Toon posts:

van SBLive naar Audigy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam deze link tegen in de videokaarten forum
http://www3.telus.net/henryho/sblive2audigy/

dit zijn zogenaamde drivers die je sblive naar audigy om moeten toveren.
Is dit waar? heeft iemand het al geprobeerd?

post hier je ervaringen

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

kan nooit zo goed als audigy worden... is gewoon een geheel andere kaart.. maar ben nog wel benieuwd of de kwaliteit echt merkbaar vooruit gaat.. kan je hem zelf niet testen ?

4015Wp west (Dordrecht)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Dit lijkt me sterk, volgensmij is de Audigy hardware matig anders dan de SBLive dus kan hij zoiezo niet die taken overnemen. Ik kijk het even aan, ik ga er niet aan kloten.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Er staat ook bij dat niet alles beter wordt
24-bit high-resolution record & playback (hardware limitation)
EAX ADVANCED HD
Enhanced sound quality
Enhanced dynamic range
Ability to use Creative MEDIASOURCE
EAX ADVANCED HD-enhanced Music Playback
High Quality CD Ripping (up to 320kbps for MP3 and 160kbps for WMA)
Personalized audio and MP3 CD Burning
and much more... (except DVDAudio, Diagnose and SpkCal)

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Waarom zouden er nog dingen verbeterd kunnen worden?? Als het nog beter kon worden had Creative dat toch wel zelf gedaan?

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

marketing technisch was het vast veel interresanter om een live niet meer de functionaliteit van een audigy te geven....

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Daar lopen twee grote topics over. En hier kun je een kant en klaar driverpack downloaden om van Live/Audigy naar Audigy2 (qua drivers :P he) te gaan.

Audigy 2 drivers versie 5.12.1.323 op een Audigy 1
De Audigy2 drivers zijn compatible met Audigy1 !

Verwijderd

Ik heb dat hier gedaan met een audigy 1 die nu dus op audigy 2 drivers loopt, maarja als je een search had gedaan, wat MOET volgens de policy enzo had je die topics hierboven wel gevonden :Z

Verwijderd

Ja maaaarrrrrrr, die topics gaan over een audigy 1 als audigy 2 laten draaien/drivers gebruiken.
Dit gaat over een SBLive! als audigy (1/2) laten draaien, dat is volgens mij een wezenlijk verschil!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 18:59:
Ja maaaarrrrrrr, die topics gaan over een audigy 1 als audigy 2 laten draaien/drivers gebruiken.
Dit gaat over een SBLive! als audigy (1/2) laten draaien, dat is volgens mij een wezenlijk verschil!
geloof me; ik had een gelijkaardige thread opgestart.
zie Creative SBLive! naar Audigy mod/

In de 2 bestaande topics vind je alles terug dat je wilt weten :)

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 19:02 ]

Verwijderd

Woei :p kep net dat pakket van slamfm geinstalleerd :p maar dat geeft echt een lekkere boost aan je geluid.. kep een live! kaart en je merkt t verschil zeker weten! :) zeker aan te raden dus :)

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:52

pmeter

Poes!

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 19:41:
Woei :p kep net dat pakket van slamfm geinstalleerd :p maar dat geeft echt een lekkere boost aan je geluid.. kep een live! kaart en je merkt t verschil zeker weten! :) zeker aan te raden dus :)
Eh, maar is het geluid nog wel orgineel? Of zitten er "turbo"-filters overheen die het orgineel aantasten?

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
En dit werkt ook met een oude live!1024?

werkt het ook door gewoon de audigy2 drivers te installeren?

Catch a smile out there!

Verwijderd

pmeter schreef op 31 March 2003 @ 20:26:
[...]

Eh, maar is het geluid nog wel orgineel? Of zitten er "turbo"-filters overheen die het orgineel aantasten?
das waarschijnlijk door cmss, die in mijn persoonlijke mening het geluid meer vernuekt dan boost. Ik heb dit dus altijd uit, en dan klinkt het echt niet beter dan de normale audigy (dacht eerst anders). De ad-da converters worden echt niet beter/transparanter door een andere driver
En dit werkt ook met een oude live!1024?
als je de topic gelezen had dan had je gezien dat dat idd zo is :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 20:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 20:35:
[...]

das waarschijnlijk door cmss, die in mijn persoonlijke mening het geluid meer vernuekt dan boost. Ik heb dit dus altijd uit, en dan klinkt het echt niet beter dan de normale audigy (dacht eerst anders). De ad-da converters worden echt niet beter/transparanter door een andere driver

[...]

als je de topic gelezen had dan had je gezien dat dat idd zo is :)
Ik heb de Audigy2 drivers op me Audigy1 geinstalleerd en daarvoor op m'n Live! ik heb CMSS nooit aan want dat klinkt gewoon niet maar toch hoor ik verschil met de reguliere drivers voor beide kaarten. Zonder CMSS dus! Met de normale drivers is het geluid 'wolliger' en met de Audigy2 drivers is het geluid 'scherper'. Meer precisie. Tis klein verschil maar wel hoorbaar met goede headphopes/luidsprekers.

