Toon posts:

WindowsXP pro of windows2000 pro

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke zou ik hiervan moeten kiezen.
Internet en download veel met emule. Speel wel eens een spelletje( hoorde dat dat in 2000 wel eens een probleem kan zijn). En wil dat het lekker snel is.

Welke zou ik dan moeten kiezen. Heb nu XP maar met wat kleine probleempjes.
En waarom die?

Allergoeiste

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 23:19
Tja, beetje onzinnige vraag waar iedereen wat anders van gaat vinden. MIJN argument voor Win2k ipv WinXP:

Minder troep zoals de GUI wat alleen maar geheugen kost wat ik niet nodig heb.

Verder qua performance zal het niet veel uitmaken. WinXP is gebasseerd op Win2k. Games lopen prima onder Win2k.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

1. Je zit in het verkeerder subforum, dit is SA (Software Algemeen) Windows-gerelateerde vragen horen in WOS (Windows Operated Systems).
  2. In de WOS-FAQ staat een stukje waarin wordt uitgelegd wat de verschillen zijn en wat je waarschijnlijk verder kan helpen: Welke Windows op mijn systeem?
  3. In de search staan redelijk wat vergelijkingstopics, met welke keuze je dient te maken. Zie bijvoorbeeld: WinXP vs Win2K. Waarom kiezen jullie voor winxp? dilemma
  4. Ik mis een beetje een nette openingspost, zie ook FAQ Forumgedrag - Topicstart. Hierin staat uitgelegd wat voor informatie we graag zien. Het zou bijvoorbeeld wel makkelijk zijn als je aan zou geven wat voor systeem het op moet draaien, welke problemen je ondervond met XP, etc.
Windows 2000 en XP zijn redelijk hetzelfde, 2000 is meer ontwikkeld voor de zakelijke markt en XP voor de consumentenmarkt. Maar lees eens een aantal dingen. Kijk bijvoorbeeld eens op Google: [google=comparison windows 2000 xp] :).

Vanwege alle vier de bovengenoemde redenen doe ik deze op slot :).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit hoort thuis in Windows Operated Systems, maar gezien topics als Windows 2000 Pro of Windows XP Pro ?
(Gevonden door binnen WOS te zoeken naar 'xp of 2000') en o.a. http://www.microsoft.com/windowsxp + http://www.microsoft.com/windows2000 gok ik dat het niet nodig is om het te verplaatsen. Daarnaast zou je ze ook een tijdje beide naast elkaar kunnen draaien als je al een licentie hebt, wij kunnen niet beslissen wat jij precies wilt draaien :)

Als je er niet uit komt met die info, kan je misschien in WOS een nieuw topic beginnen, maar loop dan wel eerst de vele info langs die al te vinden is op GoT etc. Daarnaast helpt het als je je hardware opnoemt en even de XP en W2k HCL's langsloopt ;)

'kleine probleempjes' met winXP: als het hardwareproblemen zijn zal 2k daar niets aan veranderen.

FWIW: ik draai al tijden Win2k met spelletjes, nooit een probleem gehad

Edit:
Hey Compubiter :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.