Toon posts:

NextCool Waterkoelings Producten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 776 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic is bedoeld om je vragen en ervaringen te posten over de waterkoelingsproducten van NextCool.

[img]=http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/wtank800.jpg[/img] Nextcool Wtank Reservoir incl. pomp

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/GT3AMD_1.jpg Nextcool WaterCube GT3 voor AMD & P3

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/GT3P4_1.jpg Nextcool WaterCube GT3 voor P4 socket 478

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/LT-3.jpg Nextcool WaterCube LT3, VGA & Chipset blok

Dus ben je tevreden of heb je klachten over één of meerdere van deze producten, laat het ons weten! Laat ons je bevindingen horen.

Verwijderd

waar kan je ze kopen dan en wat zijn de prijzen ervan :?

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
www.xxlcases.nl verkoopt ze

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ziet er leuk uit dat waterreservoir. tot dat ik de prijs zag. Toch schandalig dat ze er zoveel voor durven vragen, kan je nl een enermax kast van kopen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

73 euro is inderdaad veel. Ik zie een Sicce Nova erin, die kan je voor 20 euro kopen. Dus je betaalt 50 euro voor de rest, vind ik ook schandalig.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 08:23

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Vroeg ik me ook een beetje af, maar ach :)

Verwijderd

sicce nova kan je voor 15 euro kopen en blok bij een inkoopactie en reservoir maak je zo zelf. ik vind dat xxlcase's en nog andere online winkel's te duur voor die dingen vragen. terwijl het gewoon goedkoper kan. effe voor het duidelijkheid hoeveel het pomp echt kost http://www.shopsolution.n...id=seame&prodid=siccenova

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 19:22 ]

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 09:39
Het waterblok wordt in ieder geval goed getest hier en daar. FF kijken bij www.nextcool.com of met google zoeken naar WaterCube. Ik was van plan om alles te bestellen van Nextcool maar nu ik zo hoor wat het pompje los kost weet ik het zo niet meer.......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 18:46:
Deze topic is bedoeld om je vragen en ervaringen te posten over de waterkoelingsproducten van NextCool.

Dus ben je tevreden of heb je klachten over één of meerdere van deze producten, laat het ons weten! Laat ons je bevindingen horen.
:? Wie is ons? :?
Je topic historie ( >:) ) laat wel heel erg het vermoeden opkomen dat je hier gewoon wilt weten of je dit setje moet gaan kopen en dat is hier niet de bedoeling en aangezien dat je dan de policy wel kent maar hem probeerd te omzeilen is niet zo netjes.
Tevens had je het ook in [WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II moeten plaatsen.
Zit ik er naast , dan heb ik niets gezegd maar ik heb mijn gedachten erover.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 19:39:
[...]

Je topic historie ( >:) ) laat wel heel erg het vermoeden opkomen dat je hier gewoon wilt weten of je dit setje moet gaan kopen en dat is hier niet de bedoeling en aangezien dat je dan de policy wel kent maar hem probeerd te omzeilen is niet zo netjes.
Tevens had je het ook in [WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II moeten plaatsen.
Ten eerste:
Met ons bedoel ik gewoon 'ons' tweakers, dus ik snap het probleem daarover niet zo heel goed eigenlijk.

Ten tweede:
Ik probeer helemaal geen policy te omzeilen. Zou ook niet weten waarom ik het zonodig zou moeten proberen.

Ten derde:
De rede dat ik het niet in 'Het grote waterkoelingsvragen topic deel II' wil zetten, is, omdat het om de gehele productrange gaat met alleen betrekking op Nextcool producten.

Hopelijk heb ik het een beetje goed kunnen uitleggen.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Zelf heb ik weinig problemen met dit topic (maar wie ben ik :)), ik vraag me alleen af of er wel animo is.. En op deze manier kan je ook een topic 'Koolance producten', 'Danger Den Producten' etc gaan openen.

Verwijderd

Jupiler schreef op 23 maart 2003 @ 20:09:
Zelf heb ik weinig problemen met dit topic (maar wie ben ik :)), ik vraag me alleen af of er wel animo is.. En op deze manier kan je ook een topic 'Koolance producten', 'Danger Den Producten' etc gaan openen.
Ik ben het met je eens _/-\o_ maar ik vind dit setje opzicht wel intressant en we hebben voor deze zooi zo'n mooi groot topic wat overigens heel duidelijk is, als het echt de spuigaten uitloopt dan kan er voor zo'n topic altijd nog wel een topic voor komen of ....?, nu komt het hele topic vol te staan met : Gaaf man ik denk dat ik hem ook ga kopen

Bezit je zelf al zo'n setje of ....... , je reageert wel snel maar niet echt duidelijk, in tegenstelling tot Jupiler vind ik het wel storend dat ik voor ieder ander blokje ofzo weer een ander topic moet bezoeken. :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:13
Oach, wordt het weer wat drukker hier tenminste Jupiler ;)

Verder: ik heb toevallig de producten zien staan bij XXLcases vanmiddag, en ben nog steeds niet over de schrik heen van de prijzen. 70 euro voor een reservoir plus pompje.. voor 15 heb je een leuke SicceNova, nog eens 5 een mooi plexi bakje en 5 a 10 voor wat aansluitingen.. En dit geld eigenlijk voor al hun producten. Ik bedoel, het is leuk dat je voor dik 200 euro een waterkoelsetje kan kopen op deze manier, maar wanneer een koelblok plus fan even koel is, en nauwelijks luider, voor minder dan 30 a 40 euro vraag ik me af of het wel slim is het op die manier te doen :)

Zeker reservoir en pomp niet, radiator is een twijfelgeval (van de sloop is veel goedkoper, maar minder goed passend vaak). Het koelblok ziet er goed uit, schijnt goede resultaten te halen, en kun je daarom nog overwegen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 19:39:
[...]

