[win2kadvserver]Domain logons willen voor geen mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo,

ik heb hier in het netwerk een active directory server draaien onder win2k adv server. Nou probeer ik uit allermacht de ws op het domain aan te laten melden, maar ze willen de domain server maar niet vinden. Ze krijgen (van de zelfde server) netjes hun IP, zien de server netjes als je met \\<ipadres> ernaar toe gaat, maar aanmelden ho maar. Uit alle wanhoop heb ik net de hele active directory weer opnieuw opgebouwd maar de ws blijven zeuren dat er geen domeinserver is die het wachtwoord kan valideren.

WS: win98
Server: win2kadv server
Netw: UTP
Proto: TCP/IP

Eigenlijk heb ik nu geen flauw idee meer waar tmis kan zitten.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

zwerver schreef op 21 March 2003 @ 17:05:
Hallo,

ik heb hier in het netwerk een active directory server draaien onder win2k adv server. Nou probeer ik uit allermacht de ws op het domain aan te laten melden, maar ze willen de domain server maar niet vinden. Ze krijgen (van de zelfde server) netjes hun IP, zien de server netjes als je met \\<ipadres> ernaar toe gaat, maar aanmelden ho maar. Uit alle wanhoop heb ik net de hele active directory weer opnieuw opgebouwd maar de ws blijven zeuren dat er geen domeinserver is die het wachtwoord kan valideren.

Heb in AD ook een computer accounts aangemaakt voor die Win98 machines. En wat gebeurt er als je je aanmeld als Administrator :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 21:51:
[...]

Heb in AD ook een computer accounts aangemaakt voor die Win98 machines. En wat gebeurt er als je je aanmeld als Administrator :?
windows 98 is niet AD 'aware' ;)

en je hoeft dan ook geen accounts aan te maken

TS: wat voor ip configuratie heb je? maak je gebruik van wins?

de clients krijgen ook de DNS server mee? (is niet echt nodig voor win98 maar toch)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

windows 98 is niet AD 'aware'
/me Daar had ik ff geen rekening mee gehouden. Foutje! :)

Heb je mssn nog wat aan dit topic: Windows 2000 server login :?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 00:21 ]

• Zwerver
  • Niet online
*excuses voor de late reactie* ja ik maak gebruik van wins en ze krijgen de dns mee, maar ze 'zien' de server niet, terwijl ze er wel een ip (dhcp) van krijgen. Alsof het domain niet goed aangemaakt is, terwijl dat wel zo is. Nu heb ik de server als dns aangegeven om te kijken of dit het probleem oploste (met een dns server op de win2k server) maar die stopte na 2 dagen met resolven, en het probleem loste niet op.

edit:
over dat topic in WOS, ik heb de lmhosts.sam en de hosts.sam al een keer aangepast, maar het lijkt wel of ze niet ingeladen worden... als ik namelijk een ping test doe (ip adres 192.168.1.1 staat als test in die hosts-files) dan resolved die niet... ik mis vast iets ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Zwerver op 03-04-2003 14:28 . Reden: lmhosts verhaal ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Je geeft de 046 "Wins Node type 0x8" Ook mee via dhcp?

Verwijderd

zwerver schreef op 21 March 2003 @ 17:05:
Hallo,

draai je wins? zo niet zet dat dan op en geef de wins server mee in dhcp

edit: hmmm genoeg mensen voor mij met dezelfde reactie :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 15:02 ]

• Zwerver
  • Niet online
oke, ik zit weer bij de server, en het volgende is er nu aan de hand. Om zeker te weten dat de AD het doet heb ik er even een win2k prof laptopje ingehangen @ de switch zelf, en die geeft de volgende melding als ik hem in de AD wil hangen:

code:
1
2
3
De volgende fout is opgetreden tijdens het lid worden van domain buut.local:

Interface is onbekend

Die melding kan ik (ook vertaald naar het engels op verschillende manieren) niet in de knowledge base(s) van MS terug vinden, alsmede ook @ GoT niet. Heeft iemand van jullie een idee?

En over die WINS server, waar vind ik dat kreng hier in vredesnaam? Want heb geen optie kunnen vinden om hem in te stellen?!

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

WINS moet je installeren, via Add/Remove Programs en dan Windows Components. Misschien eerst maar eens een cursus volgen of een goed boek lezen?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Zwerver
  • Niet online
neuh, denk eerder dat ik de bomen moet omhakken om het bos weer te zien... dacht nl echt dat ik dat ik WINS al een keer geinstalleerd had, niet dus... excuses voor de overbodige vraag ;) Maar het andere vraagje blijft wel staan

[ Voor 1% gewijzigd door Zwerver op 04-04-2003 16:40 . Reden: typo ]

• Zwerver
  • Niet online
**update** de boel is het nu gaan doen door de WINS server opnieuw te installeren en in te stellen, en daar op volgend de dhcp server weer opnieuw in te stellen.... Erg raar dat die wins server er niet meer op stond, begin toch te vermoeden dat er iemand anders aan heeft gezeten .... Maar goed, case solved

Pagina: 1