Verwijderd

Topicstarter
ik hem mijn sblive ook gefixed met die driver van slamfm en ik moet zeggen dat je wel degelijk verschil hoort. Het geluid is sherper, gedetailleerder en helderder.
Dus ik raad het iedereen aan met een sblive, een noodzakelijke upgrade.

• pmeter

pmeter

Poes!

Vraagje:
Deze upgrade werd mij aangeraden omdat mijn Digitale-in (sp/dif) niet beschikbaar was als opnamebron. In W98 wel, in XP niet. Met alle downloadbare drivers was dit het geval.

Om de Audigy drivers te installeren moest ik ene "wdma10k1.inf" deleten en dan ene "ctzapxx.exe opstarten. Ok klikken en klaar, drivers geinstalleerd. Daarna begon XP opeens "nieuwe hardware te vinden". Jawel, een Live! Ik dacht dus dat de boel mislukt was.

Maar... het werkt! Mijn sp/dif in is beschikbaar!!!
De vraag: welke drivers draai ik nu? Er staat bij Live: 26-6-2002......5.1.2603.0.......Creative SB Live! Series WDM.

Wat draai ik nu? Dezelfde drivers die eerst niet werkten, of toch de nieuwe?

Hoe kunnen de niet werkende drivers nu wel werken?
:? :? :? :? :?

Verwijderd

Je moet alles eraf gooien, dus de drivers en de software! daarna rebooten, als Windows nieuwe hardware vindt moet je dat allemaal annuleren!! daarna de audigy2 drivers installeren met ctzapxx.exe daarna weer rebooten en de audigy2 driver update installeren (laatste versie) ook met ctzapxx.exe en dan weer robooten.
Als laatste moet je dan nog even AudioHQ en Surround Mixer installeren.
AUDIGY2 DRIVERS + CORE APPLICATIONS README
==========================================
READ CAREFULLY OR THINGS MIGHT GO WRONG!!!

------------------------------------------
Package version: 1.0 [for Windows 2000/XP]
Driver verion: 5.12.1.324 [ctaud2k.sys]
Mixer verion: 2.00.29
AudioHQ version: 1.10.22
------------------------------------------

This package contains the Audigy2 drivers
plus updates and the core applications you
need to fully enjoy the capabilities of
your existing Live! or Audigy.

==========================================

INSTALLATION:

1. Uninstall all your existing Creative
drivers and software.
Make sure to Reboot!

2. Install retail drivers using
/Drivers/CTZAPXX.exe
Reboot again.

3. Update with latest drivers using
/DriversUpdates/CTZAPXX.exe
Reboot again.

4. Install Creative Surround Mixer using
/Surmix2/Setup.exe

5. Install Creative AudioHQ using
/AudioHQ/Setup.exe

Congratulations! You just upgraded your
Live!/Audigy card with the sound of an
Audigy2 card!
dat annuleren als Windows nieuwe hardware heeft gevonden staat niet in de readme maar moet je wel ff doen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 17:37:
Je moet alles eraf gooien, dus de drivers en de software! daarna rebooten, als Windows nieuwe hardware vindt moet je dat allemaal annuleren!! daarna de audigy2 drivers installeren met ctzapxx.exe daarna weer rebooten en de audigy2 driver update installeren (laatste versie) ook met ctzapxx.exe en dan weer robooten.
Als laatste moet je dan nog even AudioHQ en Surround Mixer installeren.

[...]

dat annuleren als Windows nieuwe hardware heeft gevonden staat niet in de readme maar moet je wel ff doen
Hoe doe je dat met XP dan? Want als die wat heeft gevonden zoals de sblive installeerd ie gewoon de drivers opnieuw zonder een venster of een melding of wat dan ook :{

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:41
Ik heb hem net geinstalleerd, het wertk perfect!! :)

DMaarten:
Je bent waarschijnlijk "wdma10k1.inf" vergeten te verwijderen uit: C:\Windows\inf

Verwijderd

Vraagje...Kan ik nog steeds mn LiveDrive gebruiken mert deze drivers? / heb een SBlive 5.1 Platinum

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 23:41
je kan ook die kx drivers instaleren toch.. die zijn ook beter als de gewone

• pmeter

pmeter

Poes!

