animated gif te groot ->andere manier??

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 11:31
Ik heb dus een animated gif gemaakt van 2 jpeg's van elk 12 kb groot (foto's). Nu komt er zoals gewoonlijk een animated gif uit van rond de 50 kb. Dit vind ik te groot voor een webpagina.
Is er een manier om bv met dreamweaver een dergelijk effect te bereiken, met bv de tijdlijn, zodat ik ongeveer 25 kb groot bestand krijg. (het is mij niet gelukt met dreamweaver, dus vraag me af of iemand andere methodes weet)

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Flash is geen optie?

Verwijderd

VivaAtloni schreef op 21 maart 2003 @ 20:07:
Is er een manier om bv met dreamweaver een dergelijk effect te bereiken, met bv de tijdlijn, zodat ik ongeveer 25 kb groot bestand krijg. (het is mij niet gelukt met dreamweaver, dus vraag me af of iemand andere methodes weet)
Tijdlijn in Dreamweaver? Je bedoelt Flash waarschijnlijk? Met Flash is het in principe wel kleiner te maken. Ligt er natuurlijk maar net aan hoe groot je JPEGs zijn; het zou helemaal klein worden als je gewoon alleen maar vectors gebruikt (dus geen bitmap en alles in Flash met tweening).
Maar verklaar je nader.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Is er een manier om bv met dreamweaver een dergelijk effect te bereiken?
U zegt? welk effect?
Wat heb je in deze gif gestopt, hoeveel tussenframes (tweens) gebruik je etc.

Er zijn hier al een zootje topics over geweest met oa tips over apps als Ulead gif animator / Adobe ImageReady.

Ik denk dat het sneller is om je gif te optimizen dan iets anders te verzinnen. (dus kleurdiepte, snelheid enz.)

Maarja dat is mijn mening :)

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Gewoon de kleurdiepte eens van 256 kleurtjes naar 127 of 63 terug hakken??
Wil wel eens heel veel schelen...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
Je kan met de timeline is dreamweaver vast wel de twee gifjes achter elkaar zetten, maar hier krijg je geen bestand uit, dit is dan gewoon een complexe verzameling javascriptjes, wat ook weer veel kb's inneemt... :+

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Open die 2 jpgs eens in Photoshop , en sla ze dan op voor webpagina.
dan weer die 2 plaatjes aan elkaar plakken tot een animated gif.

zo doe ik het altijd.

had laatst dit plaatje aan de linkerkant gemaakt,
was in totaal 19 kb.

Na wat bewerken met photoshop kon ik dit terugbrengen naar 8 kb. >:)
zeker de moeite waard dus.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 11:31
Ik had de jpeg's al geresized en geoptimized in fireworks, dus die zijn al op het kleinste formaat. Ga eens proberen die animated gif te optimizen en anders met flash te proberen. Ik denk alleen dat dat moeilijk is omdat ik een leek ben op flash gebied. Ga vanmiddag wel eerst een boek over flash halen, om er wat meer over te weten te komen.

In ieder geval bedankt voor de tips.

[ Voor 38% gewijzigd door VivaAtloni op 22-03-2003 09:47 ]

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Ik heb een weekje geleden een plaatje-change-code gemaakt, die na een bepaalde tijd xx foto's wisselt... Als je me ff icq't/etc dan wil ik je het wel sturen.

Verbouwing

Pagina: 1