Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Verwijderd
Heb in AD ook een computer accounts aangemaakt voor die Win98 machines. En wat gebeurt er als je je aanmeld als Administratorzwerver schreef op 21 March 2003 @ 17:05:
Hallo,
ik heb hier in het netwerk een active directory server draaien onder win2k adv server. Nou probeer ik uit allermacht de ws op het domain aan te laten melden, maar ze willen de domain server maar niet vinden. Ze krijgen (van de zelfde server) netjes hun IP, zien de server netjes als je met \\<ipadres> ernaar toe gaat, maar aanmelden ho maar. Uit alle wanhoop heb ik net de hele active directory weer opnieuw opgebouwd maar de ws blijven zeuren dat er geen domeinserver is die het wachtwoord kan valideren.
WS: win98
Server: win2kadv server
Netw: UTP
Proto: TCP/IP
Eigenlijk heb ik nu geen flauw idee meer waar tmis kan zitten.
windows 98 is niet AD 'aware'Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 21:51:
[...]
Heb in AD ook een computer accounts aangemaakt voor die Win98 machines. En wat gebeurt er als je je aanmeld als Administrator
en je hoeft dan ook geen accounts aan te maken
TS: wat voor ip configuratie heb je? maak je gebruik van wins?
de clients krijgen ook de DNS server mee? (is niet echt nodig voor win98 maar toch)
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
/me Daar had ik ff geen rekening mee gehouden. Foutje!windows 98 is niet AD 'aware'
Heb je mssn nog wat aan dit topic: Windows 2000 server login
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 00:21 ]
over dat topic in WOS, ik heb de lmhosts.sam en de hosts.sam al een keer aangepast, maar het lijkt wel of ze niet ingeladen worden... als ik namelijk een ping test doe (ip adres 192.168.1.1 staat als test in die hosts-files) dan resolved die niet... ik mis vast iets
[ Voor 27% gewijzigd door Zwerver op 03-04-2003 14:28 . Reden: lmhosts verhaal ]
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Verwijderd
draai je wins? zo niet zet dat dan op en geef de wins server mee in dhcpzwerver schreef op 21 March 2003 @ 17:05:
Hallo,
ik heb hier in het netwerk een active directory server draaien onder win2k adv server. Nou probeer ik uit allermacht de ws op het domain aan te laten melden, maar ze willen de domain server maar niet vinden. Ze krijgen (van de zelfde server) netjes hun IP, zien de server netjes als je met \\<ipadres> ernaar toe gaat, maar aanmelden ho maar. Uit alle wanhoop heb ik net de hele active directory weer opnieuw opgebouwd maar de ws blijven zeuren dat er geen domeinserver is die het wachtwoord kan valideren.
WS: win98
Server: win2kadv server
Netw: UTP
Proto: TCP/IP
Eigenlijk heb ik nu geen flauw idee meer waar tmis kan zitten.
edit: hmmm genoeg mensen voor mij met dezelfde reactie
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 15:02 ]
1
2
3
| De volgende fout is opgetreden tijdens het lid worden van domain buut.local: Interface is onbekend |
Die melding kan ik (ook vertaald naar het engels op verschillende manieren) niet in de knowledge base(s) van MS terug vinden, alsmede ook @ GoT niet. Heeft iemand van jullie een idee?
En over die WINS server, waar vind ik dat kreng hier in vredesnaam? Want heb geen optie kunnen vinden om hem in te stellen?!
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
[ Voor 1% gewijzigd door Zwerver op 04-04-2003 16:40 . Reden: typo ]