Toon posts:

Svcd encode nero etc

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al dagen bezig om een goede manier te vinden om een avi op een svcd te branden (ik heb geen dvdbrander) zodat ik hem op mijn standalone dvd-speler kan branden.
Om te beginnen , ik word er compleet knettergek van dit is nl niet simpel hoeveel helppagina's je dat ook willen doen geloven.
Ik ben bassist en als je geen verstand hebt van muziekmaken snap je weinig van liggingen zoals bv kwart/sext etc. en terwijl ik het heel erg simpel vind.
En dat is dus het probleem met veel mensen die iets proberen uit te leggen wat zij erg makkelijk vinden maar dus absoluut niet over kunnen brengen op een newbie.
Ok to the point dan maar.
Ik heb allerlei scenarios geprobeerd (Virtualdub ,dvd2svcd, cce of Tmpgenc etc, etc)
Voor mijzelf heb ik besloten dat ik dit allemaal VEEL te omslachtig vind, ik ben nl niet echt een video hobbyist, ook al ben ik wel geinteresserd in de beste kwaliteit maar begin er toch een beetje genoeg van te krijgen en heb dus besloten dat ik met een ingebouwd template van Tmpgenc een avi kan converteren om er zo hopelijk een svcd van te kunnen bakken met Nero.
Cce heb ik maar opgegeven kan nergens een template of id vinden.
Vraag 1, waarom is het mpeg bestand na converteren met tmpegenc bijna 3 maal zo groot als het oorspronkelijke avi bestand?
Vraag 2 waarom kan ik met Nero dit bestand niet branden op meer dan 1 cd?
Nero maakt er altijd 1 cd van en dan ook nog een 74 min cd.
alvast bedankt

Verwijderd

www.doom9.net :z

daar staan goede guides op , en hoef je niet met nero enzo te kloten :r

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 18:12 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

1) Omdat het AVI bestand waarschijnlijk gecodeerd is met DivX, wat een hogere compressie heeft dan MPEG2. Gemiddeld kan je een 700MB AVI DivX omzetten naar 2 CD's voor SVCD.
2) Nero is vrij dom. De AVI die je er in stopt zal ie altijd proberen op 1 CD te proppen, ten koste van kwaliteit. Als je 2 CD's wilt zal je toch echt met TMPGenc aan de slag moeten. Codeer dan de eerste helft van je AVI naar bestand1, en de 2e helft naar bestand2. Dan beide bestanden op een cd branden.

Zie ook www.vcdhelp.com voor alle info.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
laat ik beginnen dat van een avi svcd maken meestal verpilde moeite is kost meer cd's als vcd en geeft wijnig meer waarde.
Om van een avi een vcd te maken is heel makkelijk..
start nero sluit wizard.. kies nieuw.. en dan vcd.. selecteer de avi en branden maar.

Als je er een svcd van wilt maken met nero.. heb je de svcd plugin nodig.. deze kan aangeschaft worden op de website van nero.
geld het zelfde voor als voor vcd alleen nu na nieuw svcd selecteren.

Als je na het branden de audio niet syngroom hebt met het beeld wordt het moeilijker dan moet je toch met virtualdup ofzo gaan werken om de audio goed aan het beeld te hangen.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Je kunt die plug-in gewoon van kazaa afhalen ipv te kopen. gewoon even zoeken op 'svcd plugin'

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ja je kan ook naar een winkel gaan en het gewoon uit een rek meenemen zonder te betalen.......

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Gelieve even te kijken op de guides die op eerder genoemde sites staan (doom9.net en vcdhelp.com). In principe staat daar alles kant en klaar uitgelegd met plaatjes en al. Mocht het dan alsnog niet lukken, dan kun je altijd nog vragen wat er mis gaat maar vermeld wel precies wat je gedaan hebt en waar het fout gaat. Maar in principe kun je er met die guides wel uit komen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.