Ja, er zijn geloof ik packet sniffers daarvoor. Ik denk dat je die dan op je linux bak moet installeren, dus een linux versie lijkt mij het beste. Je kan natuurlijk ook als jouw ping omhoog schiet naar 1500 snel zijn kabel eruit trekken en dan kijken wat er met je ping gebeurdt. Als je namelijk kan constateren dat als zijn kabel erin zit je ping gigantisch omhoog schiet is dat al genoeg. Gewoon snel zijn kabel eruit, ping contrelen, als ie lager is zijn kabel er weer in, even wachten, ping controleren en kijken of ie weer omhoog schiet. Dat laatste hoeft natuurlijk niet omdat als je de verbinding verbreekt zijn upload programma gewoon helemaal kan kappen met uploaden, maar als ie thuis is lijkt het me wel dat hij dat dan merkt.
Leuke titel
Ik ken het probleem ~ hier eenzelfde situatie; als iemand van nieuwsgroepen download trekt hij de hele lijn vol.
Kan een programma als Ethereal niet alle pakketjes opvangen - en dan kun je op die manier zien van welke computer de meeste pakketjes afkomstig zijn.
Een andere oplossing is 'per ongeluk' op de hub/router een aantal poorten afsluiten - zo kun je zien welk programma de schuldige is. Nadeel kan wel zijn dat zo'n supernerd het van je wint mbt de 1337-hAc7in9-s5il8z
Kan een programma als Ethereal niet alle pakketjes opvangen - en dan kun je op die manier zien van welke computer de meeste pakketjes afkomstig zijn.
Een andere oplossing is 'per ongeluk' op de hub/router een aantal poorten afsluiten - zo kun je zien welk programma de schuldige is. Nadeel kan wel zijn dat zo'n supernerd het van je wint mbt de 1337-hAc7in9-s5il8z
Verwijderd
Simpel maar doeltreffend. ook handig als iemand in je netwerk zijn verplichtingen niet nakomt (betalen voor mijn internetaansluiting die ik via een switch over 4 huizen had gedeeld op de 8ste verdieping in een flat)LuCaS schreef op 27 maart 2003 @ 13:22:
Gewoon even zijn stekkertje uit de hub trekken. Als jouw download dan opeens ophoog schiet, was hij het dus :-D.
Of gewoon zijn plug in de hub achter de linux bak steken zodat je wel kan kijken wat er gebeurt met dat CommView...
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Ok, volgende keer als het zo erg is, ga ik in mijn catsuit de trap af, en trek zijn kabeltje er uit. Ik controleer mijn ping nu door een dos venstertje met "ping www.demon.nl -t" open te laten, is daar specifieke software voor, zodat ik een mooi grafiekje krijgen kan? Dan kan ik goed zien of het daadwerkelijk effect heeft.
Sorrie, even voor de duidelijkheid: ik ben geen twieker, mijn kennis op dit gebied is erg beperkt.
Sorrie, even voor de duidelijkheid: ik ben geen twieker, mijn kennis op dit gebied is erg beperkt.
[ Voor 16% gewijzigd door Mas- op 27-03-2003 13:30 ]
Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs
Verwijderd
Oh ja, het is zichtbaar als je je netwerk kaart in promiscious (of hoe je dat dan ook schrijft) mode zet zoals commview doet. Een 'echte' nerd zal dat zien!
Je kan toch ook gewon aan de lampjes op de hub zien wie er op dat moment zoveel dataverkeer heeft? Heb je helelmaal geen extra software voor nodig!
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Verwijderd
Trek die kabel er dan 's nachts eventjes uit. Of is die "nerd" zo erg dat hij 's nachts nooit slaapt en tot diep in de vroege uurtjes achter zijn computer blijft zitten? Doe het in dat geval later in de ochtend, nadat hij is gaan slapen. Even de kabel eruit halen, ping testen en de kabel weer aansluiten terwijl hij slaapt zou voor hem totaal geen problemen geven als hij inderdaad uitsluitend MSN e.d. zou gebruiken.
idd alleen MSN veroorzaakt maar af en toe data streams, dus flitsje op de HUB. Constante upload betekend ook constant flitsen van de HUB aansluiting waar hij op zit.Boss schreef op 27 maart 2003 @ 13:31:
Je kan toch ook gewon aan de lampjes op de hub zien wie er op dat moment zoveel dataverkeer heeft? Heb je helelmaal geen extra software voor nodig!
Zo kan ik altijd zien wanneer ik thuis kom hoe druk het is
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Verwijderd
Gezellig huis, zouden jullie niet eens een sociaal gesprek kunnen gaan voeren ofzo???
Als je elkaar niet eens meer kan vertrouwen e.d.
Kan het btw ook niet gewoon aan instelingen op die linuxbak liggen, ik hoor daar niemand over, maar ik ken wel iemand die door zijn server vet hoge ping had, en dat toen veranderd had en toen was het goed, iets met priority settings ofzow........
Kan het btw ook niet gewoon aan instelingen op die linuxbak liggen, ik hoor daar niemand over, maar ik ken wel iemand die door zijn server vet hoge ping had, en dat toen veranderd had en toen was het goed, iets met priority settings ofzow........
En hub repeat het naar alle poorten, en dus knipperen de lampjes meestal exact hetzelfde.Boss schreef op 27 March 2003 @ 13:31:
Ik zou een manageable switch kopen/lenen en met snmp&mrtg op die linux bak grafiekjes maken. Heb je glashard bewijs.
Every morning is the dawn of a new error.
Yup, dat programma heet linkmonitor. Hij kan zelfs een logje bijhouden.Mas- schreef op 27 maart 2003 @ 13:28:
Ok, volgende keer als het zo erg is, ga ik in mijn catsuit de trap af, en trek zijn kabeltje er uit. Ik controleer mijn ping nu door een dos venstertje met "ping www.demon.nl -t" open te laten, is daar specifieke software voor, zodat ik een mooi grafiekje krijgen kan? Dan kan ik goed zien of het daadwerkelijk effect heeft.
http://dracuul.tripod.com/linkmonitor/index.html
Nerd zit direct (zonder tussenkomst van linux bak) op i-netVerwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 13:35:
Gezellig huis, zouden jullie niet eens een sociaal gesprek kunnen gaan voeren ofzo???
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Maar de andere niet en misschien zijn zij wel de oorzaak hiervan? (waarschijnlijk niet maar het zou kunnen)KnoppenSpook schreef op 27 maart 2003 @ 13:46:
[...]
Nerd zit direct (zonder tussenkomst van linux bak) op i-net
offtopic:
Is dat de nieuwe suske en wiske:; De Hebberige Huisgenoot
Is dat de nieuwe suske en wiske:; De Hebberige Huisgenoot
Ik heb net de proef op de som genomen, en de kabel van de nerd een slordige tien seconden uitgetrokken (wel zonder catsuit, helaas), en daarna snel mijn ping venstertje gechecked. En ja, zo'n 3 seconden lang heb ik weer ping replies van 10 ms, daarna weer 1500+. Lijkt me duidelijk, dan.