Ik denk dat je iets te ver gaat hier.. Dat hij met "ons" de GoTters bedoelt is wel duidelijk. Ik vind dat je op basis van zijn 4 posts geen uitspraken kan doen over deze draad. Deze draad is een twijfel geval..dat klopt. ;)

Verwijderd

Ik zit hierro het draadje te volgen.
Ik zit nog met een big problemo voor mijn waterkoeling. Ik heb dus nog geen reservoir. Ik zag nu dat ding van Aqua-coputers.de staan. Echt zuper mooi.... maare als ik wil eigenlijk de pomp in de reservoir hebben, maar dat ik dus wel het water kan zien stromen.

Nou zit ik al lang zelf de experimenteren met een eigen reservoir te bouwen. Het grootste probleem is de deksel waterdicht en navul dopje er op de ramme. Dus wat zal ik doen.... als jullie de keuze hadden. Zelf verder gaan (de echte tweakergevoel opwaarderen :P ) of gewoon weer lekker makkelijk doen en dat ding gaan bestelle....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 21:00:

[...]

Ik denk dat je iets te ver gaat hier.. Dat hij met "ons" de GoTters bedoelt is wel duidelijk. Ik vind dat je op basis van zijn 4 posts geen uitspraken kan doen over deze draad. Deze draad is een twijfel geval..dat klopt. ;)
Yep youre right , iets te fel er boven op gesprongen maar dat is gewoon frustratie gezien er zoveel van dit soort topics hier gemaakt worden.
Ik heb in mijn volgende post al iets beter mijn best gedaan om het te verwoorden maar net zoals jij vind ik dit topic nog steeds een twijfel geval.

Gister een zware nacht gehad dus sorry Retro Style als ik iets te hard met mijn reactie overkwam maar mijn standpunt blijft wel staan.

offtopic:
Fewture is het goed als ik je vandaag of morgen ff op icq benader , had ff een vraagje betreffende het TT auqarius topic, en ik ben je nog een uitlegje verschuldigt van je reply op mijn mailtje

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 21:30:
[...]

Yep youre right , iets te fel er boven op gesprongen maar dat is gewoon frustratie gezien er zoveel van dit soort topics hier gemaakt worden.
Ik heb in mijn volgende post al iets beter mijn best gedaan om het te verwoorden maar net zoals jij vind ik dit topic nog steeds een twijfel geval.

Gister een zware nacht gehad dus sorry Retro Style als ik iets te hard met mijn reactie overkwam maar mijn standpunt blijft wel staan.

offtopic:
Fewture is het goed als ik je vandaag of morgen ff op icq benader , had ff een vraagje betreffende het TT auqarius topic, en ik ben je nog een uitlegje verschuldigt van je reply op mijn mailtje
Ah ok joh. Misschien wel een twijfelgeval dan ok.. Maar net als het TT aquarius topic, vond ik dat met deze beetje nieuwkomer het ook wel handig was voor een topic.
Mr. Vanz

Ik zit nog met een big problemo voor mijn waterkoeling. Ik heb dus nog geen reservoir. Ik zag nu dat ding van Aqua-coputers.de staan. Echt zuper mooi.... maare als ik wil eigenlijk de pomp in de reservoir hebben, maar dat ik dus wel het water kan zien stromen.

Nou zit ik al lang zelf de experimenteren met een eigen reservoir te bouwen. Het grootste probleem is de deksel waterdicht en navul dopje er op de ramme. Dus wat zal ik doen.... als jullie de keuze hadden. Zelf verder gaan (de echte tweakergevoel opwaarderen ) of gewoon weer lekker makkelijk doen en dat ding gaan bestelle....
Ik weet dat CoolRiver ook pompen verkoopt die in het reservoir zitten.
http://www.h-essers.nl/coolriver_en.htm
http://www.ep-electronics.be/export/p493.html

Ze verkopen ze helaas :| alleen in complete sets en heb zover nog geen losse onderdelen gevonden :X
Maar misschien zou je eens een betere kijk moeten nemen op de manier hoe de pomp in het reservoir zit en kijken of je het kan nabouwen... Wel zo leuk natuurlijk.
Welke pomp heb je btw?

Verwijderd

Voor nu is dit topic geen probleem. Ga gerust je gang. We willen alleen niet dat voor elk product een topic geopent wordt, want dat slaat gewoon nergens op. Mee eensch? Het kan dus best zijn dat ze in de toekomst wel dicht gaan.

ThaRazor: hoef je niet te vragen. Als ik het niet wil dan zet ik mijn adres er niet neer ;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:46

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 21:13:
Ik zit nog met een big problemo voor mijn waterkoeling. Ik heb dus nog geen reservoir.
zon probleem is dat niet. op dit moment zit in mijn waterkoeling geen resevoir en ik koel met 1 systeem een p3-700@800, GF1 quadro, P4-2.0a ghz en binnenkort er ook een ati r8500 bij. iig op dit moment niet en het koelt perfect :) no probs..

