Op dinsdag 19 maart 2002 19:35 schreef leffe_blond het volgende:
Inderdaad wat ik beschrijf is routing, en dat is wat de vraagsteller nodig heeft (meerdere netwerken kopelen). Daarvoor is echter geen getweakte adsl modem voor nodig, dat je NT nodig hebt dat kan, wat windows betreft gebruik ik niets anders dus dat kan ik uit het oog verloren hebben...
weet je wat, dit weekend prober ik het gewoon ff met 2000 welliswaar (was XP geen 2000 met behang? ;-)
3 nic's zonder winroute, met ics, dan weten we het meteen, resultaten post ik hier, als het niet werkt ben ik zeker niet te lam om dat toe te geven...
*typo

Kijk hij moet natuurlijk routing hebben.
Maar niet gewoon routing. Routing + NAT. Kortweg NAT want NAT impliceert routing.
Zijn i-net nic heeft een
i-net ip.
Zijn 2 andere een
lokaal ip.
Als je van je clients packets stuurt naar buiten dan route hij die gewoon op zijn i-net nic gooien.
Hij gaat geen vertaling doen want dat is juist NAT.
Dan komen er packets met een
intern ip bij je ISP en die gaan daar vakkundig de nek omgedraaid worden.
Hij heeft dus
NAT nodig. Er is bij hem geen router die er nog extra tussen die
NAT doet.
Voor de 2de maal wat jij beschrijft is indien er reeds een router nog tussenzit die
NAT doet.
Btw ICS = NAT
Ik lees juist dat je zelf ICS gaat gebruiken...
Dat is dus dan wel juist ook NAT wat ik dus al zolang zeg dat je nodig hebt en je zegt dat je het niet nodig hebt.
Ik denk jouw verwarring eruit bestaat dat je niet weet dat ICS NAT is. NAT verzorgt de vertaling intern/i-net adressen.
Maar het probleem in dit topic van Sauron was dat ICS maar de vertaling op 1 nic wil doen.
Daarom heeft ie een NAT programma nodig dat dit wel doet.