Toon posts:

normale procedure MediaMarkt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een tv bij MediaMarkt gekocht. Mijn oog viel in de winkel eerst op een Samsung, maar "daar was geen handleiding en afstandsbediening meer van voorradig" (kreeg ik te horen van de verkoper, terwijl de tv ter koop werd aangeboden), vervolgens heb ik voor een andere (JVC) tv gekozen (waar geen prijs en/of gegevens bij vermeld stonden). Wat ik zo vreemd vind; die tv werd ook uiteindelijk helemaal niet in een doos geleverd, maar gewoon met wat plastic eromheen getaped en klaar gezet. De tv was ook vies toen ik 'm thuis uit het plastic haalde..

Is dat een normale procedure bij MediaMarkt? Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Ik heb nu het idee dat ik een ingeruilde tv met allerlei mankementen heb ontvangen. En waarom verkoopt (probeert) MediaMarkt een tv (te) verkopen zonder handleiding en afstandsbediening?

thx. PAM

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 20:03

grimson

domeingrommer

Nederlandse handleiding is bij wet verplicht !

Verwijderd

Heb ik nog niet mee gemaakt bij de MediaMarkt (Arena).
Maar waarom zou je een apparaat kopen zonder manuel, afstadsbediening of doos die er normaal wel bij horen?
Dat de MediaMarkt dit probeerd (verkoopt) is is logisch, wat moeten zij er mee? Zij geven dan waarschijnlijk (zou wel aardig zijn) korting wanneer er onderdelen missen.
Ik zou dat apparaat lekker terug brengen en dit niet accepteren.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Inderdaad, dit had je nooit mogen accepteren, op het moment dat jij iets krijgt waar niet eens een doos omheen zit. Gewoon mee teruggaan, als ze weigeren kun je afdingen, ik zou inzetten op de helft van de prijs, als je hem dan voor 3/4 mee mag nemen is het niet slecht. :)

Maar ik weet niet of je nog aannemelijk kunt maken dat er geen doos etc bij zat, want volgens de bon is er natuurlijk niets aan de hand. Al met al ben je mooi dom geweest maar dit overkomt iedereen een keer, kan je alleen maar van leren

Alhoewel, je bent van 1968 zie ik... Hmmm :) Nou ja beter laat dan nooit

[ Voor 7% gewijzigd door Captain Pervert op 27-03-2003 13:48 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Pam,

Dat gebeurt alleen als je een demo-TV koopt. Heb ik namelijk ook gedaan bij de mediamarkt. Dan hebben ze inderdaad de doos niet meer en soms de handleiding, kabels en afstandbediening niet meer.

Het zal geen inruil TV zijn, want dat ze doen bij de mediamarkt volgens mij niet.

Demo's zijn over het algemeen wel erg interessant geprijst. Ik heb een 82 cm Grundig breedbeeld TV met allerlei goodies (VGA aansluiting! :) gekocht voor 800 euro.

Vergelijk anders ff wat je hebt betaald met de nieuwprijs van dezelfde of een vergelijkbare TV.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 13:28
Heb zelf ook een half jaar geleden een breedbeeld tv gekocht de Mediamarkt in Den Haag. Deze zat gewoon in de oorspronkelijke doos, met de handleiding en de afstandsbediening er gewoon bij.

Het is inderdaad raar dat jij een tv hebt gekregen die niet in een doos zat en waarschijnlijk gebruikt is aangezien ie vies is. Misschien hebben ze je gewoon een show room model gegeven. Ik zou in ider geval teruggaan naar de Mediamarkt met je klacht.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb nu het idee dat ik een ingeruilde tv met allerlei mankementen heb ontvangen. En waarom verkoopt (probeert) MediaMarkt een tv (te) verkopen zonder handleiding en afstandsbediening?
Beter vaag topic, dat kan je toch bij bij mediamarkt gaan vragen!!