[edit]
aquacomputer.de heeft idd leuk stuff :P vrienden van mij hebben al is besteld en zij zijn er tevree mee.. ( ik heb het dan over een cpu en gpu waterblok)

[ Voor 15% gewijzigd door ReseTTim op 23-03-2003 22:43 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik hoop alles van Nextcool deze week binnen te krijgen :)

En ik heb al vernomen dat Nextcool erg mooi eproducten levert.

• X-t-r-e-m-e
Vernomen van wie/wat of waar. Ben al een tijd opzoek naar een review van die W-tank met pomp en reservoir ineen. Echt nergens te vinden...

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik ben zelf ook erg benieuwd naar het reservoir incl. pomp

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/wtank800.jpg

ik heb nammelijk een chieftec midi tower en met mijn Eheim pomp heb ben ik niet zo blij.. dit komt omdat hij rechtop tussen mijn insteek-kaarten en HDD's in moet staan wat ervoor zorgd dat de airflow slecht word

hier zie je goed wat ik bedoel

klik

ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn qua geluid en gemak, daarbij weet ik de maten ook niet en die staan ook niet bij XXL

door deze oplossing kan ik als de maten ok zijn het reservoir onder mijn HDD's leggen waardoor er een hoop ruimte vrij komt in het midden van mijn kast

edit:
ik zie dat hij 8,5cm hoog is.. gaan we even uit meten

[ Voor 6% gewijzigd door pt0x op 23-03-2003 23:45 ]

• X-t-r-e-m-e
http://www.nextcool.com/International/wtank800.htm

Hier kun je wat info vinden, ook over de maten. (Dimensions: 129x146x85 mm.
Weight: 510 gr. )

129 lengte van het plaatje denk ik,
146 hoogte ? of zou het andersom zijn
85 diameter cilinder,

Hij past in ieder geval kwa breedte in een ide bay, dus zal de lengte van het plaatje de breedte van een cdrom zijn

[ Voor 43% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 23-03-2003 23:47 ]

• Sn0wblind
X-t-r-e-m-e schreef op 23 maart 2003 @ 23:25:
Vernomen van wie/wat of waar. Ben al een tijd opzoek naar een review van die W-tank met pomp en reservoir ineen. Echt nergens te vinden...
moet je ff op google zoeken ;)

Ik hoop dan wel voor je dat je duits kan :D

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

X-t-r-e-m-e schreef op 23 maart 2003 @ 23:44:

ja ik had het al gevonden thx :)

Verwijderd

Topicstarter
X-t-r-e-m-e schreef op 23 maart 2003 @ 23:44:

129 lengte van het plaatje denk ik,
146 hoogte ? of zou het andersom zijn
85 diameter cilinder,

Hij past in ieder geval kwa breedte in een ide bay, dus zal de lengte van het plaatje de breedte van een cdrom zijn
Hij heeft ook een bevestigingssysteem om te worden geplaatst in 2 cdrom-slots.

De volgende pomp zit er trouwens in en verplaatst 800ltr/uur

Afbeeldingslocatie: http://www.nextcool.com/waterpump-1small.jpg Nextcool WaterPUMP 800

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 23:52:
Hij heeft ook een bevestigingssysteem om te worden geplaatst in 2 cdrom-slots.
De volgende pomp zit er trouwens in en verplaatst 800ltr/uur
[afbeelding] Nextcool WaterPUMP 800
ziet er behoorlijk uit als de sicce idra..

Verwijderd

volgens mij is Idra toch 1300l\per uur? of was hij toch instelbaar van 800 tot 1300? sterker nog dit is gewoon de sicce idra want: de sicce nova heeft geen schroefdraad boven in alleen en idra. als ik het verkeerd heb dan hoor ik het graag ;)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het is een gemodde Nova.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ja en dat zijn rotdingen. Ik dacht ook zovan: Nou gewoon voorzichtig doen bij mij doet die pomp het vast goed. Niet dus, hij ratelt op dit moment. Gelukkig heb ik garantie en kan ik hem omruilen voor een Eheim 1048 met bijbetaling. ZO'n sicce hoef ik dus niet meer :/

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nova vind ik inderdaad ook rotdingen. Niks dan lof over de Idra, maar de Nova..

Verwijderd

Topicstarter
Klopt is een gemodde Nova.

Hun andere losse pomp is de
Afbeeldingslocatie: http://www.nextcool.com/International/waterpumpex700-1small.jpgWaterPUMP EX 700

Is een gemodde Mi Mouse.. vraag me alleen af hoe ze de flow van 300ltr/u naar 700ltr/u hebben verhoogd.

Iemand al een idee waar deze producten van NextCool nog meer zijn te verkrijgen buiten xxlcases?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 12:28 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

De Micra ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.sicce.co.uk/micjpg.jpg

En doet 400 l/u, het is dus geen gemodde Idra.. Het zal een minder bekend merk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Jupiler schreef op 24 March 2003 @ 12:21:
De Micra ziet er zo uit:

[afbeelding]

En doet 400 l/u, het is dus geen gemodde Idra.. Het zal een minder bekend merk zijn.
Yep sorry.. het is de Mi Mouse van Sicce :) Ff verwisseld.. ze hebben wel flink de flow verhoogd 300ltr/u --> 700ltr/u

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 12:19:
Klopt is een gemodde Nova.

