Ik heb inmiddels van mijn werk een iBOOK staan (mac os 9) maar nu wil ik graag files uitwisselen met mijn pc (win 2k). Hoe doe ik dit?
Het simpelste is even een FTP servertje op je win2k pc installeren, en een FTP client op je mac. Je kan ook gaan werken met Appletalk enzo, maar das alleen maar omslachtig. FTP is lekker simpel
Je download er een, en je start het installatie programmaVerwijderd schreef op 22 March 2003 @ 15:16:
Oke, volgende vraag hoe installeer ik een ftp server ?
thnkx, ik kan nu verder. echter is het probleem dat ik niet weet wat een goede is, ik dacht zelf aan bulletproof, als ik deze op www.downloads.com willen downloaden werkt het niet. zou iemand deze voor mij online willen zetten (installatie prog dan)?
Verwijderd
In mijn flat hebben we ook een netwerk met 2 Apple's (de rest is Windows 95/98/2K/XP). Wil je bestanden kunnen delen over het netwerk, dan zijn er een aantal opties. Het meest simpele is het installeren van PCMACLAN Dit geeft je de mogelijkheid om op een simpele manier je bestanden (bi-drectioneel) te delen. Ook het delen van printers wordt heel simpel. Dit is een programma dat je op de WIN-computers moet installeren, een Windows-based solution.
Je kunt er ook voor kiezen om een programma zoals DAVE te installeren op de Apple's. Dit is een MAC-based solution. In beide gevallen zie je bij de Windows de Apple's in je network neighbourhood staan als ware het Windows-computers. Ook bij de Apple's kun je gemakkelijk een PC benaderen. En het grootste voordeel: File/printer sharing werkt via TCP/IP, dus veel sneller dan Appletalk!
Je kunt er ook voor kiezen om een programma zoals DAVE te installeren op de Apple's. Dit is een MAC-based solution. In beide gevallen zie je bij de Windows de Apple's in je network neighbourhood staan als ware het Windows-computers. Ook bij de Apple's kun je gemakkelijk een PC benaderen. En het grootste voordeel: File/printer sharing werkt via TCP/IP, dus veel sneller dan Appletalk!
Je kan ook ff de trial versie van Serv-u downloaden http://www.serv-u.com/Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 15:30:
thnkx, ik kan nu verder. echter is het probleem dat ik niet weet wat een goede is, ik dacht zelf aan bulletproof, als ik deze op www.downloads.com willen downloaden werkt het niet. zou iemand deze voor mij online willen zetten (installatie prog dan)?
Bijvoorbeeld_Hades_ schreef op 22 March 2003 @ 16:24:
[...]
Je kan ook ff de trial versie van Serv-u downloaden http://www.serv-u.com/
Een FTP-client voor je Mac kun je vinden op download.com, gewoon ff kijken welke de beste rating heeft
FTP Server : GuildFTPd = Freeware 
Effe googlen
Effe googlen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Je kan miramar PCmaclan op je windows machine installeren of connectix doubletalk op je iBook. Als je Mac OS X gaat gebruiken kan je vanaf je iBook de w2k wel benaderen, andersom niet.
Ik raad PCmaclan aan.
Ik raad PCmaclan aan.
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Pagina: 1