Toon posts:

[XP] geen enkel prog doet het en mist unwise.exe in win fldr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou het ging als volgt:
gisterenavond had ik de pc aan laten staan omdat ik nog aan het downloaden was en van morgen toen ik weer op mijn naam inlogde ging hij niet verder dan alleen de achtergrond laten zien, dus heb ik via tastmanager explorer.exe op laten starten en toen kreeg ik wat foutmeldingen. Ik zag een aantal progy's draaien in tastmanager die ik niet kenden dus heb ik het weggehaald. Ik dacht ik heb een virus dus ging ik op housecall.antivirus.com ff scannen. Hij had 9 infecties, waarvan een unwise.exe was. Hij kon ze niet maken en ik had ze meteen allemaal verwijderd. Toen heb ik weer opnieuw opgestart en ik kreeg het volgende:

Windows cannot finde ' C:\WINDOWS\unwise.exe'. Make sure you typed the name correctly, and then try again. To search for a file click the Start button, and then click Search. dan kan ik OK kiezen

de volgende die meteen daarna te voorschijn komt:

Could not load or run 'unwise.exe' specified in the registry. Make sure the file exist on your computer or remove the reference to it in. ook hier OK :(

en daarna:

Windows cannot open this file: cnfg en dan kun je kiezen of windows via de web kan zoeken naar een progy die het mogelijk open kan maken of met een progy die al op mijn pc zit. zelf kan hij niks vinden en ik zou niet weten waarom ik hem open moet maken en met welke progy. Ik heb gewoon Cancel gekozen.

Als ik een programma probeer te openen dan geeftie ook een fout aan nl.:
---------------------------
C:\Program Files\(programma)\applicatie.exe
Windows cannot find 'C:\Program Files\(programma)\applicatie.exe'. Make sure you typed the name correctly, and then try again. To search for a file, click the Start button, and then click Search.
OK

Ik heb daarna de computer misschien wel 10 keer opnieuw opgestart en scandisk maakt iedere keer sommige dingen(bestanden uit tijdelijkemap enz..), verder alles het zelfde verhaal. Ook heb ik restore system geprobeerd, maar geen resultaat. Alleen internet doet het op het moment en winamp. Zou graag een oplossing horen.

ps. ik heb in de search gezocht, en ander sites plus google en kon niet veel vinden en het is ook moeilijk om bij google iets over te vinden want unwise.exe heeft bijna elke progy in zijn map.

thnx bijvoorbaat...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

XP kent zoiets als RESTORE POINTS. start > programs > accessories > system tools > restore blabla.. zet je pc ff 3 dagen terug zou ik zeggen.
offtopic:
door bier maak je typo's :+

[ Voor 23% gewijzigd door mutsje op 21-03-2003 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 21:05:
...

Ook heb ik restore system geprobeerd, maar geen resultaat.

...

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Volgens mij is je FAT tabel brak :/

offtopic:
WTF is een "tastmanager" :? :D

Codedivision | Freedom Internet

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Typo's uit topictitel gehaald ;)
Hij had 9 infecties
Welk virus?

Probeer trouwens regedit.exe in de safe te kopieren / hernoemen naar regedit.com om HKCR\exefile aan te passen (zie de SA FAQ onder het kopje virussen, of de uitleg van bijv. symantec over het virus)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Of download de Yaha virus removal-tool, het klinkt alsof het dit virus zou kunnen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Nou alles geprobeerd maar niks deed het dus heb ik het maar geformateerd(wel jammer natuurlijk). Ik kons niks meer doen. Remove tool van symantec werkte ook niet.. toch bedankt voor jullie reacties...

Verwijderd

iemand al een idee wat hier de oplossing voor is ?! Ik heb dit namelijk ook te pakken :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

preventie :+

Zeker weten dat je geen Swen@32MM hebt binnengekregen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 19:46:
iemand al een idee wat hier de oplossing voor is ?! Ik heb dit namelijk ook te pakken :(
Iets meer info zou handig zijn..
Over welk virus hebben we het nu?
Waarschijnlijk Swen, kijk hier eens: Nep e-mail van Microsoft (W32/Swen@MM)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 23:02:
GELUKT!!! Het virus is eraf! Haha!! Geeft wel een goed gevoel, moet ik zeggen!

DUS:

1. http://a64.g.akamai.net/7...cts/mcafee-avert/undo.reg opslaan op je harde schijf

2. Opstarten in 'Veilige modus met opdrachtprompt' en inloggen als administrator

3. regedit.exe uitvoeren

4. undo.reg importeren

5. opnieuw opstarten en klaar!
Wat is dit voor een virus?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1