Waarom zit niet iedereen via die linuxbak eigenlijk?
Ik weet niet hoe je het gedeeld heb, maar kan je niet een beperking in de up- en download snelheden invoeren (via de router)?
Ik weet niet hoe je het gedeeld heb, maar kan je niet een beperking in de up- en download snelheden invoeren (via de router)?
[ Voor 56% gewijzigd door MeNTaL_TO op 27-03-2003 14:01 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Dit is wijze tekst vergeleken met de rest van de antwoorden. Trek sowieso geen stekkers eruit. Zoals Cybje al beschreef zal het waarschijn alleen fxp transfers zijn en daar merk jij niets van. Dat kans dat het KaZaA is, is vele vele malen groter dan dat iemand zit te uploaden. Dus vraag eerst iedereen of ze even kazaa willen afsluiten (aangezien je daar wel mee kan praten) en kijk dan of de upload nog steeds fucked up is. That's the way. Zo voorkom je onenigheden binnen het huis en elimineer je het probleem. Of het is die nerd of het is kazaaCybje schreef op 27 March 2003 @ 13:23:
Grote kans dat hij met z'n warez ding alleen FXP transfers doet, of hij moet echt contacten hebben dat hij aan de nieuwste software kan komen. FXP Transfers zijn dus uploads/downloads tussen 2 FTP Servers direct in, dat kost je dus zelf geen bandbreedte.
Ik acht het echter een grotere kans dat 1 van de niet-nerds die er geen ruk van snapt KaZaA of iets dergelijks open heeft staan wat steeds zit te uploaden, of per ongeluk iets heeft geinstalleerd ofzo. Gelukkig heb je een hub en dat betekent dat de traffic als het goed is ook op de netwerkkaart van die Linux bak binnenkomt. Je zou eens wat monitoring programma's kunnen draaien om uit te zoeken welk IP nou zoveel verkeer veroorzaakt en dan kun je echt diegene erop aanspreken.
Good luck
Dude, mijn tip van de week:
Waar zit jij op aangesloten:
Is het de hub: install een packetsniffer (Ethereal, Iris, enz. enz.) en je weet alles wat er gebeurt.
Zit jij op de linux bak, fix daar dan een packetsniffer voor, deze ziet ook alles (hub is tenslotte niets meer dan een multiport repeater).
Zo kan je precies uitzoeken wel IP belachelijk veel verstuurt als jou ping idioot hoog is.
Dit is wel zo netjes, want misschien is het de huis-nerd helemaal niet! Nadat je het Ip hebt gevonden moet je ff uitzoeken wie er achter dit IP zit en diegene erop aanspreken dat wat hij/zij doet niet helemaal ok is.
Zoals al eerder gezegt, de huis-nerd hoeft het niet te zijn, Kazaa apen / Emule(etc.) vreten ook bandbreedte.
Dit is mijn inziens een nettere oplossing dan gewoon de kabel van de huis-nerd eruit trekken en kijken of je ping omlaag gaat. De huis-nerd is tenslotte voor enige vorm van communicatie afhankelijk van zijn kabel, dat is tenslotte het enige wat zijn kamer verlaat en richting de buitenwereld gaat.
Succes ermee.
Waar zit jij op aangesloten:
Is het de hub: install een packetsniffer (Ethereal, Iris, enz. enz.) en je weet alles wat er gebeurt.
Zit jij op de linux bak, fix daar dan een packetsniffer voor, deze ziet ook alles (hub is tenslotte niets meer dan een multiport repeater).
Zo kan je precies uitzoeken wel IP belachelijk veel verstuurt als jou ping idioot hoog is.
Dit is wel zo netjes, want misschien is het de huis-nerd helemaal niet! Nadat je het Ip hebt gevonden moet je ff uitzoeken wie er achter dit IP zit en diegene erop aanspreken dat wat hij/zij doet niet helemaal ok is.
Zoals al eerder gezegt, de huis-nerd hoeft het niet te zijn, Kazaa apen / Emule(etc.) vreten ook bandbreedte.
Dit is mijn inziens een nettere oplossing dan gewoon de kabel van de huis-nerd eruit trekken en kijken of je ping omlaag gaat. De huis-nerd is tenslotte voor enige vorm van communicatie afhankelijk van zijn kabel, dat is tenslotte het enige wat zijn kamer verlaat en richting de buitenwereld gaat.
Succes ermee.
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Er zijn geen onenigheden in het huis - harstikke gezellig enzo, wordt gezamelijk gekookt, enzovoorts. Alleen die nerd ontrekt zich van sociaal verkeer. Ik heb in de zes maanden dat ik hier woon misschien vijf keer met die jongen gepraat, en het merendeel van mijn huigenoten nog minder.
Damn, nasty. Die gozer loopt jullie dus gewoon te naaien. Heb je al een oplossing wat je eraan gaat doen ?Mas- schreef op 27 maart 2003 @ 13:54:
Ik heb net de proef op de som genomen, en de kabel van de nerd een slordige tien seconden uitgetrokken (wel zonder catsuit, helaas), en daarna snel mijn ping venstertje gechecked. En ja, zo'n 3 seconden lang heb ik weer ping replies van 10 ms, daarna weer 1500+. Lijkt me duidelijk, dan.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Als het een hub is waar hij en je linux comp op aangesloten zitten, dan moet je ff "iptraf" op die linux bak installen. Als je dan je netwerkkaart op promiscuous zet (kan via de iptraf configuration), kan je met de "LAN station monitor" optie in iptraf al het netwerk verkeer per MAC adres zien. Dan nog ff in de config een MAC adres mappen aan naar een naam, en je hebt een perfect live beeld van je netwerkverkeer.
Dit werkt echter alleen bij een hub, een switch zal het verkeer alleen naar de juiste poort doorsturen, en niet zoals een hub al het verkeerd naar alle poorten forwarden. Dan werkt promiscuous mode dus niet meer.
Dit werkt echter alleen bij een hub, een switch zal het verkeer alleen naar de juiste poort doorsturen, en niet zoals een hub al het verkeerd naar alle poorten forwarden. Dan werkt promiscuous mode dus niet meer.
[ Voor 4% gewijzigd door SJR op 27-03-2003 14:06 ]
http://home.wanadoo.nl/n.temorsche/lag.JPG
Nog even voor de duidelijkheid, een screenshot van iemand die mij aan het pingen is terwijl ik de stekker er even uit trek.
Ik ga nog een keer met die vent praten, en als ie dan weer ontkent of moeilijk gaat doen, schakel ik en de rest van het huis in om hem tot communiceren te dwingen, en ga ik gewoon systemmatisch zijn stekker eruit trekken als ik gamen wil.
