niet bij mij.
Jopie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu LAN over 2 domeinen maar geen internet meer op alle pc's behalve pc1

de geschiedenis van vandaag:
- .net server van pc1 af gedonderd en Win2kPro terug gezet (i luv ghost)
- winroute geinstalleerd
-- DHCP scope geopend 192.168.1.0
--- lease voor pc1 192.168.1.1
--- default gateway 192.168.1.1
--- default dns 192.168.1.1
--- default domein JJJ1
--- alle tcp/ip instellingen op pc's op het oude domein ingesteld op automatisch
-- DHCP scope geopend 192.168.2.0
--- lease voor pc1 192.168.2.1
--- default gateway 192.168.2.1
--- default dns 192.168.2.1
--- default domein JJJ2
--- tcp/ip instellingen op laptop ingesteld op automatisch
-- NAT aangezet op de LAN1 nic
- LAN1 automatisch laten staan (chello NIC)
- LAN2 ip 192.168.1.1 subnetmask 255.255.255.0
- LAN3 ip 192.168.2.1 subnetmask 255.255.255.0
- via wizard bluetooth network acces gekozen. en na een wachtwoordverificatie wel eens waar had ik verbinding. (lees ook die vreugdesprong)

maar helaas dus geen internet meer op het netwerk, ik ben erg slecht in winroute (en dergelijken) dus graag was assistentie hier. ik zou wel dolgraag draadloos willen internetten op mijn Laptop. (en natuurlijk op mijn andere domein ook)

en als notitie:
ik heb nu wel een netwerk over dat bluetooth apparaat, met alle shares enz. dus niet via die standaard shared map. en ik kan dus ook drives mappen, en mp3's enzo luisteren via het netwerk. maar dat bluetoothding is te traag om divx-en over te kijken :( en ik had eigenlijk wel gehoopt dat dit zou lukken. aangezien mijn DUmeter een divxje had geclocked op max 100K(bytes) per seconde wat toch ongeveer 800Kbit/s is en volgens specs zou moeten kunnen. op het moment clock ik deze verbinding op ongeveer 240Kbit/s (30KB/s) wat dus wel een redelijke internetverbinding is.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 21:37 . Reden: opsomming foutje ]

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Heb je op de "server" bij de [rechter klik op BT symbool] -> Advanced configuration -> Local Services -> Network Access, "Allow other devices to access the Internet / LAN via this computer" of "Allow other devices to create a private network with this computer" aan staan?

Hier is het de eerste optie, en dat werkt prima.

Overigens haal je niet meer dan 500kbps waarschijnlijk, die bijna 1 mbit is theorie, dat haal je in de praktijk nooit.

Zoef

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik had ongeveer hetzelfde probleem en heb dit opgelost door een netwerkbrug te maken. Ik heb in mijn systeem 2 netwerkkaarten en een wireless lan usb kaart. Op netwerkkaart 1 krijg ik internet binnen via adsl en op netwerkkaart 2 heb ik mijn prive netwerk aangesloten. Voordat ik die wireless lan kaart had, had ik gewoon netwerkkaart 1 gedeeld met mijn prive lan. Werkte prima. Toen kreeg ik die wireless kaart erbij en onstond hetzelfde probleem als jij. In Windows XP kan je je internetverbinding maar delen met 1 ander LAN. Ik heb toen internet delen uitgezet. Vervolgens heb ik een netwerkbrug tussen netwerkkaart 2 en de wireless lan kaart gemaakt. Dan krijg je er een soort van virtuele netwerkkaart bij, welke dus de brug is. Vervolgens heb ik internet delen weer aangezet en opgegeven dat ie het internet deelt met de netwerkbrug. Nu krijgt dus je netwerkbrug ip adres 192.168.0.1. Alles wat dan op die netwerkbrug is aangesloten via netwerkkaart 2 en de wireless lan kaart krijgen dan automatisch een ip adres toegewezen en kunnen dus internetten en het netwerk zien. Ik vermoed dat dit ook voor jouw bluetooth kaart zal gelden. Ik heb zelf trouwens ook zo'n bluetooth kaart dus ik kan het morgen wel even voor je proberen of het werkt. Het is mij alleen nog nooit gelukt een netwerk verbinding te maken via bluetooth op m'n pc en m'n ipaq, maar dit werkt misschien weer anders.

