[CSS n00b] tekst is asociaal

Pagina: 1
Acties:

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:21
Ik wil het 'tekstveld' op een site 700px breed en gecentreerd hebben, nou ben ik nogal een CSS noob dus dacht ik: dan gooi ik het lekker in een table..klaar!

Maar nee, de site maakt namelijk ook gebruik van CSS en de tekst trekt zich dus werkelijk geen reet aan van wat ik in die table zet. Vervolgens heb ik het geprobeerd met de 'max-width' tag in de css file (zou moeten werken volgens w3school) maar ook daar reageert ie niet echt op.

...Iemand?

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:22
hoe ziet je code eruit?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

zet in de td waar dat textveld instaat:
code:
1
style="text-align: center;"

dat overschrijft de css-class namelijk :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Charly
Prammenhanger schreef op 25 March 2003 @ 12:10:
zet in de td waar dat textveld instaat:
code:
1
style="text-align: center;"

dat overschrijft de css-class namelijk :)
Hmm..'t lullige is- de tekst staat niet 'in' een TD de code "plaats textveld hier" wel, maar als je de werkelijke site dan bekijkt lijkt ie het er gewoon als een aparte laag overheen te leggen. En staat de tekst dus doodleuk met 0 marge links gescentreerd en ergens in de achtergrond een tabel gescentreerd.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

zou moeten werken volgens w3school
Als je goed gekeken had, zie je dat dat nog helemaal niet ondersteund wordt door huidige browsers ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Charly
drm schreef op 25 March 2003 @ 12:21:
[...]
Als je goed gekeken had, zie je dat dat nog helemaal niet ondersteund wordt door huidige browsers ;)
Ah kijk dat scheelt, dan ligt het dus toch niet aan mijn beroerde skils :P

Marruh..zijn er dan css tags die het WEL doen en die ok een vergelijkbaar resultaat hebben?

Verwijderd

ik heb over max-width een tijdje geleden ook dit topic geopend. misschien heb je daar wat aan?
Pagina: 1