Nog even voor de duidelijkheid, een screenshot van iemand die mij aan het pingen is terwijl ik de stekker er even uit trek.
Ik ga nog een keer met die vent praten, en als ie dan weer ontkent of moeilijk gaat doen, schakel ik en de rest van het huis in om hem tot communiceren te dwingen, en ga ik gewoon systemmatisch zijn stekker eruit trekken als ik gamen wil.
knip zn stekker door dat is veel makkelijker nu hoeft ie hem er all1 in terug te stoppen.
trek zn stekker eruit en blijf dan (eventueel met hockeystick) wachten tot hij uit zn kamer komt om te kijken wat er aan de hand is
WEBN & chill (@IBKR)
En aangezien hij zo'n tweaker is, moet je hem dat screenshotje even onder z'n neus wrijven. Hij is toch echt de veroorzaker.DeadKennedy schreef op 27 maart 2003 @ 14:07:
trek zn stekker eruit en blijf dan (eventueel met hockeystick) wachten tot hij uit zn kamer komt om te kijken wat er aan de hand is
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Zou wel een grap zijn als hij deze draad nu ook aan het lezen isSmarron schreef op 27 maart 2003 @ 14:10:
[...]
En aangezien hij zo'n tweaker is, moet je hem dat screenshotje even onder z'n neus wrijven. Hij is toch echt de veroorzaker.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Wilde net een topic openen: af en toe valt internetverbinding wegMr. Liu schreef op 27 March 2003 @ 14:14:
[...]
Zou wel een grap zijn als hij deze draad nu ook aan het lezen is
haha geweldig dit 
Gewoon die gozer ook op die linux bak prikken.
Bespreek deze zaak gewoon met de andere huisgenoten. Zij zullen dezelfde conclusie trekken als dat jij doet.
Dan gewoon idd de stekker eruit en wachten op respons van mr nerd, en dan hem confronteren met dit schokkende materiaal
En dan is het staken van zijn bezigheden, of ophoelahoepelen.
Gewoon die gozer ook op die linux bak prikken.
Bespreek deze zaak gewoon met de andere huisgenoten. Zij zullen dezelfde conclusie trekken als dat jij doet.
Dan gewoon idd de stekker eruit en wachten op respons van mr nerd, en dan hem confronteren met dit schokkende materiaal
En dan is het staken van zijn bezigheden, of ophoelahoepelen.
The more you know, the more you know you don't know.
Verwijderd
Ok jongens ik zal wel stoppen met mijn warez sorry wist niet dat ik er zoveel ellende mee deed aanrichten
Operation "Final Justice" is in werking gesteld, mijn Shock & Awe tactieken zullen hem alle hoeken van het huis doen laten zien. Ik vorm met mijn huisgenoten een "Coalition of the Willing", en dan geef ik hem goed op zijn flikker.
Verwijderd
Als je er weer last van hebt laat dan de andere huisgenoten eens de pc uitschakelen (communiceer hierover met hen!), kijk dan of je ping verbeterd.
Zet daarna eens je eigen pc uit en test vanaf een van je huisgenoten zijn/haar pc de ping.
(of trek bij de rest in overleg de stekkers eruit.)
De nerd is dan de enige andere op de lijn die de veroorzaker kan zijn. Dan weet je het toch ook zeker?
sim - pel
Zet daarna eens je eigen pc uit en test vanaf een van je huisgenoten zijn/haar pc de ping.
De nerd is dan de enige andere op de lijn die de veroorzaker kan zijn. Dan weet je het toch ook zeker?
sim - pel
keep us posted
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
tis net een soap he
WEBN & chill (@IBKR)
Verwijderd
Misschien moet je gewoon de niet-nerds allemaal verplichten kazaa te vervangen voor kazzaa-lite en dat ze ad-aware er eens overheen halen.
Mijn ervaring is namelijk dat het meestal juist de mensen zijn die er geen verstand van hebben, die het hele netwerk lam leggen met brakke spysoftware.
Anders zul je met een soort big-brother software na moeten gaan wie er de meeste brandbreedte trekt. Genoeg tips zijn daarvoor al gegeven denk ik zo.
Wat ook altijd nog een goede kandidaat is zijn seminerdvriendjes van de meisjes die er niks van snappen. Die zijn er ook altijd goed in om stiekem ftpprogramma's te installeren op pc van vriendin en andere shit. (kende zelfs een gozer die elke halve minuut een screenshot ontving van de pc van zijn vriendin
).
Mijn ervaring is namelijk dat het meestal juist de mensen zijn die er geen verstand van hebben, die het hele netwerk lam leggen met brakke spysoftware.
Anders zul je met een soort big-brother software na moeten gaan wie er de meeste brandbreedte trekt. Genoeg tips zijn daarvoor al gegeven denk ik zo.
Wat ook altijd nog een goede kandidaat is zijn seminerdvriendjes van de meisjes die er niks van snappen. Die zijn er ook altijd goed in om stiekem ftpprogramma's te installeren op pc van vriendin en andere shit. (kende zelfs een gozer die elke halve minuut een screenshot ontving van de pc van zijn vriendin
edit:
Wauw, kwam nog een hele pagina achter. Wat ben ik weer wakker vandaag. Ok, het is wel tamelijk aannemelijk dat die jongen de schuldige is. Nog handig om nu nog wat meer bewijs te verzamelen, dan kun je hem er een keer in een huisvergadering op aan spreken
Wauw, kwam nog een hele pagina achter. Wat ben ik weer wakker vandaag. Ok, het is wel tamelijk aannemelijk dat die jongen de schuldige is. Nog handig om nu nog wat meer bewijs te verzamelen, dan kun je hem er een keer in een huisvergadering op aan spreken
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 15:14 ]
Helemaal mee eens. Wat je ook nog zou kunnen doen als alternatief is die figuur via de linux-machine laten gaan ipv rechtstreeks. En dan om de beurt ff de poorten van kazaa / FTP dichtzetten. Dan weet je het ook, en hoeft ie niet eens iets van te merken.Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 13:58:
[...]
Dit is wijze tekst vergeleken met de rest van de antwoorden. Trek sowieso geen stekkers eruit. Zoals Cybje al beschreef zal het waarschijn alleen fxp transfers zijn en daar merk jij niets van. Dat kans dat het KaZaA is, is vele vele malen groter dan dat iemand zit te uploaden. Dus vraag eerst iedereen of ze even kazaa willen afsluiten (aangezien je daar wel mee kan praten) en kijk dan of de upload nog steeds fucked up is. That's the way. Zo voorkom je onenigheden binnen het huis en elimineer je het probleem. Of het is die nerd of het is kazaa
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik weet al dat hij het is, en ik trek gewoon zijn stekker er uit wanneer ik lag heb. Dan komt ie maar bij mij klagen - op een andere manier communiceert ie niet.
