Ik wil een nForce2 mobotje kopen, en de Soltek 75FRN-L is een optie. Ik wil er een t-bred-b 1700+ inprikken om deze flink over te clocken (zie ook [OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 5)).
Maar nu is de vraag of dit mobo wel multiplier aanpassingen toestaat in de BIOS. Soltek zelf zegt er niets over, en dat zou betekenen dat het niet mogelijk is.
Deze review zegt het volgende over de mp:
Deze andere review zegt dat er helemaal GEEN mogelijkheid is om de multiplier aan te passen. Ik weet nu dus niet meer wat ik moet geloven.
Vraag: Wie heeft dit bordje en kan me meer vertellen over de mp mogelijkheden? Of wie heeft er meer info over het mp>12.5 verhaal?
Maar nu is de vraag of dit mobo wel multiplier aanpassingen toestaat in de BIOS. Soltek zelf zegt er niets over, en dat zou betekenen dat het niet mogelijk is.
Deze review zegt het volgende over de mp:
Nu wil ik er een xp1700+ (mp 11) in prikken. Zou ik dan wel multipliers aan kunnen passen, aangezien 11<12.5? Of moet ik dan ook alsnog de proc unlocken?Here is the situation; it would appear that the SL-75FRN doesn't unlock the lower multipliers on Tbred processors when the processor uses a multiplier above x12.5. This can usually be attributed to something in the bios though it is still yet unclear if this was done intentionally or of the bios is still under development. Don't be surprised to see another BIOS released soon that addresses these issues.
Deze andere review zegt dat er helemaal GEEN mogelijkheid is om de multiplier aan te passen. Ik weet nu dus niet meer wat ik moet geloven.
Vraag: Wie heeft dit bordje en kan me meer vertellen over de mp mogelijkheden? Of wie heeft er meer info over het mp>12.5 verhaal?
edit:
Ik zie nu op de Soltek site dat vanaf BIOS versie 1.2 de mp wel ondersteund wordt. Maar die BIOS gebruikte ze ook in die review waar ze het MP>12.5 probleem ondervonden, dus of ik dat nou moet geloven. Wel goed om te zien dat ook versie 1.3 uit is, waarmee agp en pci clocks gelocked kunnen worden.
Ik zie nu op de Soltek site dat vanaf BIOS versie 1.2 de mp wel ondersteund wordt. Maar die BIOS gebruikte ze ook in die review waar ze het MP>12.5 probleem ondervonden, dus of ik dat nou moet geloven. Wel goed om te zien dat ook versie 1.3 uit is, waarmee agp en pci clocks gelocked kunnen worden.
[ Voor 10% gewijzigd door bloasfist op 27-03-2003 17:32 ]
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs