"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Win2K/XP RAID Hack
Dynamisch
Windows 2000 Pro en Windows XP Pro zijn voorzien van een gestripte versie van de Veritas Volume Manager. Dat is een tooltje waarmee je dynamische volumes op de harddisks kunt aanmaken en beheren. In de eerste instantie is dat handig wanneer je een extra harddisk aan je systeem toevoegt en een bestaande partitie zonder gegevensverlies kan uitbreiden naar de nieuwe harddisk, zodat je extra schijfruimte onder eenzelfde schijfletter krijgt. In het jargon wordt dat ook wel Spanning en JBOD (Just a Bunch Of Disks) genoemd.Maar het tooltje heeft meer mogelijkheden, het kan ook RAID volumes aanmaken en dan wel RAID0 (Striping), RAID1 (Mirroring) en RAID5 (Striping met pariteit). Enkel zijn de laatste twee vormen van RAID voorbehouden aan de Server versies van de genoemde besturingssystemen. Maar dat is natuurlijk met een kleine aanpassing realiseerbaar in de Pro versies (let wel: dit is niet mogelijk in XP Home). De Win2K/XP RAID Hack is hieronder beschreven.
Voor meer informatie omtrent RAID kun je terecht op de RAID FAQ
Let op: wanneer je na de hack SP2 gaat installeren, dan worden de gehackte bestanden vervangen door nieuwere versies. De bestaande SWRAID1 en SWRAID5 volumes zullen hierna niet meer bereikbaar worden. Maar je kunt gewoon de hack opnieuw doen op de nieuwe bestanden. Daarna zul je de volumes terugkrijgen zonder enige vorm van dataverlies.
Benodigdheden & Methode
- Windows 2000 Professional of Windows XP Professional
- het bestand \%systemroot%\system32\dmadmin.exe[/b]
- het bestand \%systemroot%\system32\dmconfig.dll[/b]
- het bestand \%systemroot%\system32\drivers\dmboot.sys[/b]
- een Hex Editor, zoals HHD Hex Editor 2.0 (1,00 MB)
Noot: deze screenshots zijn genomen tijdens het bewerken van de WinXP versies van de bestanden; binnen Win2K ziet het er natuurlijk iets anders uit, maar het komt er dus op neer dat enkel "winnt" gewijzigd moet worden in "servernt" en vice versa.
Disclaimer - BalusC verklaart zich hierbij niet verantwoordelijk voor de gevolgen van je eigen handelingen bij het nadoen van deze modificatie.
(C) Juni 2003, BalusC
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Anoniem: 149075
Na handmatig dit gedaan te hebben zag ik alle opties (raid5, striped, mirrored en dergelijke) in het grijs staan, disabled dus.
Na de Patch welke ik op de checks gestript zag ik alleen nog simple, striped en simple.
Dat ze gedisabled waren kan komen omdat de schijf niet dynamisch was, dit was ik aan het uitzoeken, de bootschijf op dynamisch resulteerde in een niet meer opstartende Windows, dus deze moet ik even recoveren.
Een vriend van me draait raid5 op zijn XP PRO, zonder enige reg-edit.
Is dit later in een SP2 of iets dergelijks standaard gemaakt ?
Ik heb de hack handmatig gedaan, en met gedownloade files, maar ik krijg echter nooit een melding waar ik op cancel moet drukken.
Ik heb hier overigens de files gedownload en opnieuw opgeslagen voor de zekerheid, zoals aangegeven.
http://members.home.nl/rvandesanden/raid3.html
Ik heb een voorgeinstalleerde Acer waar ik een raid1 set van wil maken. 1 HD toegevoegd van dezelfde grootte, beide schijven zijn dynamisch, maar echter alles zonder effect.
Dit werkt !
Het kwam door een unknown partitie van de recovery software, deze moest ik verwijderen.
Ik kon alleen een mirror aanmaken met mijn rechtermuisknop, raid-0 was niet mogelijk trouwens via "Nieuw Volume toevoegen"
Raid 5 uiteraard ook niet, maar van raid0 vond ik wel vreemd.
Is mirror dan tegenwoordig standaard mogelijk ?
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 23-11-2007 03:36 ]
Heeft iemand dit nog met SP3 geprobeerd toevallig ?Chemist schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:50:
Zware kick, maar wel nuttig. Op de website van de duitse c't is een script te downloaden wat de hack automatisch voor je uitvoert:
http://www.heise.de/ct/ft.../default.shtml&words=RAID
downloaden, opstarten in safe mode, script draaien, klaar
Als je de patch had gedownload, had je gezien dat er een cmd bij zit voor SP3....Anoniem: 149075 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:05:
[...]
Heeft iemand dit nog met SP3 geprobeerd toevallig ?
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Op SP2 kreeg ik destijds errors, en aangezien ik geen werkende installatie om zeep wilde helpen leek me het wijzer dit even te vragenShuriken schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:52:
[...]
Als je de patch had gedownload, had je gezien dat er een cmd bij zit voor SP3....