Sniki huisgenoot! Op deze manier kan hij natuurlijk altijd de bandbreedte naar zichzelf toewijzen... IMHO is het een betere oplossing om die linux bak ervoor te hangen, en dan pas het internet te verdelen. Met Linux kan je vast wel instellen dat hij niet meer dan 75% van de upload gebruikt. Is een veel betere oplossing voor het probleem. De kabels liggen er al, dus dat is geen probleem denk ik (je kan 2 UTP kabels door een fysieke kabel laten lopen, zie FAQ network troubleshooting)Nu hebben we een beetje rare netwerk-setup, we hebben van onze provider (Campusnet Maastricht) een hub gekregen met vier toegangspoorten tot internet. Drie daarvan worden direct door iemand gebruikt, de vierde gaat naar een oude linux bak die op de gang staat, en via die computer zitten nog drie mensen op internet.
Stel voor om dat te doen, kijken wat zijn reactie is. Als dat heel erg terughoudend is, dan kun je er al bijna zeker van zijn dat hij de huidige setup bewust zo geinstalleerd heeft (btw heeft hij alles geinstalleerd? ook de linux bak?)
Of je klopt bij hem aan, zegt dat je lag weg was toen je zijn stekker eruit trok en schuift hem dat screenshotje onder zijn neus. Dan vraag je gewoon wat hij nou hele dagen doet en dat hij er mee op moet houden. Denk niet dat hij het dan nog ontkent.Mas- schreef op 27 March 2003 @ 15:19:
Ik weet al dat hij het is, en ik trek gewoon zijn stekker er uit wanneer ik lag heb. Dan komt ie maar bij mij klagen - op een andere manier communiceert ie niet.
Dat is symptoom bestreiding, geen oplossing. Je kan vragen of 'ie zichzelf een upload limiet oplegt, dat 'ie max 2/3e van de upload weg mag kapen voor zichzelf ofzo.Mas- schreef op 27 March 2003 @ 15:19:
En als dat niet helpt, dan kan je dreigen met Stichting BREIN of BSA achter hem en z'n "Warez Alliance" aan te sturen, als hij de upload op die manier vol blijft houden.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Dit is leuk om te lezen.
Blijf een update posten
(trouwens omdat hij "alleen maar MSN gebruikt" zou hij vaak on-line moeten zijn.
Kijk dit na d.m.v een eigen account. Als hij 9 van de 10 keer niet on-line is heb je een mooi beginpunt voor een gesprek over internet verdeling)
en ik ben het helemaal met thejoker80 eens gewoon confronteren die hap.
Blijf een update posten
(trouwens omdat hij "alleen maar MSN gebruikt" zou hij vaak on-line moeten zijn.
Kijk dit na d.m.v een eigen account. Als hij 9 van de 10 keer niet on-line is heb je een mooi beginpunt voor een gesprek over internet verdeling)
en ik ben het helemaal met thejoker80 eens gewoon confronteren die hap.
[ Voor 15% gewijzigd door supreme tweaker op 27-03-2003 15:28 . Reden: stukje toegevoegd ]
Burp
Nog een leuker idee is om dus zoals gesuggereert een Linux bak tussen internet en alle clients te hangen en die traffic te laten tellen en op basis van de hoeveel traffic iedereen maakt de internetkosten door te berekenen. Zo betalen de mensen die veel van internet gebruik maken een stuk meer dan de mensen die er weinig gebruik van maken, is een stuk eerlijker met dit soort dingen
Wat ruist er door het struikgewas
Verwijderd
Op die linuxbak iptables met traficshaper (tc heet dat geloof ik zo ff uit m'n hoofd) installeren......
en hem via die linuxbak laten lopen.....
Kan je de (up- / down-) load desnoods per gebruiker knijpen......
Kan je de (up- / down-) load desnoods per gebruiker knijpen......
Als het zo ver komt, doe het dan goed. Pak een schaar en knip zijn kabel door als hij niet mee wilt werken. Laat hem zelf maar een netwerk aansluiting regelen ergens anders. Als je de kabel eruit trekt heb je gewoon kans dat hij die er weer in stopt en daarna het hele netwerk lam gaat leggen. Pas ook op dat hij niet bij de linux bak kan (deur opslot doen ofzo) anders kan ie daar ook nog leuk mee kloten.Mas- schreef op 27 maart 2003 @ 14:05:
http://home.wanadoo.nl/n.temorsche/lag.JPG
Hij is gewoon idd of supermegaveel aan het downen of uppen. Dus niet FXP maar waarschijnlijk zit ie porno's van Kazaa te downen of ergens vandaan te FTP'en
moei - lijk. De stekker van de nerd eruittrekken, DAT was sim-pelVerwijderd schreef op 27 March 2003 @ 14:40:
Als je er weer last van hebt laat dan de andere huisgenoten eens de pc uitschakelen (communiceer hierover met hen!), kijk dan of je ping verbeterd.
sim - pel
Je hebt van je provider een hub gekregen. Dat wilt dan zeggen dat iedereen die direct op deze hub is aangesloten een eigen IP adres heeft.
Het simpelste wat je dan kan doen is vriendelijk naar je ISP bellen en vragen waarom jouw verbinding zo traag als stront is. Dan zal de ISP duidelijk kunnen zien dat je hebberige huisgenoot (lijkt wel een suske en wiske) de oorzaak is.
Neem dit gesprek op en duw het onder die nerd zijn neus.
Het simpelste wat je dan kan doen is vriendelijk naar je ISP bellen en vragen waarom jouw verbinding zo traag als stront is. Dan zal de ISP duidelijk kunnen zien dat je hebberige huisgenoot (lijkt wel een suske en wiske) de oorzaak is.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ook dit is gewoon moeilijk doen. Die nerd woont vlakbij, je weet al dat hij het doet en je hebt het al bewezen. Iets van een ISP onder zijn neus douwen helpt niet. Gewoon met de hele groep hem dwingen ermee te stoppen of anders de kabel doorknippen en hem het internet ontzeggen.The Dolf schreef op 27 March 2003 @ 15:35:
Je hebt van je provider een hub gekregen. Dat wilt dan zeggen dat iedereen die direct op deze hub is aangesloten een eigen IP adres heeft.
Hem de hele rekening laten betalen helpt ook niet, dan kan je nog niet lekker spelen en gaat ie waarschijnlijk 24/7 100% van de bandwith gebruiken omdat het dan zijn lijn is.
1 ding snap ik alleen niet.. hij heeft drie connecties op die hub?
Kijk daar ook eens naar. en verder netwerk opnieuw inrichten.. eerst linux bak daarna hub/switches plaatsen.
