Toon posts:

RTF converteren naar Word doc

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om binnen Word 2000 een rtf bestand te converteren naar een normaal Word document? Zo ja, weet iemand dan hoe
Zo nee, is dit mogelijk buiten Word om dan en met welke programma

thnx

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Openen in Word en opslaan als een .doc?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

zie oplossing swords

www.beginnersweb.nl

slotje? :)

[ Voor 73% gewijzigd door Ruzor op 26-03-2003 09:44 ]

[This is what you get when you mess with us]

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Post scoren?

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:24

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

_/-\o_ _/-\o_

maar geldt dat niet ook een beetje voor jou :? (en bij extensie voor mij natuurlijk :P )

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Niet mijn bedoeling, ik probeerde de TS erop te attenderen dat deze vragen beter op begeinnersweb gepost kunnen worden en de mod's te helpen door te zeggen dat deze topic op slot kan (had natuurlijk ergens anders gemoeten, mijn fout).

En wie probeert er nu hier posts te scoren? :? :)

[This is what you get when you mess with us]

• KO

KO

Ik zie op beginnersweb, trouwens niets staan over dit onderwerp 8)7

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Gewoon hernoemen werkt grappig genoeg ook. test.rtf -> test.doc -> Word opent het zonder problemen.

Zoef

• KO

KO

Zpottr schreef op 26 maart 2003 @ 10:17:
Gewoon hernoemen werkt grappig genoeg ook. test.rtf -> test.doc -> Word opent het zonder problemen.
Dan kan je dus de extensie rtf koppelen aan Word :)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

KO schreef op 26 March 2003 @ 10:25:

Dan kan je dus de extensie rtf koppelen aan Word :)
Tuurlijk. Maar dat gaat je niet helpen als je bv. een bestand aan een n00b moet sturen die niet weet dat er iets anders bestaat dan .doc. Je baas, pakweg ;)

Bovendien opent Word het bestand dan als .rtf en gaat ie (denk ik) bij het afsluiten zeuren als je dingen in het document hebt opgenomen die niet in .rtf-formaat opgeslagen kunnen worden. Als het ding al .doc heet is er geen probleem. Dit is ook niet iets wat ik zelf zou doen, maar het kan ooit handig zijn. Dezelfde truc werkt trouwens ook met html-files...

Zoef

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ruzor schreef op 26 March 2003 @ 09:59:
Niet mijn bedoeling, ik probeerde de TS erop te attenderen dat deze vragen beter op begeinnersweb gepost kunnen worden en de mod's te helpen door te zeggen dat deze topic op slot kan (had natuurlijk ergens anders gemoeten, mijn fout).
Policy betreft niet gewaardeerde replies
FAQ Forumgedrag - Reageren
Persoonlijk vind ik het irritanter als mensen in een topic gaan vragen om een slotje dan dat een vraag vrij makkelijk op te lossen is. Als jij denkt dat er ergens een slotje op kan omdat het vrij simpel is, kun je dit melden met behulp van Topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) of in Schop een Modje, maar niet in het topic zelf. Het moet ons in dat geval maar opvallen dat zoiets in een topic staat, en tegen de tijd dat we zoiets hebben gelezen, hebben we zelf wel kunnen beoordelen of een topic op slot kan ;).

Ik wil hierbij nog even op het antwoord van de topicstarter wachten, want hoewel het vrij logisch is om een RTF-document met Word te openen en vervolgens op te slaan als DOC, zou het kunnen dat patres tegen bepaalde problemen is aangelopen :). Graag dus verder ook alleen maar ontopic-posts.

Verwijderd

Topicstarter
idd het gaat erom dat ik een print to file doe en dit word dan automatisch een rtf file, opzich geen probleem, maar de layout van het formulier is helemaal verkeerd. Ik bedoel dus dat woorden door elkaar staan, regels overlappen etc,etc, en als ik dit idd save as .doc, maakt natuurlijk niks uit! Blijft dezelfde layout hebben. En omdat allemaal handmatig aan te gaan passen is absoluut geen optie!! Aangezien er een grote hoeveelheid per dag gedaan worden. Dit gebeurt trouwens vanuit een ERP systeem, en de consultants hiervan zeggen dat dit een bug is in WORD.