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 13:31:
Onlangs heb ik een tv bij MediaMarkt gekocht. Mijn oog viel in de winkel eerst op een Samsung, maar "daar was geen handleiding en afstandsbediening meer van voorradig" (kreeg ik te horen van de verkoper, terwijl de tv ter koop werd aangeboden), vervolgens heb ik voor een andere (JVC) tv gekozen (waar geen prijs en/of gegevens bij vermeld stonden). Wat ik zo vreemd vind; die tv werd ook uiteindelijk helemaal niet in een doos geleverd, maar gewoon met wat plastic eromheen getaped en klaar gezet. De tv was ook vies toen ik 'm thuis uit het plastic haalde..

Is dat een normale procedure bij MediaMarkt? Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Ik heb nu het idee dat ik een ingeruilde tv met allerlei mankementen heb ontvangen. En waarom verkoopt (probeert) MediaMarkt een tv (te) verkopen zonder handleiding en afstandsbediening?

thx. PAM
en jij accepteert dit zomaar zonder ernaar te vragen, beetje vreemd maarja

ik weet bijna zeker dat je nu een demo model hebt gekregen
als je daar naar vraagt dan vertellen ze je dat wel en doen eventueel nog wat van de prijs af zelfs.......

beetje vreemd dat de verkoper dit niet uit zichzelf heeft gezegd maar waarom zou ie als jij er niet naar vraagt :P
misschien was het ding gewoon al extra goedkoop daardoor

maargoed hij heeft dus waarschijnlijk al een paar uurtjes aangestaan, hopelijk voor jou niet 24 uur per dag op eenzelfde testscherm, dan valt het wel mee

[ Voor 3% gewijzigd door Noedelsupke op 27-03-2003 14:19 ]

PIII 800@804 Mhz

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zou gewoon verhaal gaan halen want als je je TV voor Garantie reparaties terugbrengt zonder doos dan gaan ze zeuren dat je er geen doos bij hebt :/

Gewoon terug ermee zou ik zeggen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor jullie reacties. Ik ben het met jullie eens dat ik het eigenlijk niet had moeten accepteren, maar zijn julie wel eens bij de MediaMarkt in Rijswijk geweest?

Je koopt 'boven', vervolgens wordt je naar een afhaalbalie aan de rand van het winkelcentrum gestuurd (waar je nergens zonder vergunning je auto kan neerzetten) en daar krijg je de tv in je handen geduwd... Hoe weet je van te voren dat er geen doos omheen zit, de verkoper vertelt je niets... En bij de afhaalbalie afdingen gaat niet; want daar is geen kassa en je hebt zowiezo al betaald...

Ik heb ook een mailtje naar MediaMarkt gestuurd, dus ik ben benieuwd of ik daar nog wat van hoor... TV is trouwens (tot nu toe) OK...

PAM

• Asclepius
  • Laatst online: 05-08 13:28
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 14:27:
Allen bedankt voor jullie reacties. Ik ben het met jullie eens dat ik het eigenlijk niet had moeten accepteren, maar zijn julie wel eens bij de MediaMarkt in Rijswijk geweest?

Je koopt 'boven', vervolgens wordt je naar een afhaalbalie aan de rand van het winkelcentrum gestuurd (waar je nergens zonder vergunning je auto kan neerzetten) en daar krijg je de tv in je handen geduwd... Hoe weet je van te voren dat er geen doos omheen zit, de verkoper vertelt je niets... En bij de afhaalbalie afdingen gaat niet; want daar is geen kassa en je hebt zowiezo al betaald...
Bij de Mediamarkt in Den Haag gaat het inderdaad ook zo. Je koopt en betaalt de tv in de winkel, en daarna moet je naar een afhaalmagazijn ergens elders in de stad op een industrieterrein om je tv af te halen. Het is dan inderdaad vrijwel niet mogelijk om dan nog af te dingen, aangezien je je tv al betaalt hebt.

Verwijderd

Die moeilijke procedure maakt het voor jou toch alleen maar makkelijker, wat voor keus had je anders dan die Tv aan te nemen als je betaalt hebt ?

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39

Peetman

Tjah....

Je kan in dit geval natuurlijk wel de tv weigeren. Je zal namelijk in ieder geval je handtekening moeten zetten voor ontvangst. Doe dat niet en de koop is niet volledig.
Pagina: 1