Toon posts:

XP internet delen, ik kom er maar niet uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

2 pc's allebei xp pro. De pc's kunnen elkaar ook gewoon zien, en als ik op de ene pc explorer opstart dan gaat de server ook gewoon inbellen, maar verder doet hij niets. Ik heb als verschillende dingen uitgeprobeerd, winroute, wingate en sygate. Bij allen hetzelfde probleem. Waar kan dit aan liggen? Ik heb ook gewoon via XP een netwerk gemaakt (diskette enzo) maar dat wil ook niet lukken. :(

Wat doe ik nu fout? :'(

Bij voorbaat dank!

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
En had je al door dat de pc die aangesloten is aan het internet als 'internet-deler' moet instellen? Start>All Programs>Accesories>Communication>Network Setup Wizard

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
heb je de ICS van windows al gewoon geprobeert ?

zie ook de faq in NT hier

Verwijderd

Ik gebruik persoonlijk het programma winproxy in XP, reuze handig en simpel. Alleen moet je natuurlijk wel alles goed hebben ingesteld zoals ip adressen gateway etc. Verder moet je natuurlijk in internet explorer ook aangeven dat je gebruik maakt van een proxyserver (extra/internetopties/verbindingen/lan instellingen)

Misschien moet je wat preciezer zijn met je formulering zodat we kunnen achterhalen waar het fout gaat.

Ook wil ik ff eraan toevoegen dat er genoeg documentatie is omtrent dit onderwerp als je de search gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Ja tuurlijk, anders kan ik toch ook niet via die diskette geprobeerd hebben. Ik zeg ook, hij belt gewoon in als ik op de andere pc explorer opstart.

• MasterM
  • Laatst online: 05-08 10:54
dns goed ingesteld?
kan je vanaf die 2e bak pingen naar het 194.109.9.99 (xs4all)??

Verwijderd

Topicstarter
dns? die staat wel aangevinkt maar niet ingesteld. Weet iemand dan het DNS nummer van Zonnet? Of maakt het niet uit wat ik bij DNS neerzet (zoveel verstand heb ik er nou ook niet van)

Verwijderd

Topicstarter
en nee, pingen lukt ook niet

• ferdinand
  • Laatst online: 28-02-2025
Kan misschien juist zijn dat dat dns niet aan moet staan.
Pagina: 1