Toon posts:

[Maxtor]HDD kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

sinds 1-2 weken geleden merk ik erg trage performance van mijn hardeschijf (vooral in games)
af en toe hoor je gewoon een KLAK (soort schakel dat omgehaald word, zo klinkt het)dan staat het ff 7 sec vast dan loopt ie weer (in een spel neestal bij bijv Generals, BF1942 enz)
en in windows (XP) dan hangt ie ook vaak (Niet zo dat ik moet rebooten maar ong 10 sec en dan KLAK en daar weer verder :? )

ikzelf baal hier vreselijk van want ik heb de pc nog niet eens 2 maanden!
en de powermax geeft error R03 en UK0e02 (betekent REPLACE DRIVE(opgezocht))

en als ik de pc aanzet bij een koude start (dus aanzetten na ong 4 uur uit gestaan te hebben of langer) dan doet ie voor 4 min erg rare geluiden maken van een soort gekraak of gegrom :?

ik heb een Maxtor 80 GB 6L080J4

ik hoop dat iemand me wat tips kan geven hoe ik deze zou kunnen inruilen bij de winkel, hoe ik alles kan bewijzen, (alleen powermax al?) want in windows doet ie et soms 2 uur goed dan weer niet (ook in games) (geen zin om 2 uur "proberen" te bewijzen)

ik hoop dat iemand me kan helpen

Hartelijk dank

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 23:39 ]

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Kun je niet gewoon met een printje van dat powermax + foutcode naar de winkel gaan en een nieuwe vragen :?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
ErHa schreef op 26 maart 2003 @ 23:40:
Kun je niet gewoon met een printje van dat powermax + foutcode naar de winkel gaan en een nieuwe vragen :?
ik zou niet weten hoe ik een printje kan maken in DOS, tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 23:41 ]

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Misschien ff een foto van je monitor gewoon maken? Dat moet toch wel lukken :)

--

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-03 21:16
Ik heb laatst eenzelfde verhaal gelezen over eenzelfde schijf. Ook dat was op GoT, zoek dus ff rond, en misschien vind je het antwoord daar wel tussen.

• ErHa

ErHa

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 23:41:
[...]

ik zou niet weten hoe ik een printje kan maken in DOS, tips?
heb je een digicam? :)

of probeer zoiets eens http://www.softlookup.com/author/auth2121.html
gevonden met google: zoeken naar printscreen in DOS

[ Voor 25% gewijzigd door ErHa op 26-03-2003 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal met m'n pa's digicam proberen,
en ik zal ook nog ff rondzoeken (al gedaan ook hoor btw)
en voor dat ik het vergeet ik heb ook al een low-level format gedaan heeft ook niks uitgehaald,

ok erha,

btw in sisoft sandra krijg ik 14000kb\sec transfer rate maar moet 25000kb\sec-30000kb\sec zijn toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 23:45 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 23:37:
ikzelf baal hier vreselijk van want ik heb de pc nog niet eens 2 maanden!
en de powermax geeft error R03 en UK0e02 (betekent REPLACE DRIVE(opgezocht))
[knip]
ik heb een Maxtor 80 GB 6L080J4
had ik ook, alleen bij mij was die meteen dood, 70gb aan data kwijt :'(
ik zou snel backups maken als ik jou was en die hd omruilen

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 26 March 2003 @ 23:45:
[...]

had ik ook, alleen bij mij was die meteen dood, 70gb aan data kwijt :'(
ik zou snel backups maken als ik jou was en die hd omruilen
tja hoe?
ik ben benieuwd wat voor bewijs ze nodig willen hebben,
ik heb nu al screenie met digicam van powermax (zal ik zo ff doen)
printje van sisoft sandra transfer test,
enne nog iets? :?

• ErHa

ErHa

Je kassabon!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 16:12
is dit zo'n diamonmaxplus 9. volgens mij is daar nl een hele slechte serie in gemaakt of is een hele slechte serie. Ik heb er ook al 1 kapot en heb van verschillende mensen gehoord dat hij kapot is.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
kevinp schreef op 26 March 2003 @ 23:48:
is dit zo'n diamonmaxplus 9. volgens mij is daar nl een hele slechte serie in gemaakt of is een hele slechte serie. Ik heb er ook al 1 kapot en heb van verschillende mensen gehoord dat hij kapot is.
DiamondMax Plus D740X

