[NW] W2K netwerk "opstart" probleem

Pagina: 1
Acties:

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
Hoi,

Heb nog even getwijfeld waar ik hem het beste kon plaatsen, maar dit lijkt me het juiste forum. Ik heb een netwerk met 3 W2K (professional) machines, en 1 XP (professional) machine. De server is ook een W2K (professional) machine. De PC's draaien allemaal access, waarmee ze contact moeten maken met de database op de server. Op het moment dat ze de database benaderen, duurt het best lang voordat ze gegevens krijgen. Is er eenmaal een connectie gemaakt, dan gaat alles op een fatsoenlijke snelheid. Lijkt erop dat het netwerk zit te slapen, totdat je eenaanvraag doet. Het probleem doet zich pas voor nadat we alle machines opnieuw hebben geinstalleerd. Ben bang dat de standaard netwerkinstellingen van W2K aangepast moeten worden, maar heb geen idee wat belangrijke zaken zijn om na te kijken. Als iemand hiermee kan helpen, zou geweldig zijn.

Groeten,

Marcel

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

Verwijderd

Benader je de database via een share? Is dit het enige wat de client doet vanaf de server?

• mythos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50

mythos

attack of the gummieberen!!

Even denken....

ik heb een paar ideetjes, maar of het hierop van toepassing is durf ik niet te zeggen:

1: benaderen ze de win2k server via DNS? zoja, staat je dns wel goed ingesteld (met je lokale dns als primary)

2: iets wat je met aanmelden ook snel merkt, en dns een stuk trager kan maken je hebt bij je tcp ip settings > DNS settings de optie: register this connection to the DNS server of iets dergelijks, staat die aan? zet hem dan uit, heeft weinig nut (als ze niet direct op inet zitten) en maakt alles ook weer langzamer.

heb je SP 3 al geinstalleerd? ook alle Service packs voor jouw versie van office geinstalleerd?

kom je er hiermee niet uit, kan je nog even zoeken op MSDN.microsoft.com.

mocht dat allemaal niet lukken, laat dan weer een berichtje achter en denk ik even verder. :)

ook bananen zijn rond, maar dan hoekig <blegh>

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 12:52

mutsje

Certified Prutser

Als je zelf dns draait zorg dan ook dat je DNS Suffix goed staat > properties my computer > computer name > changes > computer name changes.

Ik merk hier namelijk in een windowsnt4 domain met Wins als de suffix van de dns server er niet instaat alles rete traag gaat(netwerk)

[ Voor 37% gewijzigd door mutsje op 17-03-2003 12:32 ]

• zakonski
  • Laatst online: 19-12-2020
Database wordt inderdaad benaderd vanaf een share... Zal in ieder geval het DNS gebeuren eens onder de loep nemen, en uiteraard de Service Packs installeren!

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik denk persoonlijke dat je via ODBC snellere resultaten zult kunnen krijgen. Heb dit in praktijk es een keer gedaan, echt onderbouwen kan ik het niet.

Trouwens aan wat voor netwerk snelheid moet ik denken? 100/10/1 mbit?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Taigu
  • Laatst online: 01-08 10:05
Je draait win2k prof als server, volgens kij kun je lang zoeken naar DNS settings voor je lokale zone... Wat gebeurt er als je lokaal de database raadpleegt ? Wat voor protocollen gebruik je ? tip: luister naar The real Falcon

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Oh en trouwens houw rekening er mee..dat je niet meer dan 10 inbound connections kunt hebben met win2k prof!... Microsoft heeft dat ingebakken....

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

The Real Falcon heeft volgens mij gelijk. Nadeel van een Access database op een share houdt in dat de hele database elke keer overgepompt wordt. Tevens kan je in een multi-user omgeving dit ook beter niet doen, ik heb hier vreemde verschijnselen in gezien (denk aan corrupte databases). Aan te raden is om SQL server te gaan draaien, daar de database in te draaien en via ODBC de koppelingen leggen. Klinkt ingewikkelder dan het is. Voordeel is wel dat dan alleen nog de queries over je lijn gaan en niet je complete db en dat aanvragen gequeud worden wat via een share niet gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door pbd op 18-03-2003 00:48 ]

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 21:47

jmr

Ik heb hetzelfde probleem gehad met Access.

De oplossing was als volgt:

1) Bij het opstarten van Access meteen een connectie laten leggen met de back-end database, dit kan je doen door bv. een niet zichtbaar formulier te openen die een tabel opent. Dit forumlier laat je dan de gehele tijd open staan, zodat de clients altijd een connectie blijven houden.

2) Voor de back-end database een aparte share aanmaken waarbij de back-end database meteen in de root staat. Bij ons was het probleem dat de back-end als volgt benaderd werd i:\company\administratie\access\backend\office.mdb en nu is het t:\office.mdb en dit loste alle snelheidsproblemen op.

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1