[XP]Plotseling reset in windows

Pagina: 1
Acties:

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 22:11
Ik heb een p400 @496 mHz met 384 mb geheugen. Sinds kort kan ik niet meer normaal in windows komen. Wanneer ik het bureaublad zie en de computer is uitgeladen dan start de computer plotseling opnieuw op. Te vergelijken met reset. Ik kom verder wel in veilige modus van windows, daar werkt alles verder. Echter mijn hardeschijf geeft wel iets vreemds aan. Als ik alles op C selecteer en met rechtermuisknop bekijk dan zegt ie 33 GB maar in "deze computer" zegt ie dat de 40 gieg vol zit. Dit probleem had ik een week eerder ook. Maar nadat ik er een foutmelding van een verkeerd ingestelde tijd op het moederbord kreeg en twee keer in veilige modus opstarte werkte de computer weer. De bios was namelijk opeens gereset ik moest alles weer instellen enzo. Maar nu dus plotseling heb ik weer hetzelfde probleem. Handmatig resetten van de bios werkt niet.
Ik heb verschillende combinaties van mijn geheugesn simmetjes geprobeert om te kijken of hier een fout in zat, maar dit maakte niets uit. Ook een andere videokaart hielp niet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Helpt dit je misschien een stuk op weg?.
offtopic:
20.000e post :P

[ Voor 11% gewijzigd door blackd op 22-03-2003 16:14 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Vjenne
Nee, het is een "reset" geen herstart.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je hier iets aan:
Computer reset spontaan na 't opstarten?? (gaat over win2k, maar wordt ook iets nuttigs over winxp geroepen)
[rml][ XP]spontane reset in windows xp pro[/rml]
vage resets win XP en gforce Ti

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• blackd
  • Niet online
Hmm, dan mag je mij het verschil tussen een reset en een herstart uitleggen :?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Restart is door windows 'getriggerd', reset door de hardware? :?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• blackd
  • Niet online
Enne, wat houdt 'sinds korte tijd' in? Heb je al je pc eens op normale snelheid gedraaid?
Tip van Vae Victis die enemies zit te killen in een game :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je bios batterij al vervangen?

Tijd in je bios verspringt niet zomaar, en als je je biossettings zomaar kwijt bent....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Vjenne
Biosbatterij vervangen, hmmm, dat moek maar eens doen idd. Maar zou het idd door die batterij kunnen dat hij opeens reset?

Ik heb overigens mijn comp nu weer idd op standaard snelheid draaien. En "sinds korte tijd" houdt een paar dagen in, zo'n beetje. Maja dat kreng staat in Utrecht in mijn kamer, dus maandag kan ik er pas weer mee bezig, maar ik probeer dus op deze manier in het weekend even weer wat mogelijkheden te vergaren.
Pagina: 1