Hun andere losse pomp is de
[afbeelding]WaterPUMP EX 700

Is een gemodde Mi Mouse.. vraag me alleen af hoe ze de flow van 300ltr/u naar 700ltr/u hebben verhoogd.

Iemand al een idee waar deze producten van NextCool nog meer zijn te verkrijgen buiten xxlcases?
ziet er uit als een Hydor L20 of L30

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles672/hyd1.jpg

edit typo en pic..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 13:05 ]

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:02
Ziet er leuk uit dat spul vind het alleen een beetje duur :{
En dat waterblokje vind ik lelijk :r

Zou het mogelijk om op dat pompje een DangerDen Maze3 blokje aan te sluiten :?

Verwijderd

Topicstarter
Shyne schreef op 24 March 2003 @ 12:48:
Ziet er leuk uit dat spul vind het alleen een beetje duur :{
En dat waterblokje vind ik lelijk :r

Zou het mogelijk om op dat pompje een DangerDen Maze3 blokje aan te sluiten :?
Met 10mm slang misschien.. of je moet er een koppelstukje tussen zetten van 8mm naar 12mm of van 10mm naar 12mm.

Zie koppelstukjes

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 12:56 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ziet er inderdaad uit als een Hydra.. Dit is trouwens een Mimouse:

Afbeeldingslocatie: http://www.sicce.co.uk/mijpg.jpg

Verwijderd

Zijn we er al over uit wat voor pomp t nu is, en of t kwalitatief nog was is. Vind t setje wel erg grappig namelijk.....twijfel er alleen aan of zoiet geintegreerd (reservoir en pomp) nou handig is....

Je krijgt overigens wel 1 jaar garantie op dat ding zo te zien

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Jupiler schreef op 24 March 2003 @ 12:06:
Nova vind ik inderdaad ook rotdingen. Niks dan lof over de Idra, maar de Nova..
Gaan die Idra's ook niet ratelen na een tijdje dan? Je zou zeggen dat Sicce overal een beetje dezelfde technieken toepast, iets vergroot dan zegmaar. Maar misschien heb ik het mis :?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Sn0wblind
Dit kreeg ik net naar mij toegemailt :(

Nu moet ik dus waarschijnlijk een week wachten op z'n minst.
-------------------------------
Goedendag,

Onlangs heeft u bij ons een bestelling geplaatst met Nextcool onderdelen. Ondanks dat wij een hele partij nieuw binnen hadden gekregen kregen wij van de fabrikant te horen dat er iets niet in orde bleek met het schroefdraad van de koppelingen. Hierdoor kan het voorkomen dat ondanks dat men denkt de koppeling goed te hebben aangedraaid, deze uiteindelijk toch nog verder had kunnen worden aangedraaid. Dit zou eventueel kunnen resulteren in het lekken via de koppelingen.

Omdat de fabrikant geen enkel risico wil lopen haar goede reputatie te verliezen, mogen wij pas uitleveren wanneer wij de nieuwe koppelingen hebben ontvangen. Deze zijn reeds vanuit Italie naar ons toegestuurd. Zodra deze binnen zijn kunnen wij uw bestelling uitleveren. We hopen dat deze week nog te kunnen doen.

Excuses voor de vertraging, maar het wachten wordt beloond J

Met vriendelijke groet,

Klaasjan Nijland
XXLcases.nl

• Shyne
Sn0wblind schreef op 24 March 2003 @ 13:58:
Dit kreeg ik net naar mij toegemailt :(

Nu moet ik dus waarschijnlijk een week wachten op z'n minst.
Goedendag,

Onlangs heeft u bij ons een bestelling geplaatst met Nextcool onderdelen. Ondanks dat wij een hele partij nieuw binnen hadden gekregen kregen wij van de fabrikant te horen dat er iets niet in orde bleek met het schroefdraad van de koppelingen. Hierdoor kan het voorkomen dat ondanks dat men denkt de koppeling goed te hebben aangedraaid, deze uiteindelijk toch nog verder had kunnen worden aangedraaid. Dit zou eventueel kunnen resulteren in het lekken via de koppelingen.

Omdat de fabrikant geen enkel risico wil lopen haar goede reputatie te verliezen, mogen wij pas uitleveren wanneer wij de nieuwe koppelingen hebben ontvangen. Deze zijn reeds vanuit Italie naar ons toegestuurd. Zodra deze binnen zijn kunnen wij uw bestelling uitleveren. We hopen dat deze week nog te kunnen doen.

Excuses voor de vertraging, maar het wachten wordt beloond J

Met vriendelijke groet,

Klaasjan Nijland
XXLcases.nl
Een week :O

• Sn0wblind
man ik w8 er al een aantal dagen op (4) :D

• Shyne
Sn0wblind schreef op 24 maart 2003 @ 14:51:
man ik w8 er al een aantal dagen op (4) :D
Al heb je je spullen wel ff leuk verhaaltje erover neerzetten hier ;)

Wil het mischien ook kopen :)

• Sn0wblind
Uiteraard doe ik dat ;)

Verwijderd

Jupiler schreef op 24 maart 2003 @ 12:21:
De Micra ziet er zo uit:

[afbeelding]

Zo'n ding heb ik ook in mijn aquarium bij mijn goudvissen hangen :P

Ik zat eerst te twijvelen tussen een complete nextcool set of een set uit duitsland van Innovatec (met de innovaCOOL)....dit nadat ik een stuk of wat reviews had gelezen van de innova's en die blokken elke andere behalve die van Dangerden (heb geen mountingholes in mijn bord.) er uit koelde.

