Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Doorgebrand onderdeel scanner

Pagina: 1
Acties:

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 19:13
Ik weet niet of het hier hoort maar het gaat over electronica !
Ik heb een scanner gekregen alleen hebben ze daar een adapter op aangesloten van 12 volt terwijl er 4,5 volt op hoort en toen ze 'm wilde aanzetten patste er iets en begon het ding te roken. Er is dus iets door gebrand ! nu heb ik 'm een open gedraaid om te kijken wat ..........

Nu ben ik een totale leek op het gebied van electronica , maar ik heb gevonden wat er is door gebrand en het is een klein zwart rechthoekig blokje met aan een kant een witte streep en op dat blokje staat dan J476 , heb overal al nagevraagd maar niemand kon mij precies vertellen wat het was en of het zo los te krijgen is....

Iemand van jullie die kan helpen ??
_/-\o_ _/-\o_

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:03
Wie zijn ze??
Als dat een winkel is dan had ik hem niet eens uit elkaar gehaald, maar een nieuwe scanner geijst!!!

Maar je zou ff bij conrad (www.conrad.nl) kunnen zoeken of die dat ding hebben, dan kun je ook zien wat het is.

Verwijderd

Wie zegt dat dat het enige onderdeel is wat kapot is :)

Verwijderd

Ik geef je erg weinig kans dat je het nog kan repareren. Computeronderdelen zijn nogal gevoelig en al helemaal als je er te veel voltage op zet. Gelukkig zijn nieuwe scanners niet zo duur meer maar je kan het natuurlijk proberen te repareren.

• Dancis
Dat weet ik dus niet , dat wil ik dus gaan proberen....... als ik dat ding vervangen heb en dat is het enige dan heb ik mazzel

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Scan het onderdeeltje eens in of maak er een foto van..

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

De meeste onderdelen zijn wel te vervangen, maar zonder een plaatje is het wel erg moeilijk om erachter te komen wat je voor onderdeel nodig hebt.

Ik verander even je titel naar een iets betere :)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
insan1ty schreef op 25 March 2003 @ 19:46:

Scan het onderdeeltje eens in of maak er een foto van..
uhm.. :+ 8)7

Mocht er niets meer aan te redden zijn, dan kan je altijd nog de CCFL eruit slopen.

• Dancis
ze hebben er nog garantie opzitten , ze moeten eerst maar eens proberen om te kijken of ze het op de garantie kunnen verhalen door niet alles te vertellen........ wie weet lukt dat en anders toch maar het ding op de foto zetten of inscannen en dan nog maar eens kijken of jullie kunnen herkennen wat het is

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zwart met een witte streep. Dat lijkt een diode, maar die zijn meestal rond, niet rechthoekig.
Aan de andere kant, Jxxx wordt meestal gebruikt voor een jumper of connector. Misschien is het wel een overvolt protector (zekering).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

reken dr maar op dat er meer kappot is dan je denkt en dat je daar niks aan kan doen helaas

Verwijderd

Ik vermoed dat het een elco is. Elco's kunnen slecht tegen overspanning. Alleen een foto geeft zekerheid.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

pic's? dan kunnen wij het beter beoordelen

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

* PCR ergert zich eraan dat laagspanningsrandapparatuur regelmatig nog wel eens niet gezekerd is!
Als je bijvoorbeeld mijn DeskJet 930 hebt dan zit daar gewoon de trafo in, dan is ie in ieder geval 230-gezekerd.

En wat ik overigens ook altijd nog raar vindt, is dat de laagspanningsconnectors niet allemaal een eigen spanning hebben. Die ronde busjes hebben bij elke adapter weer een andere spanningswaarde. Daardoor is er natuurlijk een verkeerde adapter aangesloten op de scanner.

Codedivision | Freedom Internet

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

misschien wel de inverter voor de ccfl die er in zit?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Pastasaus schreef op 25 March 2003 @ 20:15:
[...]

uhm.. :+ 8)7

Mocht er niets meer aan te redden zijn, dan kan je altijd nog de CCFL eruit slopen.
Als er een CCFL in zit, meestal zit er gewoon een TL in want wat boeit het nu hoe warm je scanner wordt? Hij moet niet voor niets eerst opwarmen hoor.

Maar maak eens een foto ofzo van de print.
Pagina: 1