Toshiba SD-R2312 Combidrive speelt geen dvd

Pagina: 1
Acties:

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Ik kan hier op mijn laptop met bovenstaande dvd/cd-rw drive geen dvd films spelen. PowerDVD geeft error 80070052 en ook andere spelers geven een error.

Ik heb een onboard Sis650 videokaart met (momenteel) 16mb ddr eraan toegewezen... Nieuwste driver is hiervan geinstalleerd.

Weet iemand een oplossing?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al eens een ander DVD progsel geprobeerd?
welk OS draai je?

• Mooody
Terw_Dan schreef op 27 March 2003 @ 20:03:
Al eens een ander DVD progsel geprobeerd?
welk OS draai je?
zoveel progs (mediaplayer, windvd, powerdvd)
ik draai XP

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody
heeft niemand een oplossing?

Verwijderd

Kan je wel gewoon in Explorer de files op de DVD zelf zien staan? Dus in de folder 'video_ts' bv.

Ik denk namelijk dat 't probleem iig niet bij je DVD-drive ligt, en ik weet zeker dat die 'videokaart' :X :P 't ook aankan (Kijk hier maar eens ;) )

Kan ik je iig nog een paar dingen aanraden om even uit te proberen:

1. Controleer de regio-settings van de DVD-ROM.
2. (Her)Installeer DirectX eens. En run Dxdiag ook eens
3. Herinstalleer de video- en geluidskaart drivers eens (Eerst de apparaten uit de Device manager verwijderen. )

Omdat je aangaf dat 't probleem zich voordeed bij meerdere progjes, en ik al min of meer heb 'uitgesloten' dat de hardware wel voldoet, moet 't probleem zich dus ergens in 't driver gebied liggen... Dus leef je uit :P

• Mooody
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 22:50:
Kan je wel gewoon in Explorer de files op de DVD zelf zien staan? Dus in de folder 'video_ts' bv.

Ik denk namelijk dat 't probleem iig niet bij je DVD-drive ligt, en ik weet zeker dat die 'videokaart' :X :P 't ook aankan (Kijk hier maar eens ;) )

Kan ik je iig nog een paar dingen aanraden om even uit te proberen:

1. Controleer de regio-settings van de DVD-ROM.
2. (Her)Installeer DirectX eens. En run Dxdiag ook eens
3. Herinstalleer de video- en geluidskaart drivers eens (Eerst de apparaten uit de Device manager verwijderen. )

Omdat je aangaf dat 't probleem zich voordeed bij meerdere progjes, en ik al min of meer heb 'uitgesloten' dat de hardware wel voldoet, moet 't probleem zich dus ergens in 't driver gebied liggen... Dus leef je uit :P
nou het is een laptop met dvd, het lijkt me sterk dat de videokaart niet hardwarmatige dvd zou ondersteunen...

ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd (van februari ofzo)

ik weet het niet meer :/

Verwijderd

Mooooody schreef op 28 maart 2003 @ 23:11:
[...]

nou het is een laptop met dvd,
Had ik al begrepen (vandaar de link naar 't andere topic - ook een laptop), maar kan je die files nu wel zien?
het lijkt me sterk dat de videokaart niet hardwarmatige dvd zou ondersteunen...
Ook hardwarematige decodering heeft drivers nodig. Je moet immer de decoder aansturen en vanuit de software van te decoderen data voorzien :) .

Overigens denk ik niet dat hij hardwarematige MPEG2 decodering heeft, ik denk dat hij wel voor een aantal veel gebruikte functies mbt weergave hardwarematige versnelling aan boord heeft (Voor bv overlay, stretch ed).
ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd (van februari ofzo)
Heb je DirectX al opnieuw geinstalleerd?

Kijk ook eens naar de instellingen van 't geluid in 't control panel (Kijk ook eens bij 'Audio' -> 'Advanced' naar de instelling van de boxen (stereo, quad etc) en zet ze op stereo. (Zelfde instelling als in PowerDVD iig).

Wat je eventueel ook nog zou kunnen proberen, is 't installeren van 't K-Lite Codec Pack daar zitten naast DivX en XviD codecs óók MPEG2 codecs ed bij.

Ook BSplayer is meegeleverd, en die kan na installatie ook met DVD-video bestanden (*.VOB) overweg. Kan je iig mee testen waar 't nu aan zou liggen.
ik weet het niet meer :/
Geef 'm dan maar aan mij :P

• Mooody
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 00:30:
[...]

Ook BSplayer is meegeleverd, en die kan na installatie ook met DVD-video bestanden (*.VOB) overweg. Kan je iig mee testen waar 't nu aan zou liggen.
ik heb de nieuwste directx geinstalleerd (9a)

na het installeren van de codecs, geeft BSplayer de fout 'unknown file format' als ik een .vob wil spelen...

enig idee wat het kan zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 29-03-2003 09:51 ]

• Mooody
media player 9 geinstalleerd en nu doet-ie wel :/

onee -> :D

Pagina: 1