dpc - client niet zelf geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:44
ik heb enkele maanden geleden een dpc client geinstalleerd en deze enkele weken geleden gede-installeerd (vraag niet waarom)

nu heb ik echter een 'spook' installatie van dpc op mijn pc staan, dit merkte ik doordat de load nog steeds 100% was door dnetc.exe

na even zoeken bleek dit bestand te staan in

C:\Program Files\Microsoft Hardware

en het e-mail adres waaronder hij werkte is
id=dpc_de@hotmail.com

verder blijkt uit een koelog.txt dat hij heel wat rc5 pakketjes heeft doorzocht

===
opvallend: de map waarin het geinstalleerd is 'microsoft hardware'
_________de hdd: met win2k is bij mij eigenlijk alles op de d schijft, incl windows zelf

weet iemand hoe ervoor gezorgd kan worden dat het gedane werk 'ongedaan' wordt dus dat dpc_de@hotmail.com niet de punten krijgt?
(ik heb zo het idee dat de installatie een keer via internet/ongemerkt is gebeurt kan het me haast niet voorstellen... maar deze CONFIGURATIE heb ik 100% zeker nooit zelf gemaakt)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 20:30
kijk vooral eens naar Tegenmaatregelen Kazaa - Koe vermomd als MSN Hack
YoMaN schreef op 10 juni 2002 @ 22:17:
REGEDIT4

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Distributed Computing Technologies, Inc.]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\Windows Update Files]

fix.reg hier downloaden
fix.bat hier downloaden

beide in bij elkaar zetten. fix.bat opstarten en hij verwijderd alles.

met dank aan Stephan202
of anders Ongewenst dnetc.exe of DPC member die trojan's verstuurd?

Heelaas bekend geval

[ Voor 55% gewijzigd door MarcyDarcy op 26-03-2003 18:28 ]

Verwijderd

En het originele topic, voor de volledigheid:

Tegenmaatregelen Kazaa - Koe vermomd als MSN Hack

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:01
Hey daar zijn we weer :+

Die MSN Hack is door veel mensen gedownload volgens mij :D

Helaas dat wij nooit die punten gebruikt hebben.

p.s. de ini-file van de client is zo ingesteld dat die alleen maar RC5-64 deed/doet en dus zijn wij dat nooit zelf geweest want wij zijn slimmer ;) Het is wel jammer wat anders waren er nog genoeg PC's voor ons aan het grazen bij OGR-25 waarschijnlijk (RC5-72 ken niet want daar is een nieuwe client voor nodig en automatisch updaten lukt niet, of moeten we dan zorgen voor een 2e MSN Hack (nu nog beter ;) ))

[ Voor 1% gewijzigd door Witlof op 26-03-2003 19:00 . Reden: Weet nu ook waarom ik zo veel SPAM op dat adres krijg. Het adres wordt overal gepost en mensen die boos zijn melden dat adres overal op aan. Je moet eens weten waarop allemaal. Wist niet eens dat ze dat hadden/konden/mochten of weet ik wat :D ]

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
And that's it folks.

Dit topic is gesloten.