DeXToR_122 schreef op 01 April 2003 @ 22:04:
Ik heb hem net geinstalleerd, het wertk perfect!! :)

DMaarten:
Je bent waarschijnlijk "wdma10k1.inf" vergeten te verwijderen uit: C:\Windows\inf
Ik heb die file gedelete, maar toch gaat XP automatisch de Live herkennen. Moet ik de wdma10k1.PNF ook weghalen?

Verder staan er bij apparaatbeheer nog wat dingen die ik niet weg kan halen:
-audocodecs
-legacy-audiostuurprogramma's
-legacy-videovastlegapparaten
-mediabeheerapparaten
-videocodecs

Vooral van die legacy-audiostuurprogramma's ben ik niet zeker of die mag blijven staan. Verwijderen is echter geen optie :? Ik kan alleen bijwerken, zoeken naar gewijzigde apparaten en eigenschappen. Kan deze van mij USB headset zijn?

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

pmeter schreef op 02 April 2003 @ 11:09:
[...]

Ik heb die file gedelete, maar toch gaat XP automatisch de Live herkennen. Moet ik de wdma10k1.PNF ook weghalen?

Verder staan er bij apparaatbeheer nog wat dingen die ik niet weg kan halen:
-audocodecs
-legacy-audiostuurprogramma's
-legacy-videovastlegapparaten
-mediabeheerapparaten
-videocodecs

Vooral van die legacy-audiostuurprogramma's ben ik niet zeker of die mag blijven staan. Verwijderen is echter geen optie :? Ik kan alleen bijwerken, zoeken naar gewijzigde apparaten en eigenschappen. Kan deze van mij USB headset zijn?
Bij mij begon ie hem ook automatisch te installeren, heb het nu als volgt gedaan:
WinXP z'n gang laten gaan, daarna eigenschappen -> stuurprogramma -> stuurprogramma bijwerken -> Zelf kiezen -> beetje bladeren door de drivers die je gedownload hebt, versie voor XP selecteren -> ok -> reboot -> nog een keer die CTZAPXX.EXE uitvoeren -> reboot -> drivers werken -> software audigy die je gedownload hebt installeren en het werkt (bij mij althans).

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
HenkieNL schreef op 02 April 2003 @ 14:42:
[...]

Bij mij begon ie hem ook automatisch te installeren, heb het nu als volgt gedaan:
WinXP z'n gang laten gaan, daarna eigenschappen -> stuurprogramma -> stuurprogramma bijwerken -> Zelf kiezen -> beetje bladeren door de drivers die je gedownload hebt, versie voor XP selecteren -> ok -> reboot -> nog een keer die CTZAPXX.EXE uitvoeren -> reboot -> drivers werken -> software audigy die je gedownload hebt installeren en het werkt (bij mij althans).
als er echt verchil te horen is, vindt ik de audigy2 maar een waardeloze kaart! :r
t'is toch niet te geloven dat een audigy 2 een gesoftware modde live uitvoering is :? :/

nee doe mij maar terratek!!

• pmeter

pmeter

Poes!

Dnc1n schreef op 02 April 2003 @ 16:11:
[...]
[off topic]
Oja fijn Terratec. Ik heb nog een Terratec DMX (dus niet de XFire) liggen. Fl.350,- en na Win98 kwam er geen enkele driver meer uit :'( De kaart werkte wel onder Win2000/XP, maar geen digitale in/out. En da's juist waar ik hem voor had.

Dus ik ben overgegaan naar Creative... En kijk, overal waar je kijkt wordt je doodgegooid met drivers, zelfs die van andere kaarten werken met die van jou :D
[/off topic]

[ Voor 4% gewijzigd door pmeter op 02-04-2003 18:06 ]

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:31

The_Duke

ho gek!

Dnc1n schreef op 02 April 2003 @ 16:11:
[...]

als er echt verchil te horen is, vindt ik de audigy2 maar een waardeloze kaart! :r
t'is toch niet te geloven dat een audigy 2 een gesoftware modde live uitvoering is :? :/

wat een bulllshit dit!!!!!!!!!!
een audigy is echt wel ff heel wa anders als een live...die chip is gewoon anders.
zelfs het verschil tussen een audigy 1 en 2 is nog groot.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Audigy -> Audigy2 is wel iets anders dan Live -> Audigy :)
Beetje rare kick dus.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Jaded schreef op 30 oktober 2003 @ 19:25:
Audigy -> Audigy2 is wel iets anders dan Live -> Audigy :)
Beetje rare kick dus.
en dan ook nog is na een half jaar ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

het is ook live naar audigy!
Pagina: 1