Hij is het wel maar hoeft niks met internet te maken te hebben
Even een cd'tje kopieren naar je andere computer en tja dan zit de hub dus dicht met dataverkeer
Maar hij heeft maar 2 comps? hoe zo dan drie conencties voor hem? en die hub? heeft hij misschien een computertje staan met een 10Mbit kaart en dat je hub automatisch terug schakelt naar 10Mbit ipv van 100Mbit en hij een aantal files kopieert van pc1 naar pc2 aangezien je dan die hub vol trekt. Maar alleen op je twee eigen computers bezig bent.Drie daarvan worden direct door iemand gebruikt, de vierde gaat naar een oude linux bak die op de gang staat, en via die computer zitten nog drie mensen op internet.
Kijk daar ook eens naar. en verder netwerk opnieuw inrichten.. eerst linux bak daarna hub/switches plaatsen.
Hij is het wel maar hoeft niks met internet te maken te hebben
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Zijn account laten blokkeren door de ISP en vervolgens de rekening door 5 delen ipv door 6?
Als de nerd geen rekening wil houden met medegebruikers dan zit er niks anders op dan hem af te laten sluiten.
Zelf kabels mollen is zielig
Als de nerd geen rekening wil houden met medegebruikers dan zit er niks anders op dan hem af te laten sluiten.
Zelf kabels mollen is zielig
Gezocht!
Router
Nee. De hub heeft 4 poorten. 1 gebruikt door de nerd, 1 voor de linux bak en 1+1 voor 2 andere medegebruikers.RIKZ schreef op 27 March 2003 @ 15:41:
1 ding snap ik alleen niet.. hij heeft drie connecties op die hub?
[...]
Maar hij heeft maar 2 comps? hoe zo dan drie conencties voor hem? en die hub? heeft hij misschien een computertje staan met een 10Mbit kaart en dat je hub automatisch terug schakelt naar 10Mbit ipv van 100Mbit en hij een aantal files kopieert van pc1 naar pc2 aangezien je dan die hub vol trekt. Maar alleen op je twee eigen computers bezig bent.
Hij is het wel maar hoeft niks met internet te maken te hebbenEven een cd'tje kopieren naar je andere computer en tja dan zit de hub dus dicht met dataverkeer
En het hoeft idd niks met internet te maken te hebben. Dat kan ej dus alleen maar controlleren door naar je ISP te bellen.
Gezocht!
Router
je kan ook ipv een monitor een QOS (Quality Of Service) opzetten daarmee kan je bv gamen meer voorrang geven op down/uploads en je kan surven ook lekker acceptabel
op voorrang zou je krijgen dan van belangrijk naar minder)
1) gamen
2) telnet ssh
3) http verkeer
4) streaming media
5) download meuk (kazaa fxp SMB(filesharing op windows) )
dan heeft iedereen er last van en iedereen plezier .. als die gast dan gaat zeiken .. dan zeikt hij over trage verbindingen
.. en dan kan jij zeggen .. ja maar ik heb een ping van 10ms dus hoezo traag ?
1) gamen
2) telnet ssh
3) http verkeer
4) streaming media
dan heeft iedereen er last van en iedereen plezier .. als die gast dan gaat zeiken .. dan zeikt hij over trage verbindingen
Tja vanalles
Ik stel voor em met z'n alleen dood te gaan pingen 
Jullie zijn met meer, dus dat red je wel
Die gast zal wel 24/7 porno aan het leechen zijn ofzo
Kun je trouwens met zo'n commando niet zien welke pc met welke server oid verbonden is?
[zoekt het ff op...]
edit
Gewoon met start uitvoeren -=> cmd -=> netstat IP...
Volgens mij zie je dan alle verbindingen die je pc heeft
[of een andere in het netwerk]
hmm, toch niet helemaal geloof ik
ik blijf alleen maar dingen van m'n eigen pc zien geloof ik/...
Jullie zijn met meer, dus dat red je wel
Die gast zal wel 24/7 porno aan het leechen zijn ofzo
Kun je trouwens met zo'n commando niet zien welke pc met welke server oid verbonden is?
[zoekt het ff op...]
edit
Gewoon met start uitvoeren -=> cmd -=> netstat IP...
Volgens mij zie je dan alle verbindingen die je pc heeft
hmm, toch niet helemaal geloof ik
[ Voor 39% gewijzigd door Scatman_II op 27-03-2003 15:56 ]
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Meneer de nerd is rechtstreeks aangesloten op internet. Lijkt me niet dat je QoS aan kunt zetten als ie niet in het netwerk opgenomen is.vso schreef op 27 March 2003 @ 15:49:
je kan ook ipv een monitor een QOS (Quality Of Service) opzetten daarmee kan je bv gamen meer voorrang geven op down/uploads en je kan surven ook lekker acceptabel
1) gamen
2) telnet ssh
3) http verkeer
4) streaming media
dan heeft iedereen er last van en iedereen plezier .. als die gast dan gaat zeiken .. dan zeikt hij over trage verbindingen.. en dan kan jij zeggen .. ja maar ik heb een ping van 10ms dus hoezo traag ?
Gezocht!
Router
Je moet em toch kunnen dwingen NIET rechtstreekt op i-net te gaan zitten... Desnoods zonder dattie het door heeft.... UTP kabeltje vastlijmen ofzoThe Dolf schreef op 27 March 2003 @ 15:51:
[...]
Meneer de nerd is rechtstreeks aangesloten op internet. Lijkt me niet dat je QoS aan kunt zetten als ie niet in het netwerk opgenomen is.
Als het een echte computernerd is zit hij waarschijnlijk in dit forum undercover mee te luisteren
Failure is nothing compared to regret
Verwijderd
Pleur daarom ook die linuxbak rechtstreeks aan de kabel van de provider en met een tweede netwerkkaart aan een hub / switch waar iedereen op kan inprikken...!Meneer de nerd is rechtstreeks aangesloten op internet. Lijkt me niet dat je QoS aan kunt zetten als ie niet in het netwerk opgenomen is.
iptables met tc (... / QOS dus
Verwijderd
simpelste oplossing... hub pas NA de linuxbak aansluiten...
gewoon heel het huis op die bak dus 
kun je ook prima monitoren
kun je ook prima monitoren
Verwijderd
kan het zijn dat dioe nerd misschien zelf ook kazaa of eMule gebruikt? Mogeijk is de oplossing dan dat hij zijn upload limiet in EMule eens wat lager instelt! Lijkt me redelijk simpel. Als ik in eMule mijn upload ongelimiteerd laat staan dan gaat m'n ping ook naar 1500ms toe.
Ook leuk: neem een manageble switch en block de nerd op MAC adres
Kijken wanneer ie komt aankloppen
(hij kijken --> kabel erin, alles ok, werkt niet?) whahaha
Kijken wanneer ie komt aankloppen
(hij kijken --> kabel erin, alles ok, werkt niet?) whahaha
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Ik kan niet wachten op het volgende seizoen: Confrontatie van de Nerd. Als je hem confronteerd neem je webcam en zend het live uit!