Helaas kon ik geen reviews van deze pomp en blokken vinden en ben ik dus maar op zeker gegaan.

Ik hoor graag van de mensen wat die Nextcool spullen doen.

• X-t-r-e-m-e
Ik heb een aantal plaatjes van de binnenkant gevonden van de watercube GT3 waterblok. (Het commentaar erbij,.......positief of negatief, ik ken geen Frans)

http://www.nokytech.net/dossier.php?lire=53&page=3

Er wordt verderop inderdaad gesproken van een gemodde Nova, dat haal ik nog wel net uit de tekst.

[ Voor 21% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 24-03-2003 17:40 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Staat weinig bij dat je niet uit de pics kunt afleiden.. Het enige interessante dat hij vertelt is eigenlijk dat het blokje slechts 7mm dik is, waarbij de basis 3mm is en de gangen 4mm.

[ Voor 7% gewijzigd door Steve op 24-03-2003 17:42 ]

• X-t-r-e-m-e
Vertaal de rest ook FF :)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ja hallo, ik ben geen wandelende vertaalmachine 8)7

In het Engels met Babelfish: http://babelfish.altavist...6page%3D3&lp=fr_en&tt=url

Verwijderd

OKe oke ik doe me werk wel weer.
Ik ben namelijk zelf half frans en zal de boel wel weer kort samen vatten. (dit kan je altijd doen met alle topics btw. Ik wil wel optreden als vertaler. Moet je maar ff beroep op me doen via me meel.)

samengevat:
Natuurlijk kan ik niet mijn nieuwsgierigheid aan de kan zetten. Ik moest dat ding gewoon uit elkaar halen. Nadat ik het open had gehaald, stuite ik op een maze-1 achtige kloon. Met een goed afsluiting top met een afdichtings ring.

/BREAK/
Afmetingen die eerder al goed zijn vertaalt en aangegeven
/BREAK/

Het een minpuntje was de kwaliteit van de copper. Het leek net af het eerst bloot met water in contact is gekomen en toen pas zonder na-polijsen gefabriceerd is.
Verder valt me op dat er geen "dode" flow punten zijn in het blok en dat het water goed door heen gaat en alle warmte goed mee neemt. En zeker dat er IN/OUT op staat.

Dit was zo beetje de hele handel die hij reviewt
AlstU!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 21:07:
OKe oke ik doe me werk wel weer.
Ik ben namelijk zelf half frans en zal de boel wel weer kort samen vatten. (dit kan je altijd doen met alle topics btw. Ik wil wel optreden als vertaler. Moet je maar ff beroep op me doen via me meel.)

samengevat:
Natuurlijk kan ik niet mijn nieuwsgierigheid aan de kan zetten. Ik moest dat ding gewoon uit elkaar halen. Nadat ik het open had gehaald, stuite ik op een maze-1 achtige kloon. Met een goed afsluiting top met een afdichtings ring.

/BREAK/
Afmetingen die eerder al goed zijn vertaalt en aangegeven
/BREAK/

Het een minpuntje was de kwaliteit van de copper. Het leek net af het eerst bloot met water in contact is gekomen en toen pas zonder na-polijsen gefabriceerd is.
Verder valt me op dat er geen "dode" flow punten zijn in het blok en dat het water goed door heen gaat en alle warmte goed mee neemt. En zeker dat er IN/OUT op staat.

Dit was zo beetje de hele handel die hij reviewt
AlstU!
Dank u _/-\o_ Dank u _/-\o_

Verwijderd

Nou nou.... kalm aan. Dat hoeft nou ook weer niet.... Hou op zich niet zo aan die smileys en aanbiderij. Ben niet aand8s geil ofzo :P. JusT helping my Tweakbrothers met al mijn innerlijke denk vermoge :+

Maar goed. Verder nog info over dat gedoe over die sluiter ringen die niet op de standaard res/pomp bakkie zat? En wel op de site is aan gegeven?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 18:33 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

:'( Ik ben slechts voor 1/4e Franstalig.

Verwijderd

whahaha... oke dan. Ach ik doe me best. Kijk me ma is frans maare ver is het met mij ook nooit gekomen met frans...

• Sn0wblind
Wohoooooo ik heb de spulletjes binnen en ik ga het er hoop ik nog vanavond erin zetten :)

1 prob..........het bevestigings mechanisme va nde CPU blok zuigt een beetje............het past neit :( voor zover ik kan zien.

Ik ga denk ik het oude thermaltake aquarius bevestigings systeem gebruiken :)

Verwijderd

Sn0wblind schreef op 28 maart 2003 @ 16:05:
Wohoooooo ik heb de spulletjes binnen en ik ga het er hoop ik nog vanavond erin zetten :)

1 prob..........het bevestigings mechanisme va nde CPU blok zuigt een beetje............het past neit :( voor zover ik kan zien.

EN en hoe werkt het?

