[xp] Live! digitale-IO-bracket niet herkent

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 17:18
Mijn Soundblaster Live! werkt niet volledig onder XP: de kaart werkt grotendeels, alleen de digitale line-in (SP-DIF) wordt niet herkent. Dwz, deze ingang is niet zichtbaar in de mixer. Hierdoor kan ik hier ook niet van opnemen. Onder Win98 was deze ingang wel zichtbaar in de mixer.

De digitale line-out werkt wel gewoon, hoewel deze niet los in de mixer is in te stellen.

Het gaat om een Soundblaster Live! met een losse digitale add-on.

[ Voor 107% gewijzigd door pmeter op 29-03-2003 16:41 ]

• pmeter
Ik heb dus een Creative Soundblaster Live 5.1bulk. Daaraan vast heb ik een Digitale add-on-kaart van Hoontech die voor de Live is gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.hoontech.nl/pics/sbdbiii.jpg

Nu met XP heb ik een probleem: In de mixer is de sp-dif niet als ingang zichtbaar. Je kunt het volume voor de sp-dif-in niet instellen maar ook.... Ik kan de sp-dif niet als opname bron selecteren. En dit is nu juist wat ik wil... :'(

In Windows98 en 2000 werkte dit wel goed: de sp-dif was in de mixer wel zichtbaar.

Drivers geprobeerd:
-bijgeleverde driver-cd: loopt vast
-nieuwste gedownloade driver-pack: geen sp-dif
-Creative Driver cd (340MB download: geen sp-dif

Overig geprobeerd:
-In andere pc met Win98: werkt goed
-In andere pc met WinXP: geen sp-dif
-Ander PCI-slot: geen sp-dif
-Allerlei opties in de mixer helpen ook niet

Het lijkt dus een driver probleem. Veel specefiek te kiezen Live!-versies (digital, 5.1 ed) op de site leiden tot dezelfde file. Deze installatie-file kijkt m.i. zelf wat voor kaart je hebt. Mijn kaart wordt dus niet goed herkent?

Zou het komen doordat ik een digital-add-on kaart van een ander merk gebruik? In win98 werkte dit wel.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt! :)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
ga es naar de windows mixer en zoek eens in de menu's

en als je goed zoekt kom je der wel uit... dus tot straks :)

• pmeter
Ik heb gezocht en gekeken, maar kan niet iets vinden wat me verder helpt. Mocht je de cd-digitaal bedoelen, dat gaat niet werken. Dat is een andere ingang op de kaart. Niet degene die is aangesloten. Of toch wel??? :?

De Windows Mixer heeft overigens maar één menu waar je iets kunt, dat is opties>eigenschappen. En daar staat nix tussen waar ik wat aan heb...

Zou je iets specefieker kunnen zijn? :)

[ Voor 38% gewijzigd door pmeter op 28-03-2003 18:46 ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

daar in dat menuutje zou je kunnen scrollen, en dan staat er bij mij toch echt sp/dif ingang....

Deze plek is te koop.

• pmeter
KeeZ schreef op 29 maart 2003 @ 12:11:
daar in dat menuutje zou je kunnen scrollen, en dan staat er bij mij toch echt sp/dif ingang....
Bij mij staat dat er dus niet. :(
Dat is juist het probleem waar ik dit topic voor opende. 8)7 :+ :+
In Win98 staat het er wel tussen. Met XP niet.

De vraag: wat doe ik om het er tussen te krijgen. Boven kijkende wat ik al geprobeerd heb. Vraagje: staat dit er ook tussen bij mensen die geen digital-add-on bezitten? Als dat zo is, weet ik namelijk zeker dat het niet ligt aan het feit dat ik een add-on van een ander merk er op heb zitten. Deze is welliswaar speciaal voor de SB-Live ontworpen, maar toch...

Zijn er hier mensen bakvol goede tips :P ??? :?

• pmeter
Piepklein schopje... ;)

Zijn er op maandag wellicht mensen die een Live! hebben en hun sp/dif na wat rommelen aan de praat hebben gekregen?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
heb je al gekeken op de sites van de hardwarefabrikanten

tis dat ik geen tijd heb om je te helpen met linkjes enzo, maar meestal kan je daar ook enorm veel vinden

Verwijderd

Installeer hem eens als Platinum, of edit de INF zodat hij automatisch als Platinum herkend word.

Bij mijn Live Value was dat de oplossing om zowel m'n digital I/O bracket alsmede m'n livedrive werkend te krijgen...

Verwijderd

Met loopt vast, bedoel je daarmee dat de driver installatie begint te zeuren, of dat je PC vastloopt ? Bij het eerste kun je de /w switch gebruiken bij het opstarten van de driver installatie.

• pmeter
/w werkt helaas niet... het installatie proggie loopt nog steeds vast. Wat zou /w moeten doen?
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 18:59:
Installeer hem eens als Platinum, of edit de INF zodat hij automatisch als Platinum herkend word.
Bij mijn Live Value was dat de oplossing om zowel m'n digital I/O bracket alsmede m'n livedrive werkend te krijgen...
Ik ga het proberen!

Ik probeer zowel de normale drivers als de speciaal hiervoor aangepaste drivers.

Dat met die INF klinkt goed!!! Ik zoek iid iets om het handmatig te doen. Welke INF? En wat moet ik aanpassen?

[ Voor 104% gewijzigd door pmeter op 01-04-2003 13:42 ]

• pmeter
Het werkt!!!

Hoe ik het gedaan heb weet ik niet. Ik heb de audigy drivers geinstalleerd, het mislukte, want ik heb nu toch Live! drivers, maar toch werkt het :?

Om de Audigy drivers te installeren moest ik ene "wdma10k1.inf" deleten en dan ene "ctzapxx.exe opstarten. Ok klikken en klaar, drivers geinstalleerd. Daarna begon XP opeens "nieuwe hardware te vinden". Jawel, een Live! Ik dacht dus dat de boel mislukt was.

Maar... het werkt! Mijn sp/dif in is beschikbaar!!!
De vraag: welke drivers draai ik nu? Er staat bij Live: 26-6-2002......5.1.2603.0.......Creative SB Live! Series WDM.

Wat draai ik nu? Dezelfde drivers die eerst niet werkten, of toch de nieuwe?

Hoe kunnen de niet werkende drivers nu wel werken?
:? :? :? :? :?

[ Voor 65% gewijzigd door pmeter op 01-04-2003 17:25 ]

Pagina: 1