Echt prachtig dit. Wat een cliffhanger.
Echt prachtig dit. Wat een cliffhanger.
Misschien is die hebberige huisgenoot wel een tweaker en zit hij hier in dit topic alles lekker mee te lezen en weet hij dalijk precies hoe hij alles moet omzeilen
He huisnerd we hebben je wel door!!
Thuis draaien wij met 3 personen op 1 lijntje en we hebben bijna nooit last van elkaar als iemand aan het downe is en de andere wilt gamen zet degene de download gewoon uit .
de key tot het oplossen van dit probleem is dus comunicatie,laat de "Huisnerd" daar nu niet zo goed in zijn
Thuis draaien wij met 3 personen op 1 lijntje en we hebben bijna nooit last van elkaar als iemand aan het downe is en de andere wilt gamen zet degene de download gewoon uit .
de key tot het oplossen van dit probleem is dus comunicatie,laat de "Huisnerd" daar nu niet zo goed in zijn
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
En dat er al is vastgesteld dat hij de oorzaak is en dus geconfronteerd wordt. Aangezien hij mensenschuw is zal hij het wel uit zijn hoofd laten de verbinding te verkl*ten anders wordt hij weer geconfronteerd.weppe schreef op 27 March 2003 @ 16:20:
Misschien is die hebberige huisgenoot wel een tweaker en zit hij hier in dit topic alles lekker mee te lezen en weet hij dalijk precies hoe hij alles moet omzeilen![]()
![]()
Verwijderd
post anders het meel adres van die nerd hier, dan meelen we hem even en vragen we het vriendelijk! Een soort digitale handtekeningen actie zeg maar.
Met alle 40000Gotters die nu online zijn zekerVerwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 16:28:
post anders het meel adres van die nerd hier, dan meelen we hem even en vragen we het vriendelijk! Een soort digitale handtekeningen actie zeg maar.
[edit]
En nu idols voorbij is is dit een goeie vervanger natuurlijk
of
"Veronica wederom geflopt, onbekende soap hield nederland aan de pc gekluisterd"
[edit2 ]
Maar er moet toch met die jongen te praten zijn... Hoe zitten jullie daar dan?
Ik stel me nu een kamer voor die altijd half schemerend is, stinkt naar het zweet van die gozer die nooit douchet maar altijd met een grote smerige bril achter z'n computertjes zit om pr0n binnen te halen en weer te verspreiden...
Wat de bril & de porno betreft herken ik mezelf hier wel in
[ Voor 56% gewijzigd door Scatman_II op 27-03-2003 16:39 ]
kunnen we het misschien centraal houden?
onzin posten doe je maar in de HK of op Fok oid
lol (GNSN Goede Nerds Slechte Nerds). Morgen weer allemaal kijken!!!
Ja maar dan krijg je ook mensen die hem gaan bomb-mailen, en dan heeft hij ook een rede om te zeuren, en dat is nou juist niet te bedoeling.
Je kan het het beste sociaal oplossen, door gewoon een keer eten voor 10 man te maken ipv 11 en als ie dan gaat zeiken zeg je gewoon dat hij jullie het i-net wegneemt, en dat jullie hem het eten wegnemen. Kijken wat ie belangrijker vind.
Je kan het het beste sociaal oplossen, door gewoon een keer eten voor 10 man te maken ipv 11 en als ie dan gaat zeiken zeg je gewoon dat hij jullie het i-net wegneemt, en dat jullie hem het eten wegnemen. Kijken wat ie belangrijker vind.
De download van campusnet hier is nogal hoog - ik haal regelmatig de 700 kb/sec. Als iemand bestanden download, heb ik daar weinig of geen last van. Het is echt het uploaden wat het probleem is. Ik heb er met mijn huisgenoten over gepraat, en die zijn het allemaal met me eens, dus we gaan hem er nu eens op aan spreken, en als hij door wilt gaan met zijn warez, porno of kazaa bezigheden, hij maar zijn eigen verbinding regelt.
Eten wegnemen komt een beetje kinderachtig over lijkt metdehoog schreef op 27 March 2003 @ 16:40:
Ja maar dan krijg je ook mensen die hem gaan bomb-mailen, en dan heeft hij ook een rede om te zeuren, en dat is nou juist niet te bedoeling.
Wat ik dus niet begrijp is dat je [topicstarter dus :)]met die gozer eet, in hetzelfde huis zit, [toch?] en dat die gast gewoon colleges volgt zonder dat iemand ooit met em praat
Dat kan toch niet
[ Voor 10% gewijzigd door Scatman_II op 27-03-2003 16:42 ]
als ik het zo hoor eet hij al apart (of niet
)
hij is niet voor niks de huisnerd he.......
gemiddeld toch wel vaak tegen de 600 kb/s
maar uploaden ging eerst ook lekker met 60 kb/s maar dat hebben ze moeten limiteren naar 16 kb/s door zulke nerds als die huisnerd van jou die 24 uur per dag zaten te uploaden
btw mn pc hier @ werk is plotseling ERG traag, zou de nerd ons allemaal aan het h4x0ren zijn ofzo
hij is niet voor niks de huisnerd he.......
ik zit thuis ook op campusnet en downloaden gaat idd erg lekkerMas- schreef op 27 March 2003 @ 16:41:
De download van campusnet hier is nogal hoog - ik haal regelmatig de 700 kb/sec. Als iemand bestanden download, heb ik daar weinig of geen last van. Het is echt het uploaden wat het probleem is. Ik heb er met mijn huisgenoten over gepraat, en die zijn het allemaal met me eens, dus we gaan hem er nu eens op aan spreken, en als hij door wilt gaan met zijn warez, porno of kazaa bezigheden, hij maar zijn eigen verbinding regelt.
gemiddeld toch wel vaak tegen de 600 kb/s
maar uploaden ging eerst ook lekker met 60 kb/s maar dat hebben ze moeten limiteren naar 16 kb/s door zulke nerds als die huisnerd van jou die 24 uur per dag zaten te uploaden
btw mn pc hier @ werk is plotseling ERG traag, zou de nerd ons allemaal aan het h4x0ren zijn ofzo
[ Voor 84% gewijzigd door Noedelsupke op 27-03-2003 16:48 ]
PIII 800@804 Mhz
Als hij nu echt zo een nerd is zoals gezegd wordt dan eet die achter zijn pctdehoog schreef op 27 March 2003 @ 16:40:
-Te huur
Wij hebben hier een policy:
Als je een connectie open hebt die meer dan 5 KB heeft gebruikt, dan word die geblokt zodra je meer dan 5 keer zoveel upload als dat je download. Uiteraard geldt dit niet voor mail/ftp/ssh/etc.
deze policy wordt gehandhaafd door een zelfgeschreven (linux) programmaatje, die ik nog een keer moet releasen ofzo. Want zo te horen hebben wel meerdere mensen problemen hiermee.
