[Win XP] Kan geen visuele styles meer gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik heb problemen met win xp ik kan niet meer visuele style bestanden van internet afplukken en deze gebruiken.

Ik ha gisteren wat gekloot met wat verschillende XP stijlen. En ik was vandaag heel dom |:( geweest omdat enkele stijlen niet meer van mijn pc af wilden heb ik de directory c:\windows\resources\themes\luna gedelete.

Dit scheen later een windows dir te zijn met de standaard themes van XP. Ik heb de standaard theme van XP weer terug. Maar ik kan nu geen themes meer van inter gebruiken.

Als ik bestanden met de extensie *.msstyles dubbelklik zie ik nu gewoon alleen de standaard xp stijlen en het bestand wordt niet toe gevoegd.

Ook *.theme bestanden die verwijzen naar style bestand kan de style niet openen. Ik zie dan gewoon win classic style. Ik heb meerdere files uit geprobeerd en het ligt echt aan windows zelf.

Kent iemand het probleem en weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem??? Graag want de Windows zilver style begint mij ook wel te vervelen

Alvast bedankt _/-\o_

W3designer.nl

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je al een repair geprobeerd? Wellicht dat deze je oude theme weer corrigeert, doordat hij ziet er iets mis mee is. Als je uxtheme.dll hebt gebruikt om je thema aan te passen deze sowieso even opnieuw terugzetten natuurlijk. Misschien dat je dit sowieso kunt proberen. Zie ook de WOS-FAQ :).

Verwijderd

Ik zou als eerste uxthemepatcher ergens downloaden, en deze opnieuw installeren.

Het feit dat de standaard Windows XP themes het wel doen (dat klopt toch?), en andere themes het niet doen wijst in de richting van uxtheme.dll...

(toch niet SP1 geïnstalleerd onlangs?)

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Het werkt weer hoe magisch het mag zijn. Ik heb namelijk van http://www.tgtsoft.com de software Style XP gedownload. Ik dacht daar zitten styles bij in en die installeerd hij. Misschien repareerd hij ook iets aan WinXP en dat was het geval. Ik kan nu weer dubbel klikken op Styles en deze gebruiken.

Maar allemaal in ieder gaval bedankt, sorry dat ik dit probleem poste als ik het al weer zo snel zelf heb kunnen oplossen! _/-\o_

W3designer.nl

Verwijderd

Was dus inderdaad uxtheme.dll (deze wordt door Style XP vervangen).