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
netwerkbrug, hmmmm, klink interresant. maar die handige optie in je context menu als je twee netwerkkaarten selecteerd is er in win2k niet. dus toch maar even winXP installeren. brb

Verwijderd

Ik breng morgen de twee msi BT keys terug en haal 11 Mbs wlan kaartjes.
Sneller en maar 10 euro duurder.
De snelheid valt me toch tegen ,en verder is het mechanisch nogal kwetsbaar zeker bij de laptop.(al bijna uit elkaar gevallen de derde dag...)
Dan probeer ik het opnieuw met ics en die toestanden

Verwijderd

Topicstarter
WOOHOO, nog een vreugdesprong.

het is me gelukt (dankzij GOT en het geduld van mijn mede-Gotters natuurlijk)

een paar posts terug kun je al een vreugdesprongetje lezen van mij, en in deze post beschrijf ik dat ik een netwerkverbinding heb. nou ik was er dus bijna, het enige wat mij resteerde was een proxyserver op te starten op de "server".

en nu ben ik vanuit de tuin in het zonnetje (ik kan mijn beeldscherm nauwelijks lezen) deze post aan het typen.

mijn conclusie over bluetooth. ik heb geen ervaringen met WiFi, maar ik denk dat het makkelijker werkt dan bluetooth (voor dit soort doeleinden dan). ik ben er achter gekomen dat de software voor bluetooth 2 verbindingen aan maakt:
1. een Lan verbinding (denkbeeldige verbinding om windoos voor de gek te houden.
2. een Null verbinding (de werkelijke verbinding met de andere Bluetooth apparaten)
en hiertussen word een soort brug geslagen. dus als bij de bovenste je ip instelt dan kan de andere pc deze niet vinden.
Ik denk dat daarom NAT (ook gebruikt in ICS) niet werkt, en moet je aan een proxy server. (in mijn geval winroute)

Jopie ik ben het met je eens dat je beter die dingen kan ruilen. maar ik heb ook nog een telefoon met bluetooth, en nu ik bluetooth in huis heb kan ik daar ook mee gaan spelen, Wlan komt er ook nog wel eens "ooit".

Verwijderd

Topicstarter
ik ben wel blij met mijn inetnet, maar zoals GOT ons leert ben ik nog niet tevreden. nog niet alle functies van het internet komen door. op zowel het vaste als het bluetooth netwerk heb ik nu dezelfde problemen:

msn, smtp, pop3, irc en emule kunnen niet verbinden.
terwijl kazaa dat wel kan (en http ook).

heeft iemand nog suggesties?
ik heb dit oude topic: 1 internet, 2 andere lans, delen wil niet??? nog wel iets gevonden over 2 subnet's in 1 server, maar er ook hierin kon ik geen oplossing vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 11:06 ]

Verwijderd

Ondertussen heb ik mijn BT key ingeruild voor een pcmcia en usb wlan nic's
Maar heb nu nog steeds het probleem dat ik maar 1 lanverbinding kan delen dus OF draadloos netwerk OF vaste netwerk.
Een brug slaan tussen de 2 of alle 3 lan helpt niet hoewel het laatste wel half werkt.
Volgens de Help van windows is dat wel zeer onveilig.
Misschien toch maar proksi oid installeren,
En o Sade de nullverbinding is eigenlijk niks anders dan een draadloos RS232 verbinding via een virtuele compoort.
Het werkt wel maar dan heb je wel dat venster van inbellen ....(als bij een modem voor de telefoon)
Via LAN moet je wel kunnen internetten sharen en zo als je maar alleen die intenet deelt met BT lan.
.
O ja het was niet 10 maar 20 euro en ik heb er zeer zeker geen spijt van !
Het werkt veel sneller en kan gewoon via draadloos lan divx films kijken zonder schokken!
Ik heb geen gsm met BT dus ik heb het niet nodig
Jopie

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik heb het toch voor elkaar gekregen met een brug. Dus een brug maken tussen het draaloze netwerk en het vaste netwerk. Vervolgens deel je dan je internetverbinding met deze brug. De brug krijgt dan het ip adres 192.168.0.1 en alle netwerk apparaten aangesloten via het draaloze of vaste gedeelte krijgen dan een ip adres toegewezen in de reeks 192.168.0.xxx

Systeem specs

Pagina: 1