386 Laptop gekregen. Welk OS?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Ok hij draait nu 3.11. Maar ik heb het idee dat er meer mogelijkheden moeten zijn. Dus misschien dat meerdere mensen een idee hebben, voor gestripte versies van een bepaald OS of hele kleine OS-jes. Ik zit zelf totaal niet in die sector. Heb er ook geen verstand van.

Het is dus een 386 met 4MB geheugen en een 80 mb harddisk. Dus daar moet het wel enigszins op lopen. Het enige dat ik echt vraag is een beetje een textverwerkingsprogrammaatje dat iets uitgebreider is dan write, en een os dat ook nog iets instelbaar is ofzo.

Kweenie of dit echt het juiste subforum is om te vragen, maar dat zien we vanzelf wel.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

De eerste vraag uit de FAQ: Welke Windows op mijn systeem?
Heb ik erg m'n best op gedaan, ik zou het leuk vinden als je het zou lezen ;) :P.

Wordt waarschijnlijk geen Windows ben ik bang.

[ Voor 11% gewijzigd door Compubiter op 21-03-2003 21:14 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Windows 95 valt al af, zelf op een 486 (sx) met 12 mb vind ik het niet echt aanvaardbaar lopen (okay, word kan nog wel, maar internet...)

Linux is je oplossing, of blijven bij win 3.11

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Ja ik heb je FAQ effe doorgekeken, en het gaat dus alleen maar over 95 en hoger, en dat is niet echt een optie hier. Heeft iemand een idee dan welke linux mogelijk is voor deze pc? Mijn minimum install voor redhat is al 300 MB dus die kan ik er niet opzetten.

• Icey
  • Laatst online: 08-09 16:40
REDFISH schreef op 21 March 2003 @ 21:17:
Ja ik heb je FAQ effe doorgekeken, en het gaat dus alleen maar over 95 en hoger, en dat is niet echt een optie hier. Heeft iemand een idee dan welke linux mogelijk is voor deze pc? Mijn minimum install voor redhat is al 300 MB dus die kan ik er niet opzetten.
zoek naar mini distro.. maar een grafische omgeving kan je vergeten, dat trekt ie niet... dus je komt in een console...

Denk nite dat jij lekker met linux om kunt gaan, kost wel een kartje voordat dat mogelijk is... het is niet zo van ''ik begin nu, en morgen kan ik het"

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

REDFISH schreef op 21 March 2003 @ 21:17:
Hier kan je dat beter vragen Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

knoppix :+

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Dan heeft het weinig meer met Windows te maken, en verwijs ik je dus door naar Non-Windows Operating Systems ;). Kijk daar eens rond en dan met name het topic dat Onroptemraakle noemt :). Hier kunnen we je helaas niet verder helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.