Verwijderd

Whooeiii PIX s'il vous plait! :P

• Shyne
Sn0wblind schreef op 28 March 2003 @ 16:05:

En results :P

Verwijderd

is het al gelukt?? ik denk er namelijk ook over zon setje aan te schaffen :D bvd

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Lol, Ik wou net gaan zoeken naar nextcool toen ik dit topic zag

M'n cpu athlon 1400 is zo'n beetje altijd 55 grad met 2x 80x80 1x 5.25 slot cooler met 2 120mm fans en een aso-groot koelblok met temp geregelde 80x80 fan.

En een herrie!! vandaar.

Maar goed, zit ie er al in?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• lawtshjj
  • Laatst online: 28-01 23:43
J2pc schreef op 01 April 2003 @ 22:24:
Lol, Ik wou net gaan zoeken naar nextcool toen ik dit topic zag

M'n cpu athlon 1400 is zo'n beetje altijd 55 grad met 2x 80x80 1x 5.25 slot cooler met 2 120mm fans en een aso-groot koelblok met temp geregelde 80x80 fan.

En een herrie!! vandaar.

Maar goed, zit ie er al in?
Zo damn ik heb ook een Athlon 1400, eerst altijd rond de 60 graden en ook egt een herrie... damn.... kreeg je gewoon moordnijgingen van. Nu heb ik een Arctic Super Silent Pro... zittie rond de 53graden maar verder helemaal geen casefans, alleen mn voeding....

Raar dat die van jou met al die x-tra's niet een stuk koeler is maarja, ik wil ook wel waterkoeling aanschaffen, scheelt een hoop frustraties kwa geluid hoop ik, en ik vond die nextcool reservoir er wel strak uitzien :)

Maar maakt een fan op een radiator niet veel geluid ? Of zijn die daar ook speciaal op ontworpen voor low noise ?

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

120 mm fans meestal, die hebben een veel lager toerental voor dezelfde luchtverplaatsing.

En omdat de radiator ook een stuk groter is dan je koelertje en je lucht erdoor gaat in plaats van ertegen aan en je een stuk meer vinnen hebt. (damn, dat zijn veel ennen B))

Daarom koelt watercooling dus beter dan gewoon (en je hoeft die lucht natuurlijk niet meer uit je kast te krijgen, die gaat er gelijk bij de radiator uit :P )

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Sn0wblind
Ok het zit erin en binnenkort pics :).

Ik kon toch het bij behorende bevestigings systeem gebruiken :)

Mijn cpu temp is 31 graden stressed en dan draait de 120mm enermax fan maar op 1500 toeren, maar mijn systeem is "nog" niet overgeklokt(ik heb een black ice pro radiator)

Helaas kan ik van de videokaart de temps niet aflezen :(

Verder vind ik het setje er heel verzorgt uitzien en is heel stevig :D

Ik denk dat ik nog lager kan met de temps omdat ik geen artic silver gebruik maar een standaard Coolermaster prutje.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

welk setje heb je nou precies (of heb je custom?)
basic of Advanced UV :9~ ?

• Sn0wblind
Custom :)

Ik heb 1 Blackice radiator pro in combinatie van met een Enermax 120mm fan,Nextcool watercube voor p4 en eentje voor mijn GPU(radeon9700) en dan zo'n Nextcool omp/reservoir.

En het ziet er gewoon ontiegelijk koel uit :D

Verwijderd

AARGGHH je maakt me gek! Plaatjes, plaatjes en resultaten :9 . Ik moet het weten en zeker over die reservoir. Ik zit namelijk nog echt te tobbe over een eigen gebouwde reservoir met pomp of zo'n Nextcool ding ;) . Temps zijn wel weer veel belovend. Maar enu artic er tussen en gaan met die banaanna :) !

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

misschien een slangetje losgeschoten, alles doorgevikt?

• lawtshjj
  • Laatst online: 28-01 23:43
Ja ik ben wel beniewd naar de geluidsproductie van die pomp en radiotor + die fan, krijg je die enermax fan standaard bij die blackice radiator ?

Verwijderd

J2pc schreef op 02 April 2003 @ 13:34:
misschien een slangetje losgeschoten, alles doorgevikt?
Hoop het niet voor hem :X.
Ik heb zelf eens mee gemaakt in een proefopstelling! Was ik ff blij dat ik de boel gewoon testen en de voeding niet aan deed....
Slang schoot los en mijne 10mm koppelstukjes op een innovatek gf4 blokkie lekte al een zeef :(. Toen maar een tube epoxy er bij gehaald }) . FF mooi afwerken en je ziet er niks van.

Nou ik hoop nu dat alles een beetje relaxd draait daar..... still w8ende voor je pix :P

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

hmmm, da's niet zo mooi nee, als je koppelstukjes op je vga lazeren. Wees blij dat 't niks ergers was dan je koolblokkie (lees geheuge of zow).

Waar blijven de pics en resultaten????????????????????

