[ALL] Wat voor handleiding zoeken jullie nog?

Pagina: 1
Acties:

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Momenteel worden er op het WOS veel handleidingen in elkaar gezet door tweakers die kennis met anderen willen delen.

Voorbeelden.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/289420slipstream windows2000 + sp2/sp3.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/725658hoe maak je administrave distribution point aan.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/726207streaming windowsxp met sp1 maken.

Blackd en mijn persoontje willen graag weten wat jullie kunnen bouwen of nog willen zien.

mutsje

Verwijderd

Hmm, persoonlijk heb ik een heel specieifek verzoek:
handleidingen om met de Microsoft Agent te werken (zoals die paperclip in office :) ). Tis echt raar, er zijn heel veel java en HTML tutorials, maar een goeie c++ Borland tutorial heb ik niet kunnen vinden. En ook de visual c++ tutorials zijn verre van uitgebreid. Het zou ook niet echt moeilijk zijn, maar toch zou een tutorial een hoop duidelijker maken. Maarja das eigenlijk te specifiek voor in de FAQ. :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Handleiding hoe een netwrkje an te leggen... het staat zo duidelijk in de Faq en op de FP en nog zie ik 10 ~20 topics perdag met de vraag: 'hoe leg ik me netwerkje aan'... Word er ziek van.

Staat in de faq hoe je een netwerk aanlegt met 4 pc's, gaan mensen zeggen dat de faq niee voor huh bedoel is omdat zij 5 pc's hebben, en geen 4. Of omdat ze in de faq uitgaan van 3com kaartjes, en de TS realtec heeft...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Icey: dat is meer Network Troubleshooting voer he ;)

[ Voor 122% gewijzigd door blackd op 26-03-2003 17:35 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Vaak hebben de betrevende Users WinXp... in ieder geval en Windos Operating system... want als ze linux zouden hebben dan zouden ze weten dat je met lezen/zoeken heel ver komt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Icey schreef op 25 maart 2003 @ 15:42:
Vaak hebben de betrevende Users WinXp... in ieder geval en Windos Operating system... want als ze linux zouden hebben dan zouden ze weten dat je met lezen/zoeken heel ver komt :)

Heel vaak hebben mensen die unreal tournament spelen ook Windows, maar toch zal je in WOS geen Unreal FAQ terug vinden O-) :P

Een paar andere voorzetjes (met een vleugje SA :X );

- Images maken (via netwerk, CD, HDD) als backup of
- Windows veilig maken (met een leuk beginnetje in de huidige c'T
- XP tweaken voor snelheid / games / stabiliteit / etc
- Remote admin (ook telnet etc)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
hopelijk gaan jullie zelf ook aan de slag en dat niet mutsje overal als author komt te staan :Z

Netwerk in hoeverre? met active directory en de hele reutemeteut erbij?

Of gewoon simpel pc __________hub_________pc en dat in ster vormpie.

[ Voor 44% gewijzigd door mutsje op 25-03-2003 16:18 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 15:33:
Hmm, persoonlijk heb ik een heel specieifek verzoek:
handleidingen om met de Microsoft Agent te werken (zoals die paperclip in office :) ). Tis echt raar, er zijn heel veel java en HTML tutorials, maar een goeie c++ Borland tutorial heb ik niet kunnen vinden. En ook de visual c++ tutorials zijn verre van uitgebreid. Het zou ook niet echt moeilijk zijn, maar toch zou een tutorial een hoop duidelijker maken. Maarja das eigenlijk te specifiek voor in de FAQ. :)
Volgens mij is dat meer iets voor de programeer tweaker....niet voor WOS

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Even kijken of ik dit goed kan omschrijven. :)

Ik zou een guide willen zien die omschrijft hoe je met Deploycenter 5.5 van Powerquest een PXE-server, of een Unicast server als dat beter werkt, op kan zetten en dan scripted images kan createn (naar server schrijven) en deployen (van server ophalen) dmv PXE booten en virtual floppies. Ik loop tijdens het testen hiermee tegen heel veel foutmeldingen en ongemakken aan die ook nog eens miniem op de site van de makers van het programma worden omschreven en een heel onduidelijke User Manual.

En verder ben ik eigenlijk altijd wel in voor goeie guides... elke soort :)

Battle.net tag

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ik heb nog een handleiding van mijn wasmachine nodig.. weet na 2 jaar nog steeds niet welk bakje de voorwas, en welk bakje de hoofdwas is :D

nee maar ff zonder gein, ik zou evt. iets kunnen schrijven over de backoffice producten, over AD, etc..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mutsje schreef op 25 March 2003 @ 16:17:
hopelijk gaan jullie zelf ook aan de slag en dat niet mutsje overal als author komt te staan :Z
Psst: Vertaler bedoel je.. ;)

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

FirmPete schreef op 25 maart 2003 @ 16:32:
[...]

vertaal wat beter zou ik zeggen :)

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Jammer dat het niet 'Non-Windows Operating Systems' forum is. Dan had ik mooi kunnen vragen hoe je een apache webserver opzet en ftp opzet op linux redhat. ff de basishandelingen zodat de beginner wat kan gaan proberen.