Als je een connectie open hebt die meer dan 5 KB heeft gebruikt, dan word die geblokt zodra je meer dan 5 keer zoveel upload als dat je download. Uiteraard geldt dit niet voor mail/ftp/ssh/etc.
deze policy wordt gehandhaafd door een zelfgeschreven (linux) programmaatje, die ik nog een keer moet releasen ofzo. Want zo te horen hebben wel meerdere mensen problemen hiermee.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Wat heb je er aan als het niet met ftp werkt?Wirf schreef op 27 March 2003 @ 16:53:
Wij hebben hier een policy:
Gezocht!
Router
Nee, ik eet niet met hem. We hebben (op vrijwillge basis) een eet-schema. Maar ook de mensen die niet mee eten (we hebben bijv. een vegetarier in huis), koken tegelijk en eten dus wel tegelijk. Niet iedereeen praat evenveel met elkaar, maar er is iig sprake van communicatie. De 'nerd' in casu woont al ongeveer een jaar hier in huis, en bijna niemand weet wat hij nou eigenlijk studeert. Hij communiceert gewoon niet. Er valt geen gesprek te voeren (als je hem al toevallig in de keuken weet te betrappen).
even aanspreken over het eten (of hij mee eet, voorkeuren)Mas- schreef op 27 maart 2003 @ 17:03:
Nee, ik eet niet met hem. We hebben (op vrijwillge basis) een eet-schema. Maar ook de mensen die niet mee eten (we hebben bijv. een vegetarier in huis), koken tegelijk en eten dus wel tegelijk. Niet iedereeen praat evenveel met elkaar, maar er is iig sprake van communicatie. De 'nerd' in casu woont al ongeveer een jaar hier in huis, en bijna niemand weet wat hij nou eigenlijk studeert. Hij communiceert gewoon niet. Er valt geen gesprek te voeren (als je hem al toevallig in de keuken weet te betrappen).
en vragen wat hij nou studeert
Burp
alle Kazaa/Emule/etc.etc.etc. word wel gewoon geblokt
en natuurlijk kan ik het wel zo maken dat ftp wel geblokt word (maar ftp word bij ons alleen legaal gebruikt)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
tja erhm ... allemaal wel leuk en aardig maar
1) spreek die gasten allemaal aan ... het kan ook een andere onbenul zijn..
2) monitoren is zielig .. dan krijg je gezever dat de monitoring niet voldoet en dit en dat .. bla bla bla ..
3) QOS is best 4 all, omdat je gewoon in 1 keer voor iedereen het gewenste resultaat hebt ...
4) sluit idd die linux bak direct op de lijn aan en de rest daarachter op het interne lan kan je ook nog eens goed gamen ...
en die gast narren ... sjees wel beetje ziek hoor .. FUP de 1 doet wat meer dan de ander .. so wat ? spreek dan met elkaar af bv snachts of tijdens bepaalde uren van bepaalde internet diensten gebruik te maken (bv download utils enzo)
zorg dat je er m.a.w allemaal lol van krijgt ipv aan elkaar ergeren .. (vandaar ook weer QOS)
2) monitoren is zielig .. dan krijg je gezever dat de monitoring niet voldoet en dit en dat .. bla bla bla ..
3) QOS is best 4 all, omdat je gewoon in 1 keer voor iedereen het gewenste resultaat hebt ...
4) sluit idd die linux bak direct op de lijn aan en de rest daarachter op het interne lan kan je ook nog eens goed gamen ...
en die gast narren ... sjees wel beetje ziek hoor .. FUP de 1 doet wat meer dan de ander .. so wat ? spreek dan met elkaar af bv snachts of tijdens bepaalde uren van bepaalde internet diensten gebruik te maken (bv download utils enzo)
zorg dat je er m.a.w allemaal lol van krijgt ipv aan elkaar ergeren .. (vandaar ook weer QOS)
Tja vanalles
Mwoah 'tis wel de meest sociale oplossing maar.vso schreef op 27 March 2003 @ 17:32:
tja erhm ... allemaal wel leuk en aardig maar
-tijdens de download-periode van student nr.1 schiet de ping omhoog terwijl student nr.1 gewoon aan het MSN'en en/of internetten is.
Student nr.1 krijgt op z'n donder van de rest en blijkt dit niet te zijn want onze Huis-Tuin en Keuken nerd loopt z'n porno en warez de up-loaden.
erg sociaal effect krijg je dan niet want je gaat echt niet eerst op de monitor kijken wie het heeft gedaan.
Burp
Hmm, t'is inderdaad wel logisch om dan af te spreken bv niet te down en uploaden tussen zegmaar 6 en 12 'savonds ofzow...
Of bv alleen na 12h tot 7h ofzo...
In 7 uur kun je met 700kb/s toch best wat binnentrekken...
En laatem dan ook lekker uploaden 'snachts.. moet toch wel te regelen zijn
[Ok, ik heb geen HK acces, maar ik krijg zo langzamerhand wel weer erg de behoefte om PIIICS te gaan roepen
]
Of bv alleen na 12h tot 7h ofzo...
In 7 uur kun je met 700kb/s toch best wat binnentrekken...
En laatem dan ook lekker uploaden 'snachts.. moet toch wel te regelen zijn
[Ok, ik heb geen HK acces, maar ik krijg zo langzamerhand wel weer erg de behoefte om PIIICS te gaan roepen
[ Voor 4% gewijzigd door Scatman_II op 27-03-2003 17:42 ]
Scatman_II schreef op 27 March 2003 @ 17:42:
[Ok, ik heb geen HK acces, maar ik krijg zo langzamerhand wel weer erg de behoefte om PIIICS te gaan roepen]
offtopic:
dat is nu juist iets wat in HK2.0 zoveel mogelijk vermeden wordt
Je zegt dat hij zit te uploaden, maar kan het niet gewoon zo zijn dat hij een ftp server draait. Als iemand bij hem download is dat inmiddels upload verkeer voor jullie verbinding.
Verwijderd
dat is tog hetzelfde, hij gebruikt dan alle upload, en hij kan dan ook gewoon die ftp server uitzettenmlevd schreef op 27 March 2003 @ 17:49:
Je zegt dat hij zit te uploaden, maar kan het niet gewoon zo zijn dat hij een ftp server draait. Als iemand bij hem download is dat inmiddels upload verkeer voor jullie verbinding.
Verwijderd
Wat doe jij opgefokt zeg.Erkens schreef op 27 maart 2003 @ 16:36:
[...]
kunnen we het misschien centraal houden?
onzin posten doe je maar in de HK of op Fok oid
Het was een leuk draadje
Waarschijnlijk 1 van de redenen waarom ik er niet 1 mag...aardbeix15 schreef op 27 maart 2003 @ 17:44:
[...]
offtopic:
Dat afspreken wanneer te up en downloaden is precies ook wat ik voor ogen had, maar het feit dat deze nerd gewoon niet met je praat, maakt dit onmogelijk.