• Sn0wblind
Dit weekend pics :)

Ja sorry gasten maar ik heb geen digicam en webcam :(

Verwijderd

sorry voor de kick, maar het is inmiddels weekend en ik ben reuze beniewd :D

• Sn0wblind
Weekend is nog niet afgelopen ;)

Ze komen eraan moet alleen ff cam lenen :)

• Gipsy King
ik heb dit weeken dozn hele complete set gebouwd voor een maat van me:

specs:

intel pentium 4 2400mhz@3200mhz @ 42C LOAD
ati radeon 9700pro 324/310@420/360

dat verklaart dus wel dat dit serieus goede blokjes zijn!!

en ze zijn super super glad gepolijst

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Gipsy King schreef op 06 April 2003 @ 06:16:
ik heb dit weeken dozn hele complete set gebouwd voor een maat van me:
specs:
intel pentium 4 2400mhz@3200mhz @ 42C LOAD
ati radeon 9700pro 324/310@420/360
dat verklaart dus wel dat dit serieus goede blokjes zijn!!
en ze zijn super super glad gepolijst
ik vind 42 graden vrij warm gezien ik mijn proc met een zware setup van 2 pcz dat ik koel max 35-40 graden haal.

iig show us some pics.. :)

• Sn0wblind
Eerlijk gezegt vind ik dat een mooi resultaat met zo'n overclock hoor..............nix mis mee.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik vind het niet echt super.. Met mijn zelf samengestelde WC (blokje: Maze3-kloon) hou ik m'n CPU idle op 22° en full load (Prime) op zo'n 30°... En dan loopt ie op 3315 MHz en 1.625V met een verbruik van zo'n 100W.

[ Voor 11% gewijzigd door Steve op 06-04-2003 12:21 ]

• Sn0wblind
Ja maar wat voor radiator heb jij ;)

De temperatuur hangt niet alleen van de blokjes af hoor(en ik heb testen gezien waar hij beter als de maze series uit de bus kwam)

En als je je gpu koelt gaat de temperatuur ook aardig omhoog en dan is een blackice radiator pro eigenlijk te klein.

ps. vanavond pics

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik heb een aluminium rad met 2 120mm fans op 6V.. Niet supergoed dus :)

Overigens maakt die GPU niets uit. Een BI Pro kan méér dan genoeg warmte verstoken, en de watertemp zal misschien 0.1° omhoog gaan met die GPU.

• Sn0wblind
Je moet alluminium niet onderschatten ;)

Eeen goed ontworpen Alluminium rad kan beter zijn dan een koper rad(Al heeft koper dan een betere warmte afgifte).

En kijk je hebt er al 2 120mm fans op zitten.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nou, m'n rad is zeker niet ideaal.. Zoals gezegd dus aluminium (oké, op zich niet slecht, maar toch een stukje minder warmtegeleiding dan koper), erg weinig ruimte tussen de lamellen en 120mm fans die weinig airflow genereren. En toch zo'n lage temps.

Wat ik wil zeggen: ofwel is er een probleem (slecht contact tussen blokje en CPU, lucht in systeem etc), ofwel koelt het gewoon niet erg goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Steve op 06-04-2003 14:18 ]

• Sn0wblind
Ok hier is mijn waterkoelings setje te vinden ;)

[rml]StrifeNL in "[ CM/WC]Nextcool case"[/rml]

Verwijderd

Ik zat me dus af te vragen of er wel genoeg vloeistof in zo'n resevoir past :? Zoals het merk al zegt, is hun setje van een pompje en resevoir in 1 een goeie oplossing voor de ruimte die beide onderdelen in bezit nemen. Maar dat heeft natuurlijk als nadeel dat de uiteindelijke inhoud van het resevoir minder is als je een resevoir los koopt. Op de productsite staat dat er 300 ml in kan. Is dat in een normaal resevoir niet iets van 800 ml?
Nu zit ik nog op normale koeling met fans, maar dat is me veel te lawaaierig. Het is alsof er een helikopter opstijgt >:) Maar ik heb de koeling wel nodig, want anders wordt mijn overgeclockte cpu te warm.
Ik overweeg dus om zelf ook een compleet setje van Nextcool te kopen, want dat is vele malen stiller en het koelt veel beter (hogere preformance). Maar kom ik dan niet in de problemen met de hoeveelheid water die door het systeem loopt? Zelf zat ik te denken aan een CPU-blokje en een VGA-blokje. Heb ik dan aan 300 ml genoeg? Het wordt dan mijn eerste watergekoelde systeem, dus zoveel verstand heb ik er niet van.

Verwijderd

Nee, de hoeveelheid water in je reservoir heeft geen invloed op de uiteindelijke temp.
Maar misschien begrijp ik niet goed wat voor problemen je verwacht met de hoeveelheid water?

Verwijderd

Sn0wblind schreef op 06 April 2003 @ 11:12:
Eerlijk gezegt vind ik dat een mooi resultaat met zo'n overclock hoor..............nix mis mee.
Mee eens!

Om iemand die zijn 3.2Ghz P4 samen met een Radeon9700 pro op 42graden full stressed houdt te gaan vertellen dat er misschien slecht contact tussen zijn CPU en blokje zit, slaat echt helemaal nergens op. Dat geouwehoer over een paar graadjes. moet je kijken wat Jupiler voor Idle temp opgeeft: 22graden! Dat zijn veel huiskamers al! Dan is er gewoon gemeten in een ijskoude kamer van een graad of 15.