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Dos progsel, shift-Printscreen om een screenprint te maken (CTRL-P volgens mij ook)
En die klikken is een schijf die moeite heeft met lezen = vaak een dood gaande schijf.
Powermax gaf al problemen aan, dus gewoon naar de winkel en omruilen, anders RMA'tje (www.maxtor.com) invullen en opsturen die hap.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 16:12
ach een topic openen is ook wat, laat ik het dan maar hier vragen:

bij wie is z'n diamondmax plus 9 kapot gegaan. (ik ben vooral benieuwd naar de 80GB schijfen) ik heb nl het gevoel dat die erg veel kapot zijn gegaan.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Wegbrengen die drive! Die gaat overlijden en waarschijnlijk nog binnenkort ook. Heb hetzelfde probleem gehad,.. Af en toe hoor je idd die klink (van die schakelaar)

(Overigens: doe niet dezelfde actie als dat ik ook deed: ik had een oude drive en een nieuwe drive, mijn conclusie: die oude zal wel kapot aan het gaan zijn, niet de nieuwe. Dus ik move(niet copy) alles van oud naar nieuw,.. en toen ging nieuw kapot :( !!! )

Heb jij ook boot problemen bij een koud systeem?

Die van mij weigerde koud soms op te starten,.. beetje vaag geluid uit kast, een paar keer er op slaan (niet te hard natuurlijk :) ) en dan hoorde ik de hd beginnen met ronddraaien.

Verder moet je idd met een digicam ff een shotje maken, had ik ook gedaan en gewoon meegenomen. Drive opgestuurd en weer een nieuwe voor terug gekregen. Het zit overigens niet alleen in die 9 serie,.. die van mij was een 5 dacht ik..

Richard

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 00:00 ]

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Een PowerMax error-code is inderdaad al reden om hem te kunnen omruilen, je hoeft alleen die code op te schrijven. Print out kan, maar is neit echt nodig.

Als je de data wilt bewaren, kun je rechtstreeks via Maxtor garantie claimen middels een Advanced RMA (je moet dan wel over een credit card beschikken). Je krijgt dan eerst een nieuwe schijf en je kunt dan de oude terugsturen binnen 30 dagen, dus ruim de tijd om data over te zetten. De creditcard gaan ze pas chargen als je 'vergeet' die drive op te sturen.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

kevinp schreef op 26 March 2003 @ 23:55:
ach een topic openen is ook wat, laat ik het dan maar hier vragen:

bij wie is z'n diamondmax plus 9 kapot gegaan. (ik ben vooral benieuwd naar de 80GB schijfen) ik heb nl het gevoel dat die erg veel kapot zijn gegaan.
Nou check deze es ff:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kasper.peters/80gigdood.gif

2 weken oud...en fikken dat ding niet normaal....

Ondertussen een nieuwe gekregen dus viel uiteindelijk wel mee gelukkig.

En ja het was een 80 gigger...

Verwijderd

Dude, ga gewoon terug met die hd. Laat hen ff hd test progje draaien eventueel en dan komen ze er zelf achter dattie niet lekker is :) Krijg je heus wel nieuwe :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 23:47:
[...]

tja hoe?
ik ben benieuwd wat voor bewijs ze nodig willen hebben,
ik heb nu al screenie met digicam van powermax (zal ik zo ff doen)
printje van sisoft sandra transfer test,
enne nog iets? :?
bij mij was de kassabon, en een mailtje waarin ik het probleem omschreef + de code's van powermax gaf voldoende ;)
"bewijs" heb je niet nodig, maxtor hd's zijn slecht :r (deze regel is tot stand gekomen na het verlies van belangrijke data) [generaliserend -1]

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 27-03-2003 06:46 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dude, zo'n topic is helemaal niet nodig geweest..

Dit had je allemaal ook in de OM FAQ kunnen terugvinden en/of zelf kunnen bedenken. Je kunt gewoon bij de winkel terecht en vertellen dat de HDD stuk is. Een zichzelf respecterend winkel zal de HDD heus wel even voor jou testen. Je krijgt dan (later) een nieuwe mee. Geen vuiltje aan de lucht..

Mochten ze in de winkel moeilijk doen (dan moet je maar eens uitkijken voor een andere vaste hardwaretoko), dan kun je gewoon via www.maxtor.com de RMA formulier invullen en de HDD opsturen naar Maxtor. Kassabon is hierbij helemaal niet nodig. Binnen 2 à 3 weken krijg je een nieuwe HDD thuisgestuurd :)

/kansloos

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 27-03-2003 06:54 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.