Verwijderd
Hey dude save your self the trouble
en instaleer dit op je linux bak
http://cebu.mozcom.com/riker/iptraf/
dan kan je per address in je netwerk zien wat zijn out/input is
have fun
have fun
zoals al meerdere malen gemeld moet onze HH dan wel ook via de Linux-bak geconnected zijn met de ISP en niet direct via de HUB naast de Linux-bak.Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 18:04:
Hey dude save your self the trouble
have fun
Maar goed je kan hem natuurlijk gewoon overschakelen op die bak zonder iets te melden, dan kan je zijn traffic gaan monitoren en met die gegevens kan je hem pakken. Alhoewel ik je screenshot waar je pingt met en zonder hem op de Hub al bewijsvoering genoeg, hij moet gewoon stoppen met het abusen van jullie lijn.
Hub + NIC in promiscuous mode = al het netwerk verkeer kunnen afluisteren op de hubaardbeix15 schreef op 27 March 2003 @ 18:08:
[...]
zoals al meerdere malen gemeld moet onze HH dan wel ook via de Linux-bak geconnected zijn met de ISP en niet direct via de HUB naast de Linux-bak.
Maar goed je kan hem natuurlijk gewoon overschakelen op die bak zonder iets te melden, dan kan je zijn traffic gaan monitoren en met die gegevens kan je hem pakken. Alhoewel ik je screenshot waar je pingt met en zonder hem op de Hub al bewijsvoering genoeg, hij moet gewoon stoppen met het abusen van jullie lijn.
Ik zou echt eens een keer met z'n allen (of iig alleen de mensen die meebetalan aan de verbinding) een vergadering/overleg houden (dus ook met hem erbij). Jullie zijn allemaal volwassen neem ik aan en door kabels doorknippen/verbinding verbreken/blocken word de situatie alleen maar erger en wordt het probleem niet opgelost
Spreek een datum/tijd af, en leg alle mogelijke oplossingen op een rij.
bijv. iedereen via een soort load balancer die per ip de upload beperkt/verdeelt, tijden afspreken van upload enz enz. het staat in dit topic vol met suggesties.
Krijgen jullie geen medewerking van hem dan kunnen jullie hem alsnog afsluiten, en het bedrag dat betaalt wordt voor het internet weer eerlijk verdelen over de deelnemers.
[ Voor 6% gewijzigd door Leon op 27-03-2003 18:55 ]
Eeuwige n00b
<flauw mode>
Maak net als een eetrooster een internet rooster
</ flauw mode>
Maar inderdaad, bespreek het eens met de rest tijdens het eten ofzo. En als hij dan niet mee eet, hang dan ergens een brief op oid. (misschien hebben jullie ook wel een deur met krijtbordenverf erop.. zoals hier)
Maak net als een eetrooster een internet rooster
</ flauw mode>
Maar inderdaad, bespreek het eens met de rest tijdens het eten ofzo. En als hij dan niet mee eet, hang dan ergens een brief op oid. (misschien hebben jullie ook wel een deur met krijtbordenverf erop.. zoals hier)
Hey even alles lezen want alles komt nu meer dan 1x voorbij.
Dat brengt het niveau omlaag en voordat je het weet ziet een moderator er geen heil meer in en zet er een slotje op met het bericht "Dit topic word vervuild met te veel off-topicgezemel. Probeer het opnieuw maar laat de dubbelposts en off-topic posts achterwege"
De opties voor dit moment zijn:
-Verklikken aan Brein/BSA
-Afsluiten en hem z'n eigen i-net connectie laten verzorgen
-Hem confronteren en hem de keuze geven:je stopt met illegale en snelheid verziekende praktijken of warez,porno en FTP-servers aan laten staan en toegang tot het i-net weigeren en hem z'n eigen ISP laten zoeken
-Een I-net rooster maken met de gevolgen van dien (zie eerdere post).
-Bellen naar ISP
Dat brengt het niveau omlaag en voordat je het weet ziet een moderator er geen heil meer in en zet er een slotje op met het bericht "Dit topic word vervuild met te veel off-topicgezemel. Probeer het opnieuw maar laat de dubbelposts en off-topic posts achterwege"
-Hem confronteren en hem de keuze geven:je stopt met illegale en snelheid verziekende praktijken of warez,porno en FTP-servers aan laten staan en toegang tot het i-net weigeren en hem z'n eigen ISP laten zoeken
-Bellen naar ISP
[ Voor 7% gewijzigd door supreme tweaker op 27-03-2003 19:18 . Reden: Op verzoek van The Dolf ]
Burp
Niet echt compleet.da-dude schreef op 27 March 2003 @ 18:56:
Hey even alles lezen want alles komt nu meer dan 1x voorbij.
- bellen naar ISP
Want je weet niet of het met internet te maken heeft.
Gezocht!
Router
Je kan toch ook vragen als je last van hoge pings hebt, of hij er meer van weet? Zo ja, vraag als hij zijn upload kan beperken mbv Leechftp ofzo. Hij maakt natuurlijk wel uit van een gezelschap..
hij is vrijwillig het buitenbeentje zoals eerder beschreven dus of de of hij wel bij het gezelschap hoort.... (theoretisch wel praktisch niet)Brazza schreef op 27 March 2003 @ 19:41:
Je kan toch ook vragen als je last van hoge pings hebt, of hij er meer van weet? Zo ja, vraag als hij zijn upload kan beperken mbv Leechftp ofzo. Hij maakt natuurlijk wel uit van een gezelschap..
Burp
En als hij bereid is mee te werken vraag hem dan of hij een upload controller wil installeren die zijn eigen upload beperkt. Ik heb er wel eentje gevonden, maar daar moet het lieve bedragje van $49,95 voor neergeteld worden: Bandwidth Controller. Ik heb nog geen freeware alternatief gevonden. Als hij niet wil meewerken, pleur hem dan op de Linux Server met 8KB's Upload/ Download. Kan hij zien wat veel modemers (waaronder ik) moeten lijden
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
En wat is daar mis mee?Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 15:10:
kende zelfs een gozer die elke halve minuut een screenshot ontving van de pc van zijn vriendin
ik zou gewoon RUSTIG met je screenshot naar hem toe gaan aankloppen het hele probleem desnoods nogmaals uitleggen. en hem dan 2 keuzes geven:
- hij houd er mee op
- hij moet zijn eigen inet verbinding maar verzorgen
maar ach deze oplossignen wist je al lang
- hij houd er mee op
- hij moet zijn eigen inet verbinding maar verzorgen
maar ach deze oplossignen wist je al lang
Dit topic is gesloten.
![]()