Poweredge 2200

Pagina: 1
Acties:

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
ik heb van een oude buurman

een dell poweredge 2200 gekregen
met 265 mb geheugen , Tapestreamer , Cd Rom , 2 scsi hd's van 2,17 gb
hij gaat aan vindt de , de schijven en cdrom
dan windows erop hij zegt deze schijf moet geformateerd worden
dat doet hij , dan gaat hij de bestanden kopieeren die nodig zijn voor installatie
dat duurt lang na 5 uur hebben we hem maar uitgezet

waarom wat doe ik fout ?

of zijn de schijven niet goed ?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Hmm. ik heb met mijn poweredge 2200 het probleem dat de SCSI cdrom gekopieerde cd's niet kan lezen. Heb er een andere in moeten gooien voordat ie werkte..

Pvouput live

Verwijderd

tja er zit maar een 6x cdrom in dus dan kan het even duren......

boot je wel van de cd of van floppy?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Welke versie van Windows, en hoe start je de installatie op?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Als je even aangeeft om welke Windows-versie het gaat, zal ik dit er bij zetten in de topictitel. Zie ook de WOS-Policy voor uitleg :).

Heeft de computer het normaal altijd gedaan? Misschien eens een tooltje draaien dat kijkt of je schijven nog in orde zijn (zie onder andere de OM-FAQ voor een aantal linkjes) en test je geheugen eens, dit kan ook vaak problemen geven (hoewel je dan eerder een foutmelding zou moeten krijgen). Geheugen kun je testen met Memtest.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En daarnaast gekeken op www.microsoft.com/hcl om te kijken of de Dell Poweredge 2200 voorkomt op de certified drivers list.

Daarnaast op www.dell.com/support gekeken naar nwe drivers en bios updates :? Heb je ook met ander OS getest :?

Zie ook faq "forumgedrag" #pre-got en faq "forumgedrag" #topicstart:) Leg duidelijk uit wat je zoal geprobeerd hebt.
Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
suc6 met bughunting :)

[ Voor 45% gewijzigd door aReaRe op 24-03-2003 20:06 . Reden: typo ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Voor poweredge servers heb je 2 cd's nodig. De ene is om de raid te configuren en containers(partitions) aan te maken. Je pre-OS te kiezen. De server cd staat WindowsNT4 server inclusief SP6a high encryption op.

Mocht je die cd's niet te pakken kunnen krijgen wil ik wel kijken wat ik voor je kan doen. Bij voorkeur aan je buurman vragen of hij die cd's heeft voor je.

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
als ik mutsje zo begrijp moet ik een andere setup cd hebben ?
het is geprobeerd met 98 & xp maar op eens kan hij wel formatten dat lukt ook maar dan blijft hij hangen en soms zegt setup tijdens scandisk dat er een map opstaan met file0000 nog wat en dan stopt hij weer ,

is er een speciale bootdisk eventueel voor scsi of zit ik nu verkeerd te denken ?
want ik heb het natuurlijk met een gewoone bootdisk gedaan maar die ondersteunt zekker geen scsi ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Ik heb hier op het werk dell poweredge 2450 servers staan. Net als Compaq Proliant machines hebben de Dell servers ook een Boot cd met preinstalled Operating Systems.

Als je boot van de cd heb je bij de poweredge2450 optie om de containers te delten(raid0,1,5)
Om nieuwe container aan te maken. dan weer booten dan Operating system kiezen ect ect en begint ie met installatie.

Om de hardware goed te benaderen heb je de DELL cd nodig. Net als bij Compaq Proliant die kun je ook niet zonder meer met een windows bootable cd installeren.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Mijn poweredge 2200 deed het met w2k ook niet lekker... (met maar 96mb ram, 2 CPU's)

echter met NT4 stond het er in een half uurtje op.
Maar denk er wel aan eerst je 'util/BIOS' partitie te maken?

En die raid controller, is een insteek kaart, die bij de meeste tweedehands machines 'mysterieus' verdwenen is. De onboard controller is geen raid. hoewel hij met de juiste drivers wel goed software matige raid onder steunt.

iig dat is wat ik uit de manual, de cd's die ik erbij heb heb begrepen, ik heb hem nu ook pas een maandje

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1