Wanneer ik mijn rad met 120mm fan buiten de kast leg en de fan op 12 ipv 5volt laat lopen daalt mijn stressed temp met 10(!) graden. Op een goed koude winterdag moet ik dan vast wel 22 graden stressed halen (met m'n jas aan en oordoppen in). Gelijk screenshots maken, posten en daar vervolgens iedereen mee lastig gaan vallen.. Wat ik bedoel, we hebben geen eenduidige testmethodiek, dus iemand zijn setup neersabelen om een paar graden zonder verdere info kan niet.

En ik kan het verder niet cijfermatig onderbouwen, maar het lijkt me ook sterk dat je zo kan zeggen dat je cpu door het toevoegen van de 9700 maar 0.1graad opwarmt. Heb je dat getest? Lijkt me heeeel onwaarschijnlijk.

Sorry, maar vind het altijd een beetje storend hoe setups altijd de grond in geboort worden door mensen die een keer een mooie temp gescoord hebben. Ik zou er blij mee zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 14:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 13:15:
Nee, de hoeveelheid water in je reservoir heeft geen invloed op de uiteindelijke temp.
Maar misschien begrijp ik niet goed wat voor problemen je verwacht met de hoeveelheid water?
Jah, dat ook. Maar ik bedoel ook dat er misschien niet genoeg water is om het hele systeem constant gekoeld te hebben. Ik bedoel dus dat er een constante stroom van water is, maar dat er af en toe niet genoeg water is om de cpu constant te koelen. Maw: de inhoud van het hele traject (met koelblokjes en alle slangen) is meer dan dat er water in het resevoir zit. Ik hoop dat jullie me snappen, ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Het is toch beter dat er altijd wat water (bijvoorbeeld 100 ml) in het resevoir zit? Of heb ik het nu helemaal mis?

Verwijderd

Ik denk dat ik je snap:)
Nee, dat is geen probleem, dat is helemaal niet belangrijk. Je laat namelijk eerst je onderdelen (slangen, rad) al een beetje vollopen dan zet je eventueel de pomp even aan tot je reservoir leeg is gepomt, vul je het reservoir gewoon weer bij, en herhaalt dit tot je hele systeem vol met water is. Wanneer het systeem vol is maakt de grootte van je reservoir helemaal niets meer uit. Het gaat namelijk in de rondte. :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 14:26:
Ik denk dat ik je snap:)
Nee, dat is geen probleem, dat is helemaal niet belangrijk. Je laat namelijk eerst je onderdelen (slangen, rad) al een beetje vollopen dan zet je eventueel de pomp even aan tot je reservoir leeg is gepomt, vul je het reservoir gewoon weer bij, en herhaalt dit tot je hele systeem vol met water is. Wanneer het systeem vol is maakt de grootte van je systeem helemaal niets meer uit. Het gaat namelijk in de rondte.
Jah, zo bedoel ik het. Bedankt, ik begrijp je helemaal.

Verwijderd

Topicstarter
En we wachten nog steeds heel erg op pics van StrifeNL... :P :P :P

• Gipsy King
me v-mod is nu af op me radeon9700pro , blokje nextcool doet wel mooi 500mhz core :9 :9 :9 :9

• Shyne
Gipsy King schreef op 15 April 2003 @ 05:41:
me v-mod is nu af op me radeon9700pro , blokje nextcool doet wel mooi 500mhz core :9 :9 :9 :9
500 :9~

Verwijderd

Ik heb een vraagje aan de mensen die al in het bezit zijn van de nextcool pomp+resevoir set.
Maakt deze veel lawaai? Noem eens iets waarmee je het kunt vergelijken. Een Papst op 7 volt? Een voorbijvliegende straaljager? :)

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 00:24:
En we wachten nog steeds heel erg op pics van StrifeNL... :P :P :P
Die stonden er allang hoor :D

[rml]StrifeNL in "[ CM/WC]Nextcool case"[/rml]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ik heb net ook nextcool spullen gekocht en als radiator een blackice pro micro. ik heb er een cheap-ass fannetje (80x80) bij besteld en die laat ik een stuk langzamer draaien dus ik ben benieuwd :)

alleen was ik er uiteraard niet toen postbode langskwam dus ik kan morgen ophalen.

Ik kan niet wachten, ik vond de spullen van nextcool wel heel mooi afgewerkt en daarom ben ik er eigenlijk voor gevallen, later bleek ook nog dat er hele mooie temperaturen mee zijn gehaald, pics en specs post ik zo snel mogelijk!!

Makerij Hofman

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 16:10
hier een review gevonden met google, was ff aan't kijken of het misschien ook iets voor mij was :)

http://www.modthebox.com/review171_1.html

Verwijderd

ik zie net dat de w-TANK 800 (het reservoir met pomp) dat hier(xxlcases) 79 euro kost in belgie 63 en in italie 46 euro kost..hhmmm....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 11:17:
ik zie net dat de w-TANK 800 (het reservoir met pomp) dat hier(xxlcases) 79 euro kost in belgie 63 en in italie 46 euro kost..hhmmm....
dat roept om een ia in Italie ;)

kan iemand ons vertellen hoe veel geluid deze pomp produceerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 11:21 ]

Verwijderd

ReseTTim schreef op 24 March 2003 @ 00:18:
[...]

ziet er behoorlijk uit als de sicce idra..
Je bedoelt waarschijnlijk een Sicce Nova.

Dis is namelijk de idra:
Afbeeldingslocatie: http://www.ocshop.nl/website/pics_products/wc_pumpIDRA.jpg
Zie andere voorkant. :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.