ik kan me niet voorstellen dat dit nog nooit is langsgeweest, maar ik kan het niet vinden...
ik heb een divje dat content moet laten zien over de hele breedte, tenzij de breedte groter wordt dan 760. ik zou natuurlijk alles in een frame kunnen mikken, maar ik wil nou juist eens proberen het zonder frames te doen. Met css lukt het me niet, daarom wil ik bij resize de breedte van de div checken dmv js, en dan evt de breedte aanpassen. nu krijg ik echter in js als breedte 100% terug, en geen waarde in pixels.
mijn vraag is:
kan dit toch met css (en hoe?) en/of hoe krijg ik px terug van js ipv %?
ik heb een divje dat content moet laten zien over de hele breedte, tenzij de breedte groter wordt dan 760. ik zou natuurlijk alles in een frame kunnen mikken, maar ik wil nou juist eens proberen het zonder frames te doen. Met css lukt het me niet, daarom wil ik bij resize de breedte van de div checken dmv js, en dan evt de breedte aanpassen. nu krijg ik echter in js als breedte 100% terug, en geen waarde in pixels.
mijn vraag is:
kan dit toch met css (en hoe?) en/of hoe krijg ik px terug van js ipv %?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <HTML>
<HEAD>
<TITLE>bla</TITLE>
<script language='JavaScript'>
function checkBreedte () {
breedte = (document.getElementById('mainField').style.width);
if (breedte > 540) {
breedte = 540;
}
document.getElementById('mainField').style.width = breedte;
}
</script>
</HEAD>
<BODY onResize='checkBreedte()'>
<div id='mainField' style='position: absolute; top: 20px; padding-left: 220px; width: 100%;'>
Dit is een dummy-tekst. Hiervan wordt gebruik gemaakt wanneer de
echte tekst nog niet bekend is. Ook kan een dummy-tekst worden gebruikt om
alinea's te simuleren. Dit is een dummy-tekst. Hiervan wordt gebruik gemaakt
wanneer de echte tekst nog niet bekend is. Ook kan een dummy-tekst worden
gebruikt om alinea's te simuleren. Dit is een dummy-tekst. Hiervan wordt gebruik
gemaakt wanneer de echte tekst nog niet bekend is.
</div>
</BODY>
</HTML> |
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 12:10 . Reden: lay-out ]