Toon posts:

SIS 650 en DVD/avi op eenTV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Question;

Ik heb een notebook p4 2.0 ghz, er zit een SIS 650 videokaart in en nu werkt het afspelen van DVD's / MPG / AVI's niet op een TV via de tv uitgang die op de laptop zit.

Ik zie wel op tv de muis, burobald achtergrond en iconenen. Als ik het scherm van Mediaplayer erop afspeel blijft alles zwart, terwijl op het laptop schermpje de dvd/mpg/avi keurig afspeelt. Precies op die plaats waar ik op het laptop schermpje de film zie, zie ik op de tv een zwart venster... Wta kan ik er aan doen...
:X

Verwijderd

Het probleem ligt 'm in 't feit dat je videokaart slechts op 1 uitgang een zgn 'overlay' kan maken.

En dat kan hij alleen op 't primary display.

Je kan dus niet op twee schermen tegelijk een filmpje kijken aangezien je maar op een 1 scherm een overlay kan hebben.

Wil je toch een filmpje kijken via de TV-Out, dan kan je 2 dingen proberen:

1. Kijk of je een optie hebt om 't laptopscherm als secundair en de TV als primair scherm in te stellen.

2. Schakel 't laptopscherm uit, zodat de TV-out 't primaire scherm wordt.

Van de tweede oplossing weet ik dat het iig moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
HedKandi thx voor het oplossen van het probleem..... _/-\o_

Als je maar weet in welke richting je moet zoeken dat is vaak al genoeg, heb de TV nu primair gemaakt en nu is het probleem opgelost.... 8)7

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-02 22:35
Hey Barry,

ik zie dat je een notebook hebt met de Sis 650. Nu ben ik misschien van plan een notebook aan te schaffen, maar ik ben benieuwd naar een ding: is het enigzins (goed) mogelijk om er Gamez op te spelen? of gaat dit HEEL slecht??? ik hoop dat je me hiermee kan helpen...

Het hoeft niet per se in 1600x1200 of wat dan ook, gewoon het spel kunnen spelen is genoeg...

ps. Zie dat je uit de buurt komt... wel gaaf zo'n LAN-party's in de buurt, woon zelf in schaijk... heb daar nog wel wat vragen over

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

boemboem schreef op 27 maart 2003 @ 20:12:
Hey Barry,

ik zie dat je een notebook hebt met de Sis 650. Nu ben ik misschien van plan een notebook aan te schaffen, maar ik ben benieuwd naar een ding: is het enigzins (goed) mogelijk om er Gamez op te spelen? of gaat dit HEEL slecht??? ik hoop dat je me hiermee kan helpen...

Het hoeft niet per se in 1600x1200 of wat dan ook, gewoon het spel kunnen spelen is genoeg...

ps. Zie dat je uit de buurt komt... wel gaaf zo'n LAN-party's in de buurt, woon zelf in schaijk... heb daar nog wel wat vragen over
ik heb een Asus M2400E met sis650.
Ik kan de spellen die ik heb (o.a. fifa 2003, quake 3) op 1024x768 goed spelen (soms op medium detail, maar dat merk je toch niet op zo'n priegelschermpje :))

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.