Toon posts:

[XP] Bij meerdere programma's loopt computer vast (dnetc?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Intel Pentium 4 2.4GHZ, nog maar een maand oud systeem, maar als ik een paar programma's tegelijk laat draaien, loopt hij bijna vast!! Dit kan toch niet voor zo'n systeem? Maar ik heb eens gekeken, en het programmatje : dnetc.exe neemt veel in van het systeem, maar weet iemand wat dit is? Is het van Windows zelf? Of is het spyware ofzoiets?

Alvast bedankt.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[google=dnetc.exe] al eens gedaan? distributed.net client is dat.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Dutch Power Cows en natuurlijk de link die blackd geeft :P.
Koetje dat op de achtergrond draait en gebruik maakt van je idle processes. Of het je probleem is van het vastlopen denk ik niet. Dus geef daar eens wat meer info over, je Windows-versie bijvoorbeeld. Wat staat er in je eventviewer?
Zie ook hier: Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?, staat hoe je het beste kunt troubleshooten :).

[ Voor 25% gewijzigd door Compubiter op 26-03-2003 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet gezocht, sorry, maar wat is distributed.net client dan? Iets van Windows? Ohja, ik heb twee internet verbindingen, 1 ADSL en 1 Netwerk.

Ik heb Windows XP

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 20:57 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je je processor misschien overclockt?
Dan kan dnet je pc laten crashen omdat het teveel van je processor vraagt....

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
distributed.net client is zeg maar een koetje dat begint met rekenen als je pc idle is. Dit zorgt ervoor dat je pc dus eigenlijk nooit idle is. Verder berekent het koetje een code.... maar denk dat daar anderen meer over kunnen zeggen ;)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, deze is NOG niet overclockt, mijn andere AMD Athlon XP1700+ is wel al overclockt. Maar ik ben nu eens alle programmatjes zoal msn en kazaa lite enzo een voor een en samen met elkaar aan het opstarte voor te zien wanneer hij traag gaat en wanneer niet.

Verwijderd

Doe zelf eens wat moeite om één en ander te weten te komen. Er zijn hier een aantal tips gegeven, aan jou nu de taak deze te proberen, en bij onduidelijkheid hier meer over proberen te vinden.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
maar die dnetc is er door iemand op gezet en je bent het zelf niet, wie laat je nog meer achter je pc?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 21:00:
Nee, deze is NOG niet overclockt, mijn andere AMD Athlon XP1700+ is wel al overclockt. Maar ik ben nu eens alle programmatjes zoal msn en kazaa lite enzo een voor een en samen met elkaar aan het opstarte voor te zien wanneer hij traag gaat en wanneer niet.
Kijk hier eens naar, in je logs staat namelijk precies welk programma problemen oplevert :). Heb je alle updates van Windows geinstalleerd? SP1 bijvoorbeeld?
En doe eens een virusscan bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Compubiter op 26-03-2003 21:03 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 15:14
Zoek eens op bestanden met de naam dnetc.*
Je moet dan ergens een ini file tegenkomen met hierin een email adres.
Aan de hand hiervan kun je misschien afleiden wie er met de PC aan het rotzooien is geweest. Dat wil zeggen, als je zelf niet toestemming hebt gegeven om die dnetc client te installeren.
Pagina: 1