Verwijderd

Ik zou het eens proberen met wordXP, deze biedt veel meer ondersteuning wat dat betreft, heb het all gehad met een paradox bestand wat met word2000 voor geen meter wou, in wordXp geen probleem. 't is maar een suggestie.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
(jarig!)
je kunt RTF gewoon direct openen in word / wordpad

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je rtf meteen kunt openen in WORD, maar ik moet dus vanuit ERP een print to file doen en dan creerd deze een rtf file met verkeerde layout.
En WORDXP is geen optie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 11:55:
Ik weet dat je rtf meteen kunt openen in WORD, maar ik moet dus vanuit ERP een print to file doen en dan creerd deze een rtf file met verkeerde layout.
En WORDXP is geen optie.
Kun je nazoeken welke RTF standaard gebruikt wordt? Indien dat mogelijk is en toegestaan mag je me een RTF sturen, dan kijk ik even naar de opmaak en kan je wat tips geven.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 21:19

CAP-Team

XBL: CAPTeam

maakt dat ERP pakket dan wel goede RTF bestanden aan? Voor zover ik weet zijn RTF bestanden in Word zonder meer om te zetten naar .DOC zonder verlies van opmaak.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:24

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CAP-Team schreef op 26 maart 2003 @ 13:11:
maakt dat ERP pakket dan wel goede RTF bestanden aan? Voor zover ik weet zijn RTF bestanden in Word zonder meer om te zetten naar .DOC zonder verlies van opmaak.
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 11:09:
idd het gaat erom dat ik een print to file doe en dit word dan automatisch een rtf file, opzich geen probleem, maar de layout van het formulier is helemaal verkeerd. Ik bedoel dus dat woorden door elkaar staan, regels overlappen etc,etc, en als ik dit idd save as .doc, maakt natuurlijk niks uit! Blijft dezelfde layout hebben. En omdat allemaal handmatig aan te gaan passen is absoluut geen optie!! Aangezien er een grote hoeveelheid per dag gedaan worden. Dit gebeurt trouwens vanuit een ERP systeem, en de consultants hiervan zeggen dat dit een bug is in WORD.
Ik zou toch maar eens de layout in het ERP-pakket bekijken, daar heb ik zo mijn twijfels bij (mede gevoed door mijn ervaringen met consultants :') ). Het is inderdaad heel gemakkelijk de schuld te leggen bij MS-WORD, maar hoe pakken andere editors (denk aan wordtabs) het op?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
De print output vanuit ERP pakketten is meestal slecht qua lay-out. Ik wil hier niet commercieel worden, maar ik werk bij een softwarebedrijf dat een speciale oplossing hiervoor heeft (met meer dan 400 klanten, je ben niet de enigste met documentproblemen uit ERP applicaties).

De oorzaak ligt bij het feit dat jouw ERP pakket geen goede RTF files zal aanmaken, dus kan Word hem ook niet goed inlezen. Dit is een bekend probleem, wat wij bij vele ERP pakketten al zijn tegengekomen.

JPS

Verwijderd

JPS43 schreef op 26 March 2003 @ 13:21:
De print output vanuit ERP pakketten is meestal slecht qua lay-out. Ik wil hier niet commercieel worden, maar ik werk bij een softwarebedrijf dat een speciale oplossing hiervoor heeft (met meer dan 400 klanten, je ben niet de enigste met documentproblemen uit ERP applicaties).

De oorzaak ligt bij het feit dat jouw ERP pakket geen goede RTF files zal aanmaken, dus kan Word hem ook niet goed inlezen. Dit is een bekend probleem, wat wij bij vele ERP pakketten al zijn tegengekomen.
Niet helemaal met je eens! Er zijn 3 'normen' voor RTF, alleen houdt niet iedereen zich aan deze norm en wil MS weleens een stukje laten vallen of niet ondersteunen. Maar idd, in de meeste gevallen ligt het aan de toepassing die de RTF genereerd, en niet zo zeer aan de verwerkende toepassing.

Verwijderd

Als je op 1 comp. OfficeXP installeerd of in iedergeval word, dan zet je het bestand om in *.doc en sla je deze op. Dan heb je het bestand dus goed op het netwerk staan en kun je hem overal gewoon weer openen. Dit is zo' n snelle handeling, dat kan zelfs nog met een illegale kopie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien er een grote hoeveelheid per dag gedaan worden, is dit ook geen optie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 19:30:
Aangezien er een grote hoeveelheid per dag gedaan worden, is dit ook geen optie.
Wat kun je vertellen over de opmaak/inhoud van de RTF bestanden? Ik heb al erg veel vertaalslagen gemaakt, dus ik denk je wel te kunnen helpen.

Verwijderd

Misschien is een conversie programma een oplossing voor "hardnekkige" rtf documenten?
Bij Google heb ik er wel een paar gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Woorden staan over elkaar, woorden worden afgebroken etc
Pagina: 1