Ik ben nu zelf nog bezig met uit te zoeken hoe mensen op mijn Win2k Server kunnen inloggen via ftp en dan hun homedir kunnen zien. Kun je daar geen handleing van maken??? :*) Als ik er zelf uitkom zou ik hem wel posten met wat screenshots.

Maar ik vind het erg leuk dat jullie wat handleidingen gaan maken en beschikbaar stellen GoT. Suc6 met het schrijven van de handleidingen.

PS. Kunnen jullie misschien die handleidingen op een aparte topic plaatsen met een linkje kan ik ze makkelijker vinden ;)

W3designer.nl

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

DarkSilence schreef op 25 March 2003 @ 17:50:
PS. Kunnen jullie misschien die handleidingen op een aparte topic plaatsen met een linkje kan ik ze makkelijker vinden ;)
Windows Operated Systems - FAQ - *nieuw*
Zoiets :P.

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Ja inderdaad ik wist helemaal niet dat er zo veel informatie in de FAQ stondt. Moet ik vervolgens toch wat beter opletten. En steeds ff kijken of er weer nieuwe HowTo's zijn! Ziet er allemaal strak uit! :*)

W3designer.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmm..
Unattended network install win2ksp3 met automatische disk-repartitioning en streamlined IE6sp1 install en Office- preconfigured setup?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FirmPete
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 25 maart 2003 @ 22:57:
Hmm..
Unattended network install win2ksp3 met automatische disk-repartitioning en streamlined IE6sp1 install en Office- preconfigured setup?
En natuurlijk ook voor XPsp1 (hetgeen natuurlijk zo goed als hetzelfde is als w2k).

Verder stukkie over hoe je na een unattended install de post-laatste-servicepack-updates installeerd. (Ik bedoel dus de Q###.exe files)

Firmpete on Aerie Peak

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 draait geen XP (niet in een domain iig).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
FirmPete schreef op 25 March 2003 @ 16:32:
[...]

Tja... dan begrijpen jullie het tenminste :+

nee serieus. het is 1 document dat ik "vertaald" heb en 3 doc's die ik zelf in elkaar gezet heb.

Op de overige die zo graag handleidingen willen...

Installeer het en maak vooral veel print screens. Bouw er een verhaal om heen en je hebt een "stappenplan" handleiding.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mutsje schreef op 26 March 2003 @ 09:58:
Op de overige die zo graag handleidingen willen...
Ik ben al bezig met de mijne ;)

Verwijderd

Wat "BackSlash32" voorstelt is misschien een beetje "over the top" ;) , maar waar iedereen waarschijnlijk wat aan heeft, is een handleiding voor een Unattended install van W2K of WXP. Misschien? He? :)

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Een handleiding over de repair function van W2K en XP is wel handig om te hebben vind ik.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rusty schreef op 26 maart 2003 @ 15:40:
Een handleiding over de repair function van W2K en XP is wel handig om te hebben vind ik.

Microsoft heeft dit toch redelijk in z'n knowledge base staan?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/727176#13

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
blackd schreef op 26 maart 2003 @ 15:42:

[...]

Microsoft heeft dit toch redelijk in z'n knowledge base staan?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/727176#13
Heb je gelijk in, maar ik bedoelde een wat meer op de praktijk gerichte handleiding voor de minder gevorderde gebruiker zeg maar.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 15:33:
Wat "BackSlash32" voorstelt is misschien een beetje "over the top" ;) , maar waar iedereen waarschijnlijk wat aan heeft, is een handleiding voor een Unattended install van W2K of WXP. Misschien? He? :)
Wat is er over the top aan om dan gelijk een schijf leeg te dumpen, opnieuw te formatteren en een unattended install win2k erop te knallen die daarna IE6 en Office 2k installeert met minimale interactie? :)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
het is de bedoeling denk ik dat er zoveel mogelijk handleidingen opkomen. Hoe zwaar maakt niet uit. Als je soms de probelemen leest hier in WOS denk ik ook nog wel us van zo zo.. die is vet.

Het moeilijkste is echter op welk niveau begin je.

Zoals jullie kunnen zien is het niveau waar ik het in schrijf ongeveer voor dummies. Voordeel hiervan is dat men het ook bijna letterlijk kan volgen waarna men meer ervaring krijgt.

Momenteel bezig met exchange2000(de setup backoffice edition) en ik ga DNS nog behandelen

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

mutsje schreef op 26 March 2003 @ 19:05:
Momenteel bezig met exchange2000(de setup backoffice edition) en ik ga DNS nog behandelen
Choesoe jei _/-\o_ voor die handleidingen :)

* aReaRe wacht met smart, eerst die rotte cd 3 van SBS2000 3 repairen :|
* aReaRe gaat eerst maar eens eten :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door aReaRe op 26-03-2003 20:06 . Reden: typo ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Ik ben zelf een Engelse lezer maar indien iemand nog zin heeft om de "vertaler"te zijn?
How to create a custom bootable unattended Windows 2000 CD with integrated service pack and automated application installation.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Ik zou zeggen vertaal het naar het nederlands en probeer er wat printscreens bij te maken zodat ook de mensen met weinig IT kennis het makkelijker kunnen oppikken.
Pagina: 1