Toon posts:

nieuwe server netwerk trager ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We draaiden een access applicatie op een 1.13 ghz server 512 mb intern
deze hebben we overgezet naar een andere server nm. 2x 2.4 ghz 1gb intern en raid 5
Maar de access aplicatie is beduidend langzamer gaan draaien terwijl hij toch het zelfde is ingericht (data server met programma bij client) ook een routeplannings pakket draait hierop langzamer beide server draaien op zelfde switch en 100mb full duplex ook aan netwerkkaart enz heb ik al verschillende instellingen geprobeerd bv halfduplex vast zetten op 100mb enz. maar niks mocht baten

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn ?

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 21:47

jmr

Ben je ook van server OS verandert of niet?

Wat betreft Access kan je misschien eens kijken naar een oplossing die ik eerder hier heb gepost:

[rml][ NW] W2K netwerk "opstart" probleem[/rml]

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

tja.. test de performance van je RAID systeem.. aan proc. en geheugen van server zal het niet liggen.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Topicstarter
os is niet verandert raid is 15rpm en kan klein verschil in zitten maar geen bv ruim 10 seconden bij openen scherm

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens wel netbios uitgeschakeld omdat alles nu een xp - 2000 omgeving is maar dit mag toch nik uitmaken ?

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-08 14:41
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 17:38:
ik heb trouwens wel netbios uitgeschakeld omdat alles nu een xp - 2000 omgeving is maar dit mag toch nik uitmaken ?
gebruik van de edit-knop zou zeer gewenst zijn

Burp

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 17:38:
je zou smb signing op je servers uit kunnen (nee: moeten zetten) om een acceptable performance te krijgen op een XP-2000 omgeving

er is namelijk een bug mbt smb signing en XP clients (met sp1!!) en windows 2000 server

zonder sp1 op je XP clients is er niks aan de hand

http://www.win2000mag.net/Articles/Index.cfm?ArticleID=27148

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1