Toon posts:

[Win2k] ISDN, wel verbinding, geen communcatie *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

Ik heb een probleem met het opzetten van een ISDN-verbinding. Op een verse W2k installatie met de nieuwste drivers van de ISDN-kaart (Askey TAS106H-C) probeer ik een internetverbinding op te zetten. Op zich niet zo'n probleem, zou je zeggen, maar helaas wil het niet zo vlotten.

Het probleem is dat 'ie wel connect en ook de gebruikersnaam en het wachtwoord verifieerd, maar als ik eenmaal verbonden ben vind er geen communicatie plaats. Ik kan dus geen websites bezoeken en ook pingen lukt niet. Ik heb het installatie-proces al een paar keer doorlopen, de instellingen nagelopen, maar tot nu toe heb ik nog niks vreemds kunnen vinden.

Nu heb ik zojuist op mijn eigen PC, waar nog NT4 op staat, geprobeerd dezelfde verbindingen op te zetten. En wat denk je? Met hetzelfde resultaat. Dus: een ander modem, een ander OS, een ander systeem, een andere lijn en nog steeds blijf ik dat probleem hebben.

Nu stond er op mijn NT4-machine al een account ingesteld van Planet, die dus wel gewoon werkt. Maar ik deze echter identiek aan op de W2k-machine, dan doet 'ie niks. Ik heb het ook geprobeerd met Zonnet en Wanadoo. Beide zonder resultaat.

Heeft iemand een oplossing voor me, want ik begin onderhand aan mezelf te twijfelen! ;)

Alvast bedankt!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[Win2k] toegevoegd aan topictitel, zie onder andere de WOS-Policy voor uitleg :). Bovendien topictitel beetje verduidelijkt.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

Verwijderd

Wat heb je gedaan ?
Wat werkt er niet ?
Blijkbaar werkt het wel (er is verbinding en verificatie heeft plaats gevoden)...

Heb je wel een DNS IP adres door gekregen en zo ja, welke ?
Heb je al een keer naar een "extern" IP adres gepingt ?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 13:58
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Dynalink ISDN modem. Het protocol dat gebruikt werd was 128 PPP, terwijl dit 64 PPP moest zijn. Sindsdien werkt het zonder problemen. Instellen via.modemconfiguratie

Verwijderd

Ik heb dit ook eens gehad maar dan betreffende modem inbelverbinding (56K).
Na heel lang zoeken bleek de boosdoener de provider te zijn... Als het voor jou mogelijk is om een ISDN account te "lenen" van een vriend of kennis, probeer het ook es uit wanneer je echt niets meer weet. Succes.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Had een kennis van mij ook met een Planet Abo'tje, ze waren gewoon vergeten de activatie codes op te sturen, dus toen kon ie wel inbellen maar niet meer surfen...

Misschien hier ook het geval??

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst zeer bedankt voor je info, maar helaas heb ik nog niet kunnen vinden wat het probleem is. Ik heb net zitten klooien met een andere ISDN-kaart en die geeft dezelfde problemen. Met andere woorden: het is een instelling die niet goed is.

Nu was ik op zoek gegaan naar die instelling die Poltergeist aangaf, maar helaas kan ik die niet vinden. Modeminstellingen bestaan niet meer in het Control Panel van W2k, omdat de ISDN-kaart als netwerkkaart wordt gezien. Ook daar kan ik geen wijzigingen aanbrengen in het PPP-gedeelte.
Ook bij de inbelverbinding naar Planet kan ik niets wijzigen wat hierop lijkt.

Dus, Poltergeist, of anderen die weten waar Poltergeist het over heeft: Waar kan ik dit wijzigen!

Ik hoor het graag en wederom alvast bedankt.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 13:58
Ik kan het gewoon veranderen via (overigens zijn dit de WXP aanduidingen, ik geloof dat ze in W2K iets anders heten):
Start->verbinding maken-><verbinding>->Eigenschappen->tabblad algemeen->configureren

Als het daar niet bij staat weet ik het ook niet

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Heb je al es geprobeert om de CAPI drivers (opnieuw) te installeren.